radu píše:V lidli ponúkajú okrem nabíjačky batérií aj tester autobatérií a alternátora za 2,99€. Nekupovali ste aj toto?
Vzal jsem tam v akci ten levný informační tester 12V baterií a jejich palubního dobíjení (soustava baterie, alternátor plus regulátor za chodu motoru) v ceně 79,90 Kč (nebo na Slovensku 2.99 E) a změřil jsem chování tohoto malého testeru.
(zvětšení obrázku jeho rozkliknutím (zvětšení obrázku jeho rozkliknutím (zvětšení obrázku jeho rozkliknutím (zvětšení obrázku jeho rozkliknutím (zvětšení obrázku jeho rozkliknutím Tester jsem si ponechal - jeho výhodou jsou nízká cena, přijatelné rozměry i hmotnost a to, že nepotřebuje nezávislé napájení (pro info a pro úplnost - podobné, ale dražší měřiče existují i v miniaturním provedení vhodném k trvalé instalaci do palubní desky s jednou jedinou dvoj nebo trojbarevnou LEDkou). Hodí se to pro orientační zjištění stavu palubní sítě, hlavně jestli regulátor nepřebíjí nebo naopak zda stíhá dobíjet. A to v celém rozsahu otáček motoru, při zapnutí nebo vypnutí světel a dalších spotřebičů, plus chování za jízdy po delší době (po zahřátí regulátoru). Je to sice možné přesněji změřit kvalitnějími přístroji, ale toto udělátko má výhodu v operativnosti, třeba při koupi motocyklu nebo auta z druhé ruky nebo i při občasné preventivní kontrole vlastních motorek apod., kdy to lze snadno vzít s sebou při jízdě a přichytit to velkoplošným magnetem (je už z výroby přilepen na spodní straně testeru) na vhodné místo.
Rozsvícení respektive zhasnutí příslušné LEDky (podle toho, jestli se měřené napětí zvyšuje nebo snižuje) nastává v celém měřeném rozsahu při svorkových napětích shodně o 150 mV nižších než je deklarováno na panelu měřiče.
Přikládám výsledky měření prvního zakoupeného testeru připojeného na laboratorní zdroj s dalším paralelně připojeným přesným digitálním multimetrem. Měření bylo prováděno při pokojové teplotě cca 22 stupňů Celsia:
(zvětšení obrázku jeho rozkliknutím Ani při praktickém vyzkoušení lidláckého testeru přímo v palubní síti s běžícím motorem se nekonalo žádné nepříjemné překvapení - vypadá to dobře, tester se chová připojený k akumulátoru i za běhu motoru stejně mravně jako při předchozím připojení na laboratorní zdroj, žádné nestability, zákmity nebo anomálie se nevyskytovaly.
Pro úplnost jsem přeměřil ještě i druhý exemplář 12V testeru "Powerfix", IAN 102615...
První tester měl S/N: 31xxxx, tento druhý S/N: 27xxxx.
Oba testery vyrobeny 07/2014, oba zakoupeny v LIDLu v lednu 2015 (v akci kus za 79,90 Kč).
Přikládám výsledky měření i tohoto druhého testeru, stejně jako v prvním případě připojeného na laboratorní zdroj s integrovaným voltmetrem a ampérmetrem a s dalším paralelně připojeným, přesným, profesionálně používaným a periodicky kalibrovyným digitálním voltmetrem. Měření bylo prováděno při pokojové teplotě cca 23 stupňů Celsia:
(zvětšení obrázku jeho rozkliknutím Rozsvícení respektive zhasnutí příslušné LEDky (podle toho, jestli se měřené napětí zvyšuje nebo snižuje) nastává v celém měřeném rozsahu při svorkových napětích shodně o cca 120 mV nižších než je deklarováno na panelu měřiče. To je vzhledem k ceně a účelu až překvapující přesnost a navíc s ohledem na žádoucí detekci případného přebíjení ležící tzv. na straně bezpečné.
Když tak zde je to podrobněji a jsou tam na předcházejících i následujících stránkách hlavně také i zkušenosti s nabíječkou "z LIDLu":
http://www.motorkari.cz/tema/?t=154340& ... oto8443844_____
radu píše:Neviem ako je to s tou nabíjačkou z Lidla, ale niekde na fóre (asi motorkari) som čítal, že dáva 1,2 A čo asi tiež nebude na malé akumulátory do skútrov. Preto budem vyberať zo značiek Optimate, CTEK alebo Boch, ktorý aspoň na štítkoch garantujú ten minimálny prúd. Tú nabíjačkú z Lidla som nevidel, tak dajte aspoň jej štítkový údaj.
Maximální nabíjecí proud LIDLácké inteligentní (= řízené mikroprocesorem) auto-moto nabíječky je volitelných buďto 0,8 A nebo 3,8 A, přičemž těch 0,8 A (800 mA) je přijatelných i pro malé motocyklové a skútrové akumulátory s malými kapacitami.
(zvětšení obrázku jeho rozkliknutím POZOR, toto je charakteristika nabíjení větších (typicky automobilových) akumulátorů s většími až velkými kapacitami, kde je maximální nabíjecí proud omezen na
3,8 A.
Naproti tomu v uživatelsky volitelném "šetrnějším motocyklovém" modu je maximální nabíjecí proud omezen na
0,8 A.
(zvětšení obrázku jeho rozkliknutím (zvětšení obrázku jeho rozkliknutím Pozn.:
1)
Měřeno v garáži při teplotě cca +10 stupňů Celsia
2)
Ty "podobné" výsledky při 12.3 a 12.4V, při 13.3 a 13.4V i při 14.3 a 14.4V, kdy skutečná svorková napětí byla vždy shodně xx.34V a xx.43V, to není překlep, ale takto to opravdu vyšlo.
http://www.motorkari.cz/tema/?t=154340& ... oto8432594