wolodo píše:Motorka po zime raz, ci dva krat vybehla von, potom mesiac stala v garazi, idem sa dnes povozit a zrazu toto:
https://www.youtube.com/watch?feature=e ... _biygCBoL8Mam tam pripojene usb ale to snad nema taky odber.
Desit ma to nedesilo, lebo mam masinu v zaruke, skor ma to nahnevalo, ze sa nejaku dobu nepovozim, lebo nemam ani nabijacku.
A tu USB zásuvku máš do palubní sítě připojenu už dlouho (od loňska, od předloňska) anebo teprve od nedávné doby?
Jestli až od letošního jara, a
pokud to není až "za klíčkem" (a konvertor je tudíž trvale pod proudem), tak Ti za ten měsíc baterku spolehlivě vycucne i zdánlivě malý 15 mA odběr.
V rychlosti pro základní orientaci:
Kapacita origo akumulátoru v NCéčku je řekněme
11 Ah (11 ampérhodin), to je 11000 mAh (11 tisíc miliampérhodin).
Měsíc odběru, to máš 30 x 24 =
720 hodinTakže 11000 : 720 = cca
15 mA (15 miliampér)
A protože to baterku úplně nevycuclo (viz video), a bylo-li to USBéčko po tu dobu trvale napájeno, tak ten proudový odběr nebyl ani těch 15 mA...
___
Jako první věc bych proto změřil stav akumulátoru (alespoň dvě základní věci - napětí naprázdno a pak pokles napětí při startování)...
Jestli nemáš voltmetr nebo multimetr, tak bych ten akec preventivně dobil.
A jestli nemáš ani nabíječku (a ani si ji nemůžeš nikde půjčit a ani nemáš možnost tu baterku nechat někde nabít), tak to
zkus nastartovat pomocí autobaterie:1)
auto postav jeho motorovým prostorem co nejblíž k motorce
2)
pomocí startovacích kabelů propoj oba akumulátory - a pro zabránění nechtěného škrtnutí o kostry spoj nejdříve plus vývody obou akumulátorů a až potom druhým kabelem oba ukostřené mínusové vývody
3)
nastartuj motor auta a chvíli počkej (anebo zvyš otáčky motoru u auta pomocí druhé osoby)
4)
zapni klíček zapalování u motocyklu a počkej pár sekund na proběhnutí základního cyklu
5)
standardním způsobem nastartuj motocykl