Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod Max11 » 29 Máj 2019, 19:52

So svojou NC700X (2013) som nalietal cez 30 000 šťastných kilometrov. Tento rok som sa rozhodol, že nastal čas na zmenu. Starú moto som nechal tatíkovi, ktorý už je príliš starý na svoju Yamahu XJ6 a športový posed :D
Rozhodoval som sa medzi CB500X, Africa Twin Adventure Sport DCT a NC750X DCT. Otestoval som všetky tri, CB500X 2019 vyzerá neskutočne dobre, ale nesadla mi rovnako, ako prvá generácia, ktorú som mal tiež možnosť vyskúšať. AT bola veľkým lákadlom, ale nakoniec rozhodol extra úložný priestor, nízka spotreba, výborná spoľahlivosť a hlavne dobré skúsenosti s modelom NC :)

Dojmy z nového modelu sú zatiaľ veľmi pozitívne. Po týždni mám za sebou prvých 1000km a musím povedať, že je cítiť pozitívnu zmenu najmä v podvozku, ktorý je tuhší a moto sa citeľne lepšie a hlavne presnejšie ovláda. Akurát som si musel zvyknúť, že mi trochu viac cvakajú zuby na výmoloch :D Zväčšený úložný priestor oproti NC700 som až tak neocenil, pretože prilba mi tam stále nevojde. Na zmenený dizajn si už pomaly zvykám, no stále sa mi viac páči starý, oblejší dizajn. Tento nový mi príde ešte viac hračkársky, najmä pri červenej a modrej variante. Testovaciu jazdu som mal na čiernej a tá mi zase prišla ako taký "plasťáčik", ktorý priťahuje špinu a škrabance. Okrem toho, čierna farba tú moto IMHO opticky zmenšuje. Ale toto je aj tak číro subjektívna záležitosť :) Jediné čo ma na dizajne doslova zaráža, sú staré žiarovkové smerovky. Keď už aj "nižšia trieda" CB500 môže mať full LED, tak prečo nie aj NC ? Honda, rob s tým niečo a nehádž na jeden z najpredávanejších modelov "čo ostalo v sklade v krabici" :D Obrovské plus ale dávam za kolesá, ktoré sú na modeli 2019 znova čierne a majú praktické zahnuté ventilky. Nechcem nikoho uraziť, ale tie striebrenkou natreté ohavy na predošlých ročníkoch boli IMHO hnus a poriadny downgrade z pôvodných čiernych. Rovnako bočné plasty s logom HONDA prešli nepatrným redesignom a sú tmavšie. Moto teda pôsobí o niečo menej hračkársky. Obrovské plus za kapotáž, ktorá funguje ako deflektor. Je vraj o 2cm širšia a má hlbší výrez na nohy, takže mi toľko nefúka na nohy ako som bol zvyknutý na starej a bol som prekvapený, že ani po daždi na diaľnici som nemal mokré nohy. Mínus dávam len displeju, ktorý je príliš krpatý, príliš prepchatý informáciami a pôsobí lacno. Na CB500 mi príde oveľa lepšie prepracovaný, prehľadnejší a hlavne vyzerá modernejšie a viac prémiovo.

Najviac som bol ale zvedavý na DCT. Priznám sa, že som do automatu šiel hlavne zo zvedavosti a kvôli ospevným recenziám, kde často vyzdvihovali DCT ako niečo nadpozemské, úžasné a dokonca som často čítal, že ak NC, tak o manuáli človek nesmie ani len uvažovať. Tak som si povedal, že ten zázrak skúsim a prinajhoršom o rok kúpim manuál. Musím ale povedať, že tie recenzie neboli úplne vedľa. Teraz mám skôr obavu, že môj budúci výber motorky bude veľmi zúžený len na modely s DCT :D Mód "D" je síce takmer nepoužiteľný na môj štýl jazdy, pretože motorka tam "mrdá" šestku už pri prekročení 60km/h a tvrdohlavo ju tam drží aj do mierneho kopca pri miernej akcelerácii. A nepodradí, ani keď mi pomaly riadidlá vypadávajú z papŕč pre tie protestné vibrácie, ktoré idú od nespokojného podtočeného motora :D Používam teda režim S1. Ten je doslova ako šitý na mieru môjmu štýlu jazdy a spôsobu, akým som bol zvyknutý radiť na manuáli. Režimy S2 a S3 sú už na môj vkus moc agresívne a preferujem radšej manuálny override, ak mám potrebu automatu zabrblať do rozhodovania.

Zmenou oproti mojej starej 700vke je aj oveľa lepšie sedlo - tvrdšie, menej šmykľavé a lepšie tvarované.
Novinkami pre mňa sú aj ABS a HSTC (systém kontroly trakcie). Našťastie som ani jeden zo systémov nemal tú česť zatiaľ vyskúšať.
Nevýhoda ABS je, že sa na NC nedá vypínať, čo je blbé, keďže hneď pri dome mám krátky strmáčik, nespevnený a krásne vysypaný štrkom.
Riešením je vytiahnutie poistky ABS, no neviem či je to rozumný nápad.

Momentálne nainštalované doplnky:
- Padacie rámy GIVI
- Zadný nosič, bočné nosiče
- Topcase 52L, bočné kufre 2x33L GIVI (zo starej moto)
- 2x 5L tašky na padací rám
- Turistické plexi GIVI
- Prídavný deflektor GIVI (zo starej moto)
- Centrálny stojan HONDA
- Rozšírenie bočného stojanu
- Chrániče rukovätí GIVI (zrejme prehodím Barkbusters zo starej moto)
- Leo Vince koncovka výfuku (zo starej moto)
- 2x 20W LED prídavné svetlomety s asymetrickou optikou
- Kryt chladiča
- 12V zásuvka
- DIY mudflap (kryt zadného tlmiča)

Plánované doplnky:
- Rozšírenia blatníkov
- Alarm
- Držiak na mobil (navi)
- Risery na riadidlá

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Max11
***
***
 
Príspevky: 98
Registrovaný: 02 Aug 2015, 18:52
Bydlisko: Žilina
Motorka: Honda NC 700X

Re: Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod samic » 30 Máj 2019, 18:35

Pěkně a výstižně napsané :like:
Přeju mnoho spokojených kilometrů :like:


https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=108872
Obrázok užívateľa
samic
****
****
 
Príspevky: 121
Registrovaný: 07 Sep 2016, 23:05
Bydlisko: Milevsko - Jižní Čechy
Motorka: Honda NC 750X

Re: Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod Zizi79 » 30 Máj 2019, 22:15

pripajam sa... uzi si ju
Jazdím pre radosť
Honda CTX 700D 2014, Honda Integra 750D 2016, Honda VFR 1200FD 2013, Honda Integra 750D 2014, Honda VFR 1200FD 2012
Obrázok užívateľa
Zizi79
********
********
 
Príspevky: 1249
Registrovaný: 21 Júl 2015, 09:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod Dovi » 31 Máj 2019, 06:49

Max11 píše:Novinkami pre mňa sú aj ABS a HSTC. Nevýhoda ABS je, že sa na NC nedá vypínať, čo je blbé, keďže hneď pri dome mám krátky strmáčik, nespevnený a krásne vysypaný štrkom.
Riešením je vytiahnutie poistky ABS, no neviem či je to rozumný nápad.

Ahoj, a nebylo by řešením vytáhnout si kontakty této pojistky ven ("prodloužit" je izolovaným vodičem) a do série s pojiskou vložit vypínač (ON/OFF)?
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 10:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod Ruidos » 31 Máj 2019, 08:48

Dovi píše:[quote="Max11"]Novinkami pre mňa sú aj ABS a HSTC. Nevýhoda ABS je, že sa na NC nedá vypínať, čo je blbé, keďže hneď pri dome mám krátky strmáčik, nespevnený a krásne vysypaný štrkom.
Riešením je vytiahnutie poistky ABS, no neviem či je to rozumný nápad.

Ahoj, a nebylo by řešením vytáhnout si kontakty této pojistky ven ("prodloužit" je izolovaným vodičem) a do série s pojiskou vložit vypínač (ON/OFF)?[/quote]




Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1355
Registrovaný: 30 Jan 2016, 11:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod Max11 » 31 Máj 2019, 22:06

Nápad to je zaujímavý, len neviem, či sa mi chce až tak kafrať do elektroniky :) V NO síce motorky nepodliehajú žiadnej kontrole ako je STK, no poisťovne sa zvyknú chytať každej slamky, keď sa rieši poistná udalosť. A keby nedajbože po nehode šla moto na expertízu a zistil by sa zásah do bezpečnostného prvku ako je ABS, asi by si poisťováci otvorili šampáňo, koľko ušetrili :)

EDIT: Ozaj a veľmi pekne ďakujem za milé správy ;)
Max11
***
***
 
Príspevky: 98
Registrovaný: 02 Aug 2015, 18:52
Bydlisko: Žilina
Motorka: Honda NC 700X

Re: Lil' Beast 2.0 - NC750X 2019 DCT

Poslaťod Max11 » 31 Máj 2019, 23:01

Dnes som sa konečne dokopal k zapojeniu prídavných svetlometov. Vypínač má 2 tlačidlá - jedno s aretáciou na trvalé zapnutie/vypnutie a druhé (zelené) bez aretácie. Dajú sa použiť nezávisle od seba, no ja som ich zapojil tak, že jedným tlačidlom ich dokážem trvale zapnúť a druhým dokážem "blikať" v prípade potreby. Vypínač sa montuje namiesto toho polkruhu s dvoma šróbmi, ktorý drží brzdovú páčku a nádržku brzdovej kvapaliny. Drží veľmi dobre a aj spracovanie je veľmi kvalitné.
Svetlá svietia super, hlavne majú veľmi dobrý rozptyl svetla. Podobný hlavnému svetlometu, takže vôbec neoslepujú. Šošovka má "mliečny" lem, takže sa na ňom dobre láme svetlo a tým pádom ich dobre vidno aj za denného svetla. Rád by som odfotil ako svietia v tme, ale stmieva sa až okolo polnoci a to už zvyčajne spím :D Ale ak bude príležitosť, urobím foto :)

Obrázok
Obrázok
Max11
***
***
 
Príspevky: 98
Registrovaný: 02 Aug 2015, 18:52
Bydlisko: Žilina
Motorka: Honda NC 700X


Späť na Vaše motocykle

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť