NC750 Integra 2019

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 22 Máj 2020, 12:52

pokud někoho zajímají blinkry - mohu přeposlat nabídku na slevu 30% a dopravu zdarma :-)
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 31 Júl 2020, 12:59

DCT - DCT a zase DCT
automatická převodovka a její režimy (pohled amatéra s pár zkušenostmi)
od modelového roku 2016 máme možnost volit mezi režimy D a S1 - S3 (pro sebe si je nazývám důchodcovský a tři sportovní režimy)

přikládám někde nalezený graf - odpovídá to asi režimu D a S modelů před 2016 (naše režimy S1 a S2 jsou někde mezi a S3 trochu výš - ale pro zjednodušení toto neřešme)

Řídící jednotka (ŘJ) mimo přednastavené stupně, se umí přizpůsobit stylu jízdy a také tomu zda jedeme dolů či nahoru - toto přizpůsobení je (skoro) okamžité, nic si pro příště neukládá - řekl bych, že toto chování je to co nás občas potrápí/překvapí. Chvíli jsem to bral jako "chybu/nedokonalost" nastavení - a to do doby, než jsem četl krásnou recenzi na super sportovní auto s automatem a volitelným řazením pod volantem - a zjistil, že naše NC750 se chová úplně stejně.

Vysledovaná pravidla hry jsou následující:
Když vezmu za plyn naplno (markantní při nižším převodu) tak ŘJ se okamžitě začne chovat jak v režimu S3 a drží jej, dokud my držíme plný plyn - a to bez ohledu na předtím navolený režim.
Když dáme plný za jízdy - režim předjetí - tak zlomek vteřiny vyčká, zda to myslíme vážně a pak podřadí (pochopitelně mohu ručně podřadit a nečekat na ŘJ) a začne se chovat dle režimu S3, v případě startu z nuly - režim S3 je okamžitě.

Potud ok, tak to má být :-) - ale
startuji z křižovatky bez zastavení - tedy plnej ze zařazené dvojky, ŘJ "přepne" na S3 (ta by řadila na 3 ve zhruba 86 km) ale v 55 uberu - nicméně ŘJ čeká co bude dál a drží S3 a dvojku ač by normálně podle třeba předtím předvoleného režimu D dávno řadila. Až po chvíli usoudí, že S3 není třeba a začne se podle předvoleného D zase chovat.
Do režimu S3 se ale ŘJ umí přepnout i u intenzivního brzdění - před ostrou zatáčkou to pěkně "zašlápneme" a při výjezdu ze zatáčky se divíme, že vytáčí otáčky a nechce řadit. Po chvilce se srovná a nebo jí tam tu vyšší rychlost cvaknu sám.
Prostě plní naše přání - chcete závodit, budeme závodit.

K čemu tam vlastně máme S1 až S3 když při plném plynu stejně jedu S3 - no proto, že chci-li si zazávodit tak nemusím držet pořád plnej a nechci aby ŘJ "usínala" - ale hlavní rozdíl poznám v serpentýnách dolů. S1-S3 se neliší jen při řazení nahoru - ale i při řazení dolů = tedy S3 brzdí motorem výrazně víc, než režim S1 nebo D.

Dle mého je to nastaveno dobře - pokud při D/S1 za to ve městě beru, nebo jsem dlouhý do zatáčky a musím intenzivně brzdit - a ŘJ pak drží nižší rychlost a neřadí, je to moje chyba/volba a ne chyba nastavení ŘJ. (Předpokládám že starší modely jen s režimy D a S se chovají obdobně, třeba to někdo upřesní)

Manuální režim - je dobrý že tam je, osobně jej používám jen při jízdě třeba po polní cestě kdy měním rychlost podle množství štěrku a nechci aby to pořád řadilo dolů/nahoru. Nicméně, pokud otáčky klesnou pod "povolené" stejně si to přeřadí dolů. Jednoznačně ochrana motoru má vždy přednost.

Kontrola trakce - k čemu je to dobré pochopíte až při první snaze vyjet prudké stoupání po štěrku. Pokud kontrolu trakce nevypnete - nevyjedete. Případně ráno na vlhké trávě ... proboha co s tím motorem je, že tak škytá a nejede :-)

.
Prílohy
6342_pilovy_diagram_nc750.gif
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Zizi79 » 20 Aug 2020, 05:39

co sa tyka trakcie HONDA NC MODEL, je to presne tak, ta trakcna kontrola je z roku 0 asi... :-) ... ja mam vela na automatoch pojazdene a na 95% suhlas s hore napisanym... mozno by to chcelo nazor RICHIHO ako funguje GRAVEL mod na AFRIKE... mozno toto je riesenie aj pre NC stroje
Jazdím pre radosť
Honda Integra 750D 2015, Honda NT1100 2022
Obrázok užívateľa
Zizi79
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1552
Registrovaný: 21 Júl 2015, 08:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Richi » 21 Aug 2020, 21:50

Gravel nemá vplyv na trakčnú kontrolu. Je to offroadový režim práce so spojkami. Napríklad pri jazde z kopca z nulovej rýchlosti sa spojka zopne aj bez pridania plynu. Tiež umožní väčší preklz spojky pri preraďovaní aby koleso nestratilo trakciu.
Trakčná kontrola na Afrike je sedemstupňová čo je úplne zbytočné. Používam iba zapnuté alebo vypnuté.
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 31 Jan 2021, 18:44

chrániče páček - Integra to má trochu komplikované díky nepřístupnosti trubky řídítek pro nějaké uchycení.
Zvolil jsem proto uchycení za vnitřek trubky místo závažíček - druhý konec chráničů je neupevněn

Udělal jsem si nová závažíčka s masivním uchycením do vnitřku řídítek kleštinou a osazením pasujícím do mezikusu chrániče.
(originální dodávané uchycení je lehké oproti originálním závažím a je krátké - Integra má konce páček delší než konce řídítek)
.
IMG_5085.JPG


no a takto to ve výsledku vypadá
.
IMG_5088.JPG


Mám zvednuté plexi - a tak jsem musel hlídat kolizi mezi chrániči v plném rejdu - s malou úpravou to vyšlo
.
IMG_5087.JPG
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 31 Jan 2021, 18:53

Honda Integra a originální závažíčka

uvnitř řídítek najdete toto - viz obr.
váleček oddělený gumou od trubky, plechová pojistka (asi?) venkovní závažíčko a drží to pohromadě šroubem
.
IMG_5089.JPG


pokud to někdo budete dolovat ven - Závažíčko odšroubujete - ale to ostatní je utopené 10mm v gumě rukojeti.
Udělal jsem si na to malý stahovák s výřezem - ten je potřebný na tu plechovou pojistku. Potřebujete tu první gumu dostat ven, pak už to jde snadno vytáhnout za šroub.
Rozměry vit obr.
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 13 Feb 2021, 11:30

ještě doplním fotku za lepšího světla - je to mohutný úchyt, tedy udrží kryt i bez nutnosti upevnění na druhé straně - což právě u Integry je obtížné díky zakrytování trubky řidítek.
.
kryt01.jpg



Na druhé fotce je vidět o kolik páčka brzd přesahuje gumu rukojetí - s tím je potřeba počítat při tomto modelu krytu páček aby velikost dílu pro uchycení za vnitřek trubky toto dovolila. ( + guma přesahuje o 10 mm okraj trubky) Již jsem zmínil, že takto masivní úchyt jsem zčásti volil i jako mechanickou ochranu páček.
.
kryt02.jpg
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 09 Mar 2021, 09:45

ještě jedno vylepšení - doplnil jsem úchyt o "tempomat"
.
Prílohy
IMG_5115.JPG
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 25 Mar 2021, 10:54

ještě drobnost, v základu máme klíč na zadní tlumič s prodloužením páky trubkou - stačí k tomu vyrobit půlku klíče na zadní kolo / utažení má být 98Nm - to zhruba odpovídá 35kg síly na konci trubky

(ocel 5mm, zhruba 150g)
.
Prílohy
IMG_5126.JPG
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 26 Okt 2022, 18:02

Doplním své předchozí povídání o DCT

letos jsem dal na Integře 14 tis. km - se snahou si projet nejednu horskou silnici - a lecos se s DCT naučil

na běžné silnici je automat k nezaplacení - a jeho úsporný styl řazení snižuje spotřebu.
DCT "mapy" reagují na plyn - víc plynu = řadí ve vyšších otáčkách motoru, málo plynu, řadí dříve ... a to je ten problém v serpentýnách. Jde to sice ovlivnit zvoleným režimem, ale i tak stále platí - málo plynu = řadí dřív. Najíždím do vracečky a brzdím motorem, v oblouku málo plynu než to vytočím a v okamžiku kdy vyjíždím ze zatáčky a potřebuji krouťák on řadí na vyšší rychlost.

Serpentýny směrem nahoru je dobré jet v manuálním režimu a řadit si dle potřeby.

Našel jsem i silnici kde vracečky byly tak utažené, že jedině pomalu na jedničku - a další problém, DCT z principu neumí jet v záběru pomaleji než je volnoběh - na jedničku musí rozhodnout zda zastavuji - tedy rozpojí spojku, nebo jedu a musí ji sepnout. A to trochu cukne a ... tak nějak ten přechod vychází do středu oblouku a plného náklonu ... (prostě klasická spojka v nízkých rychlostech je lepší) Integra má zadní brzdu na ruce a tak ji používám místo spojky a jde to. Už před zatáčkou podřadím, lehce přibrzdím zadní brzdou, mírně přidám plyn aby DCT byla v záběru a rychlost dolaďuji zadní brzdou, k tomu manuální režim a jde to moc pěkně.

(poznáte kde to je ?)
.
Prílohy
moto04.jpg
moto07.jpg
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Zizi79 » 27 Okt 2022, 06:19

Cauko - tie zavazicka na rucky si asi vyrobil... mal by som zaujem, vyrobil by si mi to?
takisto ma zaujima ten "tempomat"...
Jazdím pre radosť
Honda Integra 750D 2015, Honda NT1100 2022
Obrázok užívateľa
Zizi79
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1552
Registrovaný: 21 Júl 2015, 08:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Richi » 27 Okt 2022, 07:22

CHB píše:.

(poznáte kde to je ?)
.


Tak prvá fotka je jednoznačná a nezameniteľná ale s druhou si nie som istý. Rumunsko?
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 27 Okt 2022, 07:25

ano, Rumunsko a ... zkusíš přesněji ?
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Zizi79 » 27 Okt 2022, 10:37

Aplina
Jazdím pre radosť
Honda Integra 750D 2015, Honda NT1100 2022
Obrázok užívateľa
Zizi79
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1552
Registrovaný: 21 Júl 2015, 08:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 27 Okt 2022, 11:42

ano, TransAlpina, luxusní asfalt, rozhledy, přehledné zatáčky, a protože jsem spal hned u začátku - tak jsem to jel v podstatě celé sám - za mne nejhezčí co jsem kdy jel
CHB
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 07 Aug 2019, 18:34
Motorka: Honda Integra 750

PredchádzajúciĎalší

Späť na Vaše motocykle

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 5 hostia