NC750 Integra 2019

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 22 Máj 2020, 13:52

pokud někoho zajímají blinkry - mohu přeposlat nabídku na slevu 30% a dopravu zdarma :-)
CHB
**
**
 
Príspevky: 29
Registrovaný: 07 Aug 2019, 19:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod CHB » 31 Júl 2020, 13:59

DCT - DCT a zase DCT
automatická převodovka a její režimy (pohled amatéra s pár zkušenostmi)
od modelového roku 2016 máme možnost volit mezi režimy D a S1 - S3 (pro sebe si je nazývám důchodcovský a tři sportovní režimy)

přikládám někde nalezený graf - odpovídá to asi režimu D a S modelů před 2016 (naše režimy S1 a S2 jsou někde mezi a S3 trochu výš - ale pro zjednodušení toto neřešme)

Řídící jednotka (ŘJ) mimo přednastavené stupně, se umí přizpůsobit stylu jízdy a také tomu zda jedeme dolů či nahoru - toto přizpůsobení je (skoro) okamžité, nic si pro příště neukládá - řekl bych, že toto chování je to co nás občas potrápí/překvapí. Chvíli jsem to bral jako "chybu/nedokonalost" nastavení - a to do doby, než jsem četl krásnou recenzi na super sportovní auto s automatem a volitelným řazením pod volantem - a zjistil, že naše NC750 se chová úplně stejně.

Vysledovaná pravidla hry jsou následující:
Když vezmu za plyn naplno (markantní při nižším převodu) tak ŘJ se okamžitě začne chovat jak v režimu S3 a drží jej, dokud my držíme plný plyn - a to bez ohledu na předtím navolený režim.
Když dáme plný za jízdy - režim předjetí - tak zlomek vteřiny vyčká, zda to myslíme vážně a pak podřadí (pochopitelně mohu ručně podřadit a nečekat na ŘJ) a začne se chovat dle režimu S3, v případě startu z nuly - režim S3 je okamžitě.

Potud ok, tak to má být :-) - ale
startuji z křižovatky bez zastavení - tedy plnej ze zařazené dvojky, ŘJ "přepne" na S3 (ta by řadila na 3 ve zhruba 86 km) ale v 55 uberu - nicméně ŘJ čeká co bude dál a drží S3 a dvojku ač by normálně podle třeba předtím předvoleného režimu D dávno řadila. Až po chvíli usoudí, že S3 není třeba a začne se podle předvoleného D zase chovat.
Do režimu S3 se ale ŘJ umí přepnout i u intenzivního brzdění - před ostrou zatáčkou to pěkně "zašlápneme" a při výjezdu ze zatáčky se divíme, že vytáčí otáčky a nechce řadit. Po chvilce se srovná a nebo jí tam tu vyšší rychlost cvaknu sám.
Prostě plní naše přání - chcete závodit, budeme závodit.

K čemu tam vlastně máme S1 až S3 když při plném plynu stejně jedu S3 - no proto, že chci-li si zazávodit tak nemusím držet pořád plnej a nechci aby ŘJ "usínala" - ale hlavní rozdíl poznám v serpentýnách dolů. S1-S3 se neliší jen při řazení nahoru - ale i při řazení dolů = tedy S3 brzdí motorem výrazně víc, než režim S1 nebo D.

Dle mého je to nastaveno dobře - pokud při D/S1 za to ve městě beru, nebo jsem dlouhý do zatáčky a musím intenzivně brzdit - a ŘJ pak drží nižší rychlost a neřadí, je to moje chyba/volba a ne chyba nastavení ŘJ. (Předpokládám že starší modely jen s režimy D a S se chovají obdobně, třeba to někdo upřesní)

Manuální režim - je dobrý že tam je, osobně jej používám jen při jízdě třeba po polní cestě kdy měním rychlost podle množství štěrku a nechci aby to pořád řadilo dolů/nahoru. Nicméně, pokud otáčky klesnou pod "povolené" stejně si to přeřadí dolů. Jednoznačně ochrana motoru má vždy přednost.

Kontrola trakce - k čemu je to dobré pochopíte až při první snaze vyjet prudké stoupání po štěrku. Pokud kontrolu trakce nevypnete - nevyjedete. Případně ráno na vlhké trávě ... proboha co s tím motorem je, že tak škytá a nejede :-)

.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
CHB
**
**
 
Príspevky: 29
Registrovaný: 07 Aug 2019, 19:34
Motorka: Honda Integra 750

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Zizi79 » 20 Aug 2020, 06:39

co sa tyka trakcie HONDA NC MODEL, je to presne tak, ta trakcna kontrola je z roku 0 asi... :-) ... ja mam vela na automatoch pojazdene a na 95% suhlas s hore napisanym... mozno by to chcelo nazor RICHIHO ako funguje GRAVEL mod na AFRIKE... mozno toto je riesenie aj pre NC stroje
Jazdím pre radosť
Honda CTX 700D 2014, Honda Integra 750D 2016, Honda VFR 1200FD 2013, Honda Integra 750D 2014, Honda VFR 1200FD 2012
Obrázok užívateľa
Zizi79
********
********
 
Príspevky: 1309
Registrovaný: 21 Júl 2015, 09:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: NC750 Integra 2019

Poslaťod Richi » 21 Aug 2020, 22:50

Gravel nemá vplyv na trakčnú kontrolu. Je to offroadový režim práce so spojkami. Napríklad pri jazde z kopca z nulovej rýchlosti sa spojka zopne aj bez pridania plynu. Tiež umožní väčší preklz spojky pri preraďovaní aby koleso nestratilo trakciu.
Trakčná kontrola na Afrike je sedemstupňová čo je úplne zbytočné. Používam iba zapnuté alebo vypnuté.
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2847
Registrovaný: 22 Máj 2014, 21:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Predchádzajúci

Späť na Vaše motocykle

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia