Spokojny?
Fu, toto si nemal napisat, teraz si mozno precitas aj to co si nechcel
V prvom rade chcem podotknut, tento moj prispevok je len a len moja skusenost s komunikatorom ScalaRider G9. Mozno niektory maju ine.
Takze zacnem:
Pri vybere komunikatora som volil scalu, preto ze som na nu pocul len samu chvalu, ze je to mercedes medzi komunikatormi a podobne zvasty. Sak to poznate. Nie vzdy je to vsak pravda. Byva to aj tak, ze niektori sa hanbia napisat ze kupili drahu chujovinu a odrbali sa, nech nevyzeraju ako chuji. Ja sa za to nehanbim
A dalsia vec, hodne ludi to bere tak, ze ked som sa odrbal ja, tak vam to poradim tiez, nech sa odrbete aj vy, nech nas je v klube viac
Samozrejme, bez urazky, neberte to tu niektori osobne, verim ze mate len dobre skusenost. Nekupoval som ich pre nejake ich vynimocne funkcie ktore maju. Tie ma vobec nezaujimaju, aj tak ich nevyuzivam. Islo mi len o kvalitu hovoru s ladvinkou, pripade pri telefonovani. Hudbu a podobne chujoviny v prilbe neriesim.
Blizsie k veci.
Scalu mam uz mozno pat ci sest rokov, nepametam si presne. Najazdil som s nou desiatky tisic kilakov, takze mam moznost hodnotit. Kto ma pozna, vie ze jazdim zasadne s ladvinkou, takze komunikator je vyuzity na 100%. Moja skusenost je vsak taka, ze nie je to az take ruzove ako som ocakaval.
K skusenostiam.
Co sa tyka zrozumitelnosti komunikacie, nic moc. Ked este bola nova, daj daj. Avsak s pribudajucimi novymi fw sa to zhorsuje tusim cim dalej tym viac k horsiemu. Kazdych cca 3-5 hodim musime komunikatory restartovat, lebo sa zvysuje chrcanie a sum, az natolko, ze nie je rozumiet. Komunikatory nie vzdy vypnu po nabiti, svieta celu noc az nakoniec sa ani nenabiju. Prednedavnom som kupil do nich nove baterie, tak uvidime ci sa to zlepsi, lebo vydrz z povodnych cca 9 hod sa zmensila na cca 7 hod. A nie vzdy sa ich podari po nabiti zapnut. Proste sa seknu. Pomoze az opatovne pripojenie k nabijacke. No, a verte mi. Nie je nic krajsie, ked uz ste komplet v plnej polnej s prilbou na hlave pri moto s tuzbou vyrazit v 35 st. horkach a ten chuj komunikator vam nenabehne. Tak vam nic ine nezostava, len znova helma dole, odstrojit moto, hladat v kufri kabel, pripojit, nahodit scalu, nastrojit znovu moto a konecne vyrazit. Proste parada...
Pre porovnanie.
Jazdime aj stvorkolky. Tam sme si kupili lacne cinske komunikatory ktore aj tu maju niektori. Dovod. Daleko drsnejsie podmienky pouzivania. Kopa blata, prachu, vody. Bolo mi luto nicit scalu, a uz teraz aj pochybujem, ze by to stycne kontakty vydrzali. A skusenost s cinskymi? Za tie prachy perfektne. Cisty hovor, vydrz ta ista. Jedina nevvhoda, nezvysuje sa automaticky hlasitost pri zvysovani sa rychlosti.
Zaver. Nikdy by som si uz nekupil scalu. Je to hnoj za 500€
Ale opakujem este raz, je to len moja osobna skusenost. Mozno ini maju lepsiu. A pre info. Kupoval som ju u vyhradneho importera pre CR. Ziadna ciernota ci sedy dovoz.
A preco som ju nezahodil? Nuz je mi luto tych prachov. Uz sme si za tie roky tak nejak na seba zvykli. A uz som do nej kupil aj nove baterky
A v neposlednej miere, vyzerate "cool" ked vam z helmy trci scala ako nejaky cinsky hnoj
A teraz do mna priatelia co mate scalu