Vcera som pocas celeho 200 km vyletu pouzival len manual. Lebo som mal na to naladu a chcelo sa mi. Ale urcite by som sa neobmedzoval tym, ze ho budem pouzivat stale a vyhradne, automatika ma svoje prednosti a neda sa povedat, ze by ktorykolvek DCT rezim nemal svoje vyuzitie. Caro DCT spociva prave v jej prisposobivosti a moznostiach, kazdemu vyhovuje ine, mne vyhovuju vsetky rezimy a preto ich aj vsetky vyuzivam, kazdy inak, v inych situaciach, neobmedzujem sa len na jeden z nich. Ale ak ti vyhovuje najviac manualny rezim, tak fajn, vzdy je to lepsie ako manualna klasika
Ad. quickshifter... Ano, je to podobne ako QS, ale s tym rozdielom, ze ti casom nedodrbe prevodovku. QS totiz spojku nevypina, prerusi len na moment preradenia zapalovanie. Niektori jazdci preraduju bez spojky aj bez QS, pouzivaju pritom techniku chvilkoveho ubratia plynu, co ma za nasledok rovnaky efekt, aj ked samozrejme *spravne* nastaveny QS je presnejsi a najma rychlejsi. Ale na to, ze to na prevodovku nema ziadny negativny dopad, by som nikdy neprisahal. Navyse niektore QS su len jednosmerne (preradovanie bez spojky len smerom hore), ine umoznuju aj podradenie, ale vacsinou len so zatvorenym plynom. Asi ziadny nefunguje tak ako DCT, ze mozem otocit plny a zaroven podradit o dva stupne, co sa hodi ak potrebujem maximalne akcelerovat, napr. pri predbiehani.
P.S. Mnohi moto vyrobcovia zacali pridavat QS do modelov, ktore nim doteraz nedisponovali, dokonca aj do turistickych, je to teraz taky trend, alebo mozno aj ciastocna odpoved na DCT. QS je vsak technologia prevzata z pretekov, kde zivotnost prevodovky hra az druhe husle.