THeBaNDiT>
Ale pořád beru/bereme (myslím tím, že Ty asi taky) u NC-čka tu jeho nízkou spotřebu paliva jenom jako další bonus ke všem jeho skvělým vlastnostem...
BrAtKo píše:A nerozmysal si, ze by si presiel na Honda PCX, kde by si mal asi 1.5L spotrebu a nijako by sa tvoje tempo nezmenilo, ale naklady by ti isli prudko dolu a tvojmu NC by si dal slobodu
Vím, že to myslíš v nadsázce, ale ani tak to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát - a nějakou zkušenost s tím už mám.
U své 4T dvácy (Honda CBF 125) se poslední už asi 4 sezóny pohybuju se spotřebou pod 1.5 l/100, ale to s ní jezdím skoro jako s mopedem a s dojezdem spolehlivě přes 900 km na jednu 13-14 litrovou nádrž.
(zvětšení rozkliknutím)S jistou dávkou neskromnosti bych mohl říct, že se považuju za celkem slušného "eko-rally" jezdce (i s autama), ale kdybych s CBF 125 (nebo např. s Tvým bývalým skútrem PCX 125) jezdil tak, jako jezdím nyní s Hondou NC (čili do 90 km/h a víceméně držet krok s okolním provozem a loudaly předjíždět), tak by spotřeba u těchto jinak hodně úsporných 4T 125 ccm motorek byla zhruba na hodnotách 2.2 až 2.7 l/100 km podle kopcovitosti trasy, hustoty provozu a osedlaného koně (CBF x PCX) - mám to ověřeno...
Takže o to víc jsou ta naše čtvrttunová 700-750 ccm dvouválcová NCčka hodna obdivu, a jejich
japonským konstruktérům patří myslím velké díky a palec nahoru!2x EDIT 13.6.2016(reakce na dodatečné "je v tom nadsazka, ale z polovice to myslim aj vazne" + oprava překlepů)
Každé srovnání trochu kulhá (takže i toto moje), ale přesto... I když můžu na malé 125ccm motorce jezdit skoro jako na mopedu, tak zatímco pro moped je 40 km/h už nadoraz, tak na 4T dváce při loudavých 50-55 km/h má člověk oproti tomu mopedu velkou výkonovou rezervu pro zrychlení v případě potřeby třeba až na 90-100 km/h nebo při jízdě do kopce apod.
A k tomu srovnání a možnosti zaměnit tu 750 ccm Hondu NC (jezdící na pohodu v kochacím režimu) za 4T 125 ccm motorku:
Analogicky (jako při vztahu 1.5 koňový moped versus 10-15 koňová 4T 125 ccm motorka) se to má pak při přesednutí z malé 4T 125 ccm motorky na mašinu o několik úrovní vyšší, třeba na tu naši Hondu NC.
Protože jet na dváce krátkodobě 90-100 km/h nebo hlavně dlouhodobě kopec nekopec 80-90 km/h (stylem plný heft, co to dá) je na hranici jejích možností a za cenu jejího nadměrného opotřebování a spotřeby paliva. A přitom člověk na té dváce stejně nedokáže dlouhodobě držet krok s okolním provozem, zvlášť když opustí okresní silnici a sjede na silnici 1. třídy (o dálnici nemluvě).
Ale pro Hondu NC je toto naopak úplně pohodová jízda pod malou zátěží a s velkou a okamžitou rezervou výkonu v případě potřeby. Prostě jezdit na jedné o hodně slabší motorce 80-90 km/h není vůbec to samé jako držet si těch samých cca 80-90-100 km/h na silnější mašině. Společné to má bohužel akorát tu rychlost jízdy, jinak všechno ostatní (i včetně bezpečnosti, jízdních vlastností, brzd, podvozku, komfortu atd.) mluví ve prospěch silnějšího a univerzálnějšího stroje.