Stránka 1 z 1

NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 09 Máj 2018, 21:43
od acada
Zdravim. Mam tuhle motku asi rok. Nejdriv jsem asi dva tydny jezdil jen na D rezim. Pak jsem na mesto navolil rezim S (nejak se ho nemuzu od te doby zbavit :D ) a to ten prostredni. Zvykl jsem si, na to jak to jezdi a kdy to asi radi. Ale posledni dobou se mi zda, ze radi az ve vyssich otackach. Dival jsem se ruzne po forech a nekdo tvrdi, ze ECU motorky se uci z meho jizdniho stylu a upravuje tak razeni.

Co je ale nejlepsi, tak se mi zda, ze neradi ve vyssich otackach vzdycky. Kdyz zatahnu hodne, tak vydrzi tocit do vyssich otacek. Kdyz zatahnu min, tak radi driv.

Co je moje otazka: je mozny ze je tam takovahle chytristika? Nebo si jenom neco namlouvam? Jde mi o to, ze po prudkem rozjezdu mi vydrzi trojka tak do 100. Ale kdyz zatahnu min, tak se mi tam uz nasklada 5-6.

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 09 Máj 2018, 22:24
od dreamer
Nie, neuci sa, je to urban legend. To ze ti po prudkom zatahu vydrzi vo vyssich otackach je fikanost elekroniky a ma to tak byt. Ked otocis plynom prudko a poriadne, tak podradi aj o dva stupne. Sleduje uhol skrtiacej klapky a prudkost otocenia plynovej rukovate. Aj ked podradis manualne, dokonca aj v rezime D, tak na chvilu prejde do sportovejsieho rezimu, akurat pri D sa vrati do normalu skor. Cim vyssi stupen S, tym dlhsie drzi motor pod krkom. Naklonove cidla aj pouzitie brzdy tiez do toho kecaju, proste elektronika sa snazi odhadnut ako chces prave jazdit a dari sa jej to tak na 90%. Co nemoze odhadnut je napr. bliziaca sa zakruta, alebo dopravna situacia, vtedy jej mozes pomoct manualnym zasahom. Ja vyuzivam vsetky rezimy, na mesto a kochacku D, na beznu jazdu po okreskach S1, na blbnutie S2 a S3 a na rychlu, chirurgicky presnu jazdu napr. v alpskych vracakoch manual. Alebo ich striedam podla momentalnej nalady, kazdy ma nieco do seba. Niekedy sa necham len tak vozit, inokedy jej do toho zas casto kecam. DCT je zabava a cim dlhsie ju pouzivas, tym viac rozumies jej logike a lepsie vyuzivas moznosti, ktore ponuka. Motorka s radickou je u mna retro ;)

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 10 Máj 2018, 05:38
od puccky1
Tiez si myslim ze sa to neuci ale robi to tak elektronika
Tak isto mi to radi v aute ked chcem predbehnut slapnem na podlahu a podradi hned o dva a toci do cerveneho lebo vie ze potrebujem prudko zrychlit a nenaucil som ho to ja ale konstrukteri :)

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 10 Máj 2018, 06:21
od Richi
dreamer píše:Nie, neuci sa, je to urban legend. To ze ti po prudkom zatahu vydrzi vo vyssich otackach je fikanost elekroniky a ma to tak byt. Ked otocis plynom prudko a poriadne, tak podradi aj o dva stupne. Sleduje uhol skrtiacej klapky a prudkost otocenia plynovej rukovate. Aj ked podradis manualne, dokonca aj v rezime D, tak na chvilu prejde do sportovejsieho rezimu, akurat pri D sa vrati do normalu skor. Cim vyssi stupen S, tym dlhsie drzi motor pod krkom. Naklonove cidla aj pouzitie brzdy tiez do toho kecaju, proste elektronika sa snazi odhadnut ako chces prave jazdit a dari sa jej to tak na 90%. Co nemoze odhadnut je napr. bliziaca sa zakruta, alebo dopravna situacia, vtedy jej mozes pomoct manualnym zasahom. Ja vyuzivam vsetky rezimy, na mesto a kochacku D, na beznu jazdu po okreskach S1, na blbnutie S2 a S3 a na rychlu, chirurgicky presnu jazdu napr. v alpskych vracakoch manual. Alebo ich striedam podla momentalnej nalady, kazdy ma nieco do seba. Niekedy sa necham len tak vozit, inokedy jej do toho zas casto kecam. DCT je zabava a cim dlhsie ju pouzivas, tym viac rozumies jej logike a lepsie vyuzivas moznosti, ktore ponuka. Motorka s radickou je u mna retro ;)


:D :like: :like:

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 10 Máj 2018, 09:23
od acada
Ahaaa, takze se neuci eletronika. To spis ja jako jezdec za to vic taham. To je taky mozny. Je docela pravdepodobny, ze ze zacatku jsem byl na pravou ruku hodne opatrnej ale ted s pribyvajicima kilometrama mi ztezkla. :D

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 10 Máj 2018, 09:38
od Orin
No pokud vim tak ta zkazka o "uceni se" tak trochu pravdiva je, ale plati to jen v ramci jednoho nastartovani. Aspon mne osobne pripada, ze kdyz jedu na D, ale taham za to a ostre brzdim, jede a radi po chvili motorka jinak nez kdyz ji jen tak solicham... Po (napr.) zastaveni na pumpe se to chovani zase zmeni.
Ale je mozne, ze se to na 750 chova jinak, ja mam 700...

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 12 Máj 2018, 11:26
od JDB
Doufám, že moje reakce nebude příliš off topic. Mám tři roky Integru a poslední rok už jezdím jen na manuální režim. Hned po nastartování přepínám na manuál a mám ho tam do vypnutí motorky. Jízda tím dostala naprosto jiný a o mnoho zábavnější rozměr. Podřazování před zatáčkou s využitím brzdné síly motoru (i když slabší) a řazení kdy chci a potřebuji já. Dá se jet opravdu sportovně a hlavně se řidič u toho daleko víc pobaví. Je to vlastně jako motorka s dokonalým quick shifterem. Podle mně jenom u manuálního režimu vynikne ta dokonalost DCT. Trvalo mi to dva roky než jsem na to přišel a poslední rok jsem díky tomu jezdil vlastně na úplně jiné Integře. Fakt doporučuji tuhle změnu. Teď jsem si objednal Africu a samozřejmě opět s DCT.

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 13 Máj 2018, 09:35
od dreamer
Vcera som pocas celeho 200 km vyletu pouzival len manual. Lebo som mal na to naladu a chcelo sa mi. Ale urcite by som sa neobmedzoval tym, ze ho budem pouzivat stale a vyhradne, automatika ma svoje prednosti a neda sa povedat, ze by ktorykolvek DCT rezim nemal svoje vyuzitie. Caro DCT spociva prave v jej prisposobivosti a moznostiach, kazdemu vyhovuje ine, mne vyhovuju vsetky rezimy a preto ich aj vsetky vyuzivam, kazdy inak, v inych situaciach, neobmedzujem sa len na jeden z nich. Ale ak ti vyhovuje najviac manualny rezim, tak fajn, vzdy je to lepsie ako manualna klasika :)

Ad. quickshifter... Ano, je to podobne ako QS, ale s tym rozdielom, ze ti casom nedodrbe prevodovku. QS totiz spojku nevypina, prerusi len na moment preradenia zapalovanie. Niektori jazdci preraduju bez spojky aj bez QS, pouzivaju pritom techniku chvilkoveho ubratia plynu, co ma za nasledok rovnaky efekt, aj ked samozrejme *spravne* nastaveny QS je presnejsi a najma rychlejsi. Ale na to, ze to na prevodovku nema ziadny negativny dopad, by som nikdy neprisahal. Navyse niektore QS su len jednosmerne (preradovanie bez spojky len smerom hore), ine umoznuju aj podradenie, ale vacsinou len so zatvorenym plynom. Asi ziadny nefunguje tak ako DCT, ze mozem otocit plny a zaroven podradit o dva stupne, co sa hodi ak potrebujem maximalne akcelerovat, napr. pri predbiehani.

P.S. Mnohi moto vyrobcovia zacali pridavat QS do modelov, ktore nim doteraz nedisponovali, dokonca aj do turistickych, je to teraz taky trend, alebo mozno aj ciastocna odpoved na DCT. QS je vsak technologia prevzata z pretekov, kde zivotnost prevodovky hra az druhe husle.

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 21 Máj 2018, 22:32
od acada
Tak jo, vedecky jsem to overil. Zacal jsem jezdit jak hovado. Jel jsem tu samou trasu jednou s tim, ze jsem naschval pridaval pomalu. A radilo to v nizsich otackach. A pak jsem je tu trasu jak jsem zvyklej jezdit dneska. A DCT na stejny rezim radilo ve vyssich otackach.

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 22 Máj 2018, 05:35
od puccky1
Nic nove si nam nenapisal uz davno vieme ze automat radi podla toho ako zatiahneme za plyn ;)

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 22 Máj 2018, 07:37
od georgoo
Jednym casom sa to tu uz davnejsie riesilo, nie len tu, ale videl som to aj po inych forach. Samozrejme výrobcovia tvrdia, ze integruju kadejake inteligentne algoritmy ucenia auta, alebo motorky aby sa prisposobilo soferovi. Z 90% su to "kaleraby", marketing.

Pozeral som na YT jedno video o tychto ineteligentnych autach:
- ucenie vozidla a prisposobenie sa auta soferovi bolo velmi, velmi zanedbatelne
- daleko viac sa prisposobuje podvedome sofer autu, aj ked to tak nevnima

Vysledok: Reklama tvrdi, ze auto je inteligentne a prisposobi sa soferovi. Ludom sa na aute, motorke zacne po istom case lepsie jazdit, a uveria inteligencii vozidla. V skutocnosti sa oni sami podvedome prisposobili nastaveniu vozidla ;)

@acada,
to iste mas od urcitej generacie prakticky vo vsetkych automatoch, ci uz auto, alebo motorka. Ked chces napriklad predbiehat a stupis tomu, auto ci motorka ti sama podradi o 1, 2, 3 stupne - kolko je treba. Uplne prve generacie automatov tuto funkciu nemali, ale to sa bavime o roku 1950 ;)

Re: NC 750X DCT učení???

PoslaťNapísal: 22 Máj 2018, 10:44
od dreamer
Nase DCT sa urcite nevie nic naucit, uz len preto, ze si nema kam ulozit ziskane info. ECU ma soft napaleny natvrdo v ROM. Jedina EPROM pamat ktoru ma je urcena vyhradne len na zaznamenanie chybovych hlaseni. Tym padom sa neguje aj druhy mytus o tzv. resetovani ECU. Nic take na NC neexistuje, resetovat sa da len uz spomenuta EPROM pamat, cize chybove hlasenia. ECU funguje na principe vyhodnocovania ad-hoc hodnot zo senzorov a cidiel. ECU sa nic neuci, ani si napamata, bodka.