laurel31299 píše:Neda mi to a take se bohuzel pridam s tim, ze okolo 30K km mi zacala prokluzovat spojka.
Zniceho nic, v nedeli. Mam na ni nalitano 2,5K co jsem ji koupil a docela me to prekvapilo.
1K po vymene oleje, tak uvidim, jak mi to servisak opraví. Ja teren nejezdim vubec, takze to spis prisuzuji predchozimu majiteli.
Zmenil jsem olej na tento, ale nepredpokladam, ze je to olejem. Millers Oils - CSS 10w40 - 1444,-
http://www.millersoils.cz/css-10w401#o_1425Znamej, co mi to bude servisovat, rikal, ze to proste nekdo utrapil, ze za 2K km to proste nemuzu odrovnat.
Ach jo, bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo až k pláči.
A spojka se dá utrápit a odrovnat dokonce i dřív než za 2K km.
Ten olej CSS tam mají zařazen v sekci automobilových olejů -
čili to by snad mělo být i pro laika první varování.
A přestože tam píšou řečičky o tom, že je prý (papír snese všechno a reklama je od slova klamat) vhodný i pro motorky s mokrou spojkou, neuvádějí u tohoto oleje zásadní, jednoznačnou a závaznou informaci, že by ten olej splňoval normu API a JASO daných tříd -
a to je už druhé varování.
Ale píšou tam (hezky se to čte a možná pak i o trochu líp prodává), že ten jejich závodní olej je "nyní nově aditivován nanočásticemi pro razantní snížení tření" -
takže to je už třetí varování.
Tyto 3 důvody - ať už dohromady nebo i jen každý zvlášť - by měly stačit, aby si člověk takovýto olej do motorky s mokrou spojkou nenalil. Ani kdyby ho dávali zadarmo a k tomu jako bonus hodinky s vodotryskem.
__
Přitom hned o rubriku vedle mají motocyklové oleje např. ZSS do motorů s mokrou spojkou, bez nanočásticových sraček na snížení tření a splňující
normy API SG/SH/SJ a JASO MA/MA2.
Tento čistě motocyklový olej by už byl v souladu s potřebami motoru i v souladu se specifikacemi výrobce motocyklu.
Tak hlavně potom ten, kdo trápí svůj motocykl a nevím proč takto zbytečně experimentuje a naleje si tam zázračný nanočástice razantně snižující už i tak malý tření, ať se nediví, že mu prokluzuje mokrá spojka.
Ale je možný, že spojkový lamely ještě nejsou úplně odrovnaný a že po výměně oleje se to zlepší, a po další výměně ještě o trochu víc. Bohužel však zhruba asi 1/3 litru starého oleje tam vždycky zůstává, a taky ty lamely jsou tím "nasáknutý". Ale za čas a po další výměně by to snad už mohlo být v cajku - doufej, že ty lamely jsou jen načnutý a nejsou zralý na výměnu.