Výměna spojkových lamel

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

Výměna spojkových lamel

Poslaťod Baterka » 28 Nov 2017, 17:16

Ahoj všem, už jste někdo musel u svého stroje měnit spojkové lamely? Já totiž ano. A to tak akutně, že už jsem ani po svých nedokázal dojet. Povyprávím vám. :)
(kdo nemá čas na dlouhý příspěvek, přejděte dolu na DISKUSE K PROBLÉMU)

Stalo se to letos koncem září. Byli jsme tou dobou s Nikol na cestě za dalším dobrodružstvím, tentokrát směr Ukrajina a Moldavsko.
Poprvé jsem zaregistroval, že se se spojkou něco děje, když jsme byli v Polsku (23.9.). První 3 dny cesty nám propršeli, a tak bylo všude hodně mokro a když jsem se ten večer drápal nahoru po takové vymleté cestě necestě, aby jsme si tam rozložili stan, posledních pár metrů se mi záběr spojky náhle posunul někam, kde dřív nebyl. Motor zabíral až při skoro volné spojkové páčce a zmizela mi z páčky všechna vůle. Byla najednou hrozně přiškrcená. Zkontroloval jsem tedy nastavení vůle lanka a povolil ho u řídítek tak, abych na něm opět získal vůli. S nastavovacím závitem na řídítkách jsem v tu chvíli byl na limitu. Divné, říkal jsem si. Dělalo mi to starosti, ale ráno všechno bylo dobré. Žádný prokluz spojky ani utažené lanko. Jeli jsme teda dál.
Obrázok

Uplynuly dva dny a my už byli v Ukrajině. Počasí se hned po přejezdu hranic umoudřilo a tak se na nás těšili krásné Karpatské výhledy i offroadové radovánky. Vydali jsme se tedy na jeden obzvláště vypečený výjezd na místo, kam jsem se moc těšil (http://motoride.sk/w/1852/polonina-borzava-ukrajina.html). Všechno šlo dobře. Když jsme se plížili nahoru, jeli jsme na jedničku, spojka nebyla potřeba. S NCčkem musíte hodně hledat cestu mezi kameny, protože je nízké, kor s batůžkem, ale jde to. Pak jsme ale těsně pod vrcholem dojeli na místo, které bylo extra strmé a s extra velkými volnými kameny a tam už jsem musel zastavit. Promyslet cestu. Už jsem se ale nerozjel. :shock: Spojkové lanko se mi při pokusu o rozjezd opět přiškrtilo a tentokrát už ani povolení dole u táhla nepomohlo. Vůli jsem nastavil, ale spojka prokluzovala. Do takového krpálu jsem neměl šanci. Bylo to nepříjemné. Byli jsme tam sami a nevěděl jsem, co s tím. Sjeli jsme tedy trochu níž a postavili stan. Ráno moudřejší večera. :)
ObrázokObrázok
Obrázok

Večer jsem pročítal servisní manuál a přemýšlel, jestli a jak to můžu opravit. Ráno (26.9.) jsem nastřádané teorie zkoušel na takové skromné rovince (pořád těsně pod vrcholem), ale palčivá pravda začínala být čím dál tím jasnější. Letošní výlet je u konce. Spojka i na rovince při akceleraci prokluzuje a já s tím už nic nesvedu. Alespoň ten výhled se nám ale splnil. Ráno bylo údolí pod námi zahalené v mlze a byl to vskutku překrásný pohled. Udělali jsme si dokonce i pěší výlet na ten vrcholek. :)
Obrázok

Měli jsme plán, že to vezmeme nejkratší cestou na Slovensko do některého z východních Honda servisů. To jsme ale ještě nevěděli, jak špatné to s tou spojkou je. Dolů jsme se dokodrcali bez převodů, ale na silnici to pak jelo maximálně 50 km/h a jakýkoliv kopec byl enormní problém. Dotlačili / dojeli jsme tak akorát do první horské vesnice a tam nám naštěstí během chvilky sehnali dodávku s řidičem, který nás odvezl na 120 km vzdálené Slovenské hranice. Na přechodu jsme si pobyli 2 hodiny, při nichž nám jeden pán dal novou naději že do Vranova na Toplou, kde je Honda servis, je to prakticky pořád z kopce a že by jsme to mohli dokázat dojet. Byla už tma ale řekli jsme si s Nikčou, že to zkusíme a že ráno bychom mohli být na místě. Ani prd. Nasedli jsme a jelo to po rovině už jen ubohých 6 km/h. :(

Byli jsme už ale na Slovensku a to je prakticky doma. Rozbalili jsme stan a ráno jsem zkusil zavolat Zizimu (27.9.), jestli neví o někom s odtahem a o nějakém blízkém servisu. No a pak už to šlo ráz na ráz. Za chvilku pro nás přijel pán z Prešovského servisu a už jsme se vezli. Zizimu tímto ještě jednou moc děkuju za nás oba. Moc jsi nám pomohl! :like: V servisu jsme pak zjistili, že je potřeba vyměnit celou spojkovou sadu (lamely, plechy a pružiny), protože spojka dostala pořádně zabrat. S disky byl ale trochu problém - doba doručení až za 4 dny a byl pátek. Nechali jsme teda motorku v Prešově a jeli vlakem domů do Českých Budějovic. Za týden jsme se pro motorku vrátili a dnes už ji mám zase v plné síle doma.
Obrázok

A jak se říká: konec dobrý, všechno dobré. Na té Ukrajině to bylo sice nepříjemné, protože najednou už jsem se nemohl spolehnout sám na sebe a potřeboval jsem pomoc, ale zároveň jsem se nebál, že by to nedopadlo dobře. Dobří lidé naštěstí jsou a snad i vždycky budou a kdykoliv se něco stane, oni se objeví. Jsem vděčný, že to takhle funguje.


***DISKUSE K PROBLÉMU
V Prešovském servisu nevěřícně kroutili hlavou nad tím, že mění spojku na motorce s 31 000 km. Měli tam prý NC se 110 000 km a pořád s původní spojkou, to bylo ale DCT. Stále si proto nejsem jistý, čím to, že mi takhle rychle odešla. Otázek a teorií mám více:
    - je to tím, že jezdím offroad ve dvou?
    - měl jsem někdy v minulosti příliš utažené spojkové lanko? Nevzpomínám si, ale vyvrátit to nemůžu - je to moje první motorka a zpočátku jsem neměl žádné zkušenosti
    - něco se někde uvnitř povolilo? V servisu ale nic nezaznamenali..
    - rozjížděl jsem se příliš dlouze do příliš velkých kopců (offroad)? Byly takové, ano..
    - jsem tolik a tak často nepřesný v práskání plynem při podřazování? Nemyslím si.
Trápí mě, že to šlo s tou spojkou tak rychle. Prakticky hned druhý náznak, že je něco špatně, byl fatální. Máte někdo zkušenosti s tím, jak dlouho se spojka loučí? Také vám při tom ubyla všechna vůle na lanku?

Fotky spálených lamel (všimněte si toho natavení):
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
Baterka
****
****
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 06 Apr 2015, 15:42
Bydlisko: České Budějovice
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod puccky1 » 28 Nov 2017, 17:48

No som rad ze si nakniec este dobre dopadol
Spojku si si podla mna odfajcil sam trapis tu motorku ale neskutocne
Pokial si nebol tu na fore tak som mal pocit ze som tu sam takto postihnuty
Ale cim viac ta poznam tym viac viem ze ja som len slaby odvar teba

Hod do placu kolko stoji vymena spojky
Moja este zatial drzi ale uz ma cez 80 000 a myslim ze som ju tiez par krat vytrapil v terene

Inak fotecky paradne

Odoslané z Nexus 5 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod dreamer » 28 Nov 2017, 18:06

Baterka píše:Měli tam prý NC se 110 000 km a pořád s původní spojkou, to bylo ale DCT.

Tak to je pekny najazd na spojku, mozno aj preto, ze su tam dve :)
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 178
Registrovaný: 15 Sep 2016, 15:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Baterka » 28 Nov 2017, 18:43

puccky1 píše:No som rad ze si nakniec este dobre dopadol
Spojku si si podla mna odfajcil sam trapis tu motorku ale neskutocne
Pokial si nebol tu na fore tak som mal pocit ze som tu sam takto postihnuty
Ale cim viac ta poznam tym viac viem ze ja som len slaby odvar teba

Hod do placu kolko stoji vymena spojky
Moja este zatial drzi ale uz ma cez 80 000 a myslim ze som ju tiez par krat vytrapil v terene

Inak fotecky paradne

Odoslané z Nexus 5 pomocou Tapatalku


Občas si přijdu jako pacient, ale co.. NC na to má! Škoda jen, že není vyšší :)

Já si tu spojku po dalších 24 tisících zkontroluju, nechci aby mě to zase překvapilo. A vidíš to.. Ty máš 80 000, jezdíš terén a funguješ. Pořád mi to přijde divné, každopádně budu naň teď už myslet a budu šetrný.

Účet:
Obrázok

Ještě jsme v servise diskutovali na téma motorového oleje - mohl by za to být odpovědný i ten. Používal jsem Motul 5100 Ester 4T 10W-40 http://motoil.cz/cz-detail-1221095-.html. Nemyslím si ale, že je na vině Motul. Každopádně teď tam mám Honďácký.
Obrázok užívateľa
Baterka
****
****
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 06 Apr 2015, 15:42
Bydlisko: České Budějovice
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod puccky1 » 28 Nov 2017, 18:49

No ale nie je teren ako teren ja som si rad vybehol mimo cesty ale nebolo to az tak casto ako ty a nie take vyjazdy ako robis ty bezne

Odoslané z Nexus 5 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Floyd » 28 Nov 2017, 20:22

Baterka je trošku iná kategória vodiča motocykla. Keď raz spal u mňa, nevadili mu vôbec komáre. Jemu nevadí nič, on si naplno užíva. A čo stváral na Záhorí s NC v teréne aj s Nikol, to nezvládne ani Husqvarna. Aj na našej súkromnej motoškole bol skvelý.
Vôbec sa nečudujem, že Ti odišla spojka.
Floyd
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1414
Registrovaný: 12 Apr 2013, 01:02
Bydlisko: BA
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Baterka » 29 Nov 2017, 10:21

Děkuju Floyde, no zapomněl jsi napsat už jen to, že zřejmě krom jiného umím i pálit spojky pouhým pohledem a všichni by si na mě měli dát pozor.. :-D
Ale vážně, nikdo tady s tím loučením spojky nemá zkušenost? Je to, jak se mi to stalo, běžný průběh?

Sent from my SGP621 using Tapatalk
Obrázok užívateľa
Baterka
****
****
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 06 Apr 2015, 15:42
Bydlisko: České Budějovice
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Zizi79 » 29 Nov 2017, 14:53

ako pisal Peto, pri takej zatazi odchadzaju spojky bezne po 20 000 km... motorku pouzivas ako ostre enduro a na to spojka v NC nieje stavana... tot vsetko

- co sa tyka servisu v Prešove, ochota na 1.mieste, veď po BATERKU vybehol sam majiteľ... :-)...
Jazdím pre radosť
Honda Integra 750D 2015, Honda NT1100 2022
Obrázok užívateľa
Zizi79
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1552
Registrovaný: 21 Júl 2015, 08:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod vladimir » 30 Nov 2017, 23:17

Ešte takú maličkosť dodám pre Baterku.
Určite by som olej menil častejšie ako udáva výrobca, lebo tak veľké a rýchle opotrebenie lamiel to je množstvo bordelu v oleji. Samozrejme to platí len pre to terénne využívanie motorky keď spojka dostáva na frak..
vladimir
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 429
Registrovaný: 30 Júl 2017, 07:20
Bydlisko: Rohožník na Záhorí
Motorka: Honda NC 750S

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Floyd » 01 Dec 2017, 00:08

Baterka si myslel, že spojka je dobíjateľná ako baterka.
Floyd
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1414
Registrovaný: 12 Apr 2013, 01:02
Bydlisko: BA
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Pavel » 01 Dec 2017, 00:08

Jinak Baterko k Tvému dosud používanému oleji Motul 5100 Ester 4T 10W-40, jestli si myslíš, že je špatný/ne tak dobrý, tak dej ten doporučený přímo Hondou, třeba ten značky https://maziva.heureka.cz/repsol-moto-r ... e/#section, kde neřešíš vůbec nic nebo levnější variantu https://www.alza.cz/hobby/moto-sintetic ... gJHi_D_BwE, co uznáš sám za vhodnější pro Tebe
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Baterka » 01 Dec 2017, 08:58

Vladimire souhlasím, i z pohledu na ty lamely na odpis je vidět, co všechno se z nich uvolnilo. Je potřeba na to myslet a při rozestupech výměn oleje brát zřetel na poměr km terénem.

Pavle v podstatě jsem změnu oleje provedl jen pro "jistotu", teď tam mám Honďácký ze servisu. Díky za odkazy, až budu měnit, vrátím se k nim a pouvažuji.

Sent from my SGP621 using Tapatalk
Obrázok užívateľa
Baterka
****
****
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 06 Apr 2015, 15:42
Bydlisko: České Budějovice
Motorka: Honda NC 750X

Výměna spojkových lamel

Poslaťod Effin » 01 Dec 2017, 16:24

Ale na Motulu je uveden 10W30 a ne 40 ?https://www.motul.com/cz/cs/lubricants/recommendations/9da63333b38aed781331f72886ef0bd6?type_name=NC750X+%282014-+%29
Effin
***
***
 
Príspevky: 56
Registrovaný: 31 Júl 2015, 21:06
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Baterka » 02 Dec 2017, 19:33

Podle manuálu lze použít 10W30 i 10W40. Rozhoduje se na základě průměrné teploty prostředí ve kterém se jezdí.

Sent from my SGP621 using Tapatalk
Obrázok užívateľa
Baterka
****
****
 
Príspevky: 132
Registrovaný: 06 Apr 2015, 15:42
Bydlisko: České Budějovice
Motorka: Honda NC 750X

Re: Výměna spojkových lamel

Poslaťod Pavel » 02 Dec 2017, 20:18

Já mám NC 700 X a v manuálu píšou olej 10W 30, dávám ten Honďácký Repsol ale 10W 40, Sintetico, pokud bych chtěl dát ten top olej tak dám a asi i dám tento https://maziva.heureka.cz/repsol-moto-r ... e/#section
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Ďalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia