DCT - řadit neutrál (?)

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod HonzaR » 23 Jún 2015, 12:50

Ahoj, prosím uživatele NC s DCT - řadíte neutrál např. při stání na červenou? V manuálu jsem v této věci doporučení nenašel.
Obrázok užívateľa
HonzaR
*****
*****
 
Príspevky: 310
Registrovaný: 23 Mar 2015, 08:54
Bydlisko: Praha
Motorka: Iná

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod BrAtKo » 23 Jún 2015, 12:55

Jasne ze nie, iba ked chcem dat bocny stojan napr. na zeleznicnom priecesti zatvorenom, ale to vacsinou zhasnem uplne.
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1421
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod Orin » 23 Jún 2015, 13:55

Ne, neutral neradim v podstate nikdy, kdyz parkuju nechavam to chcipat pres bocak :-)
Obrázok
Obrázok užívateľa
Orin
****
****
 
Príspevky: 238
Registrovaný: 18 Jan 2013, 13:35
Bydlisko: Blansko
Motorka: Honda NC 700X

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod HonzaR » 23 Jún 2015, 15:57

Dík, i prodejce, kterého jsem skrz to kontaktoval tvrdí, že neutrál jen na dlouhodobé stání v řádu několika minut.
Obrázok užívateľa
HonzaR
*****
*****
 
Príspevky: 310
Registrovaný: 23 Mar 2015, 08:54
Bydlisko: Praha
Motorka: Iná

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod Richi » 23 Jún 2015, 22:30

Jasne za radim neutral. Takmer vzdy, ked pustam riadidla. Keby isiel nejaky dobrak okolo a "brnkol" by mi do plynu, nechcem si predstavit ako by to dopadlo
Aj vtedy, ked budem stat dlhsie alebo ked nepotrebujem rychlo vyrazit. Ved je to ako v aute. Tiez nestojim ako blondinak na krizovatke na spojke (a asi ani nikto z vas)
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2943
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod BrAtKo » 23 Jún 2015, 22:36

Halo Richi bavíme sa o DCT, ty v aute ktorý ma automat naozaj stojíš na spojke ? ;) Teda ja take auto používam i ked je elektricke ale tam nedávam neutrál určite. Ty mas Richi tiež DCT ? Proste je to pri DCT jedno ci na križovatke dávaš alebo nedávas N nemá to vplyv na nic každý podľa uváženia.
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1421
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod Richi » 23 Jún 2015, 23:15

Iste ze to ma vplyv na zivotnost lamiel. A je jedno ci automat alebo manual. Ked je spojka vymacknuta lamely sa o seba stale tru a opotrebovavaju sa. Skus zaradit rychlost na centralnom stojane a uvidis ako sa roztoci koleso aj s vymacknutou spojkou. A opakujem sa je jedno ci manual alebo DCT. Princip fungovania spojky (ci jednej alebo dvoch) je rovnaky
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2943
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod puccky1 » 24 Jún 2015, 05:17

Hm nikdy som nemal automat a ani som sa o to nikdy nezaujimal ale ako to tak citam tak ma to zacalo zaujimat
Automat ma klasicke lamely ako manual? Ak ano co ich vytlaca ked si to radi samo
Myslim ze NC ma dvojspojkovu prevodovku tak v celku ma to zacalo zaujimat ako to pracuje ak niekto vie prosim nech nam to vysvetli a potom budeme aj mudrejsi ci treba aj na automate davat neutral na krizovatke
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4331
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod BrAtKo » 24 Jún 2015, 06:22

richi mozno mas pravdu to sa nehadam, ale ver tomu ze ta spojka ma prezije :) ak by tomu tak nebolo, tak je v navode o tom zmienka

A tu je o tom aj anglicka debata http://nc700-forum.com/forum/nc700-tech ... opped.html
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1421
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod Roxell » 24 Jún 2015, 11:48

Ak sa nemýlim tak DCT funguje rovnako ako DSG u aut koncernu VW, kde ak zastavíš na križovatke a stojíš na brzde tak si vyradí rýchlosť na pozadí. Keď následne brzdu pustíš, tak si rýchlosť zaradí a pohne sa. Opravte ma niekto ak sa mýlim.
Yamaha Cygnus X 125; Gilera Nexus 250; BMW C650GT; aktualne konecne Honda NC750X DCT 2016 ;)
Roxell
*
*
 
Príspevky: 4
Registrovaný: 14 Okt 2014, 12:44
Motorka: Honda NC 750X

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod HonzaR » 24 Jún 2015, 11:53

Ovšem je tu jedna věc, a to, že i během jízdy zůstává jedna ze dvou spojek, co zrovna není v záběru, "rozepnutá". Čili musí na to být konstruovaná, aby snesla dlouhodobé rozepnutí. Asi to nebude, jako stát na pedálu spojky v autě s manuálem.
Obrázok užívateľa
HonzaR
*****
*****
 
Príspevky: 310
Registrovaný: 23 Mar 2015, 08:54
Bydlisko: Praha
Motorka: Iná

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod keto » 24 Jún 2015, 12:00

Nevím teda jak to přesně je u DCT,ale když jsem ji měl půjčenou,tak se mi zdálo,že to nic nevyřadí samo při stání.Na druhou stranu,pokud jsem to správně pochopil,tak dvojspojka funguje tak,že za jízdy je jedna seplá a druhá rozeplá a to se podle potřeby(zařazeného stupně)střídá,takže valastně celou dobu jízdy je jedna ze spojek rozeplá,pokud by to bylo konstrukčně stejné jak klasika u manuálu,tak by jejich životnost byla dost malá,tak si myslím,že tam nemůže docházet při rozepnutí k žádnému tření :roll:
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod Richi » 24 Jún 2015, 20:39

Roxell, mylis sa. Keko, mas pravdu
Jedna spojka je na parne rychlosti a druha na neparne. Vzdy su zaradene dve rychlosti sucasne a jedna spojka je rozpojena. Preradenie spociva v tom, ze jedna spojka rozopne a druha sucasne zapne. Nasledne sa na rozopnutej spojke zaradi dalsi stupen (podla potredy hore alebo dole) a caka
https://www.youtube.com/watch?v=z1-1qmNpeTI

Je tiez fakt, ze neaktivna spojka je celu dobu vytlacena. Takze tych par minut navyse na krizovatke nehra rolu :)

Konstrukcne je to podla mna rovnake ako u manualu len pouzite materialy su uz niekde inde ako boli pred 20 rokmi

apropo: menil uz niekto z vas spojkove lamely na motorke? (na S110 som to robil naposledy) (na motorke su asi dozivotne)
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2943
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod Dovi » 25 Jún 2015, 10:03

 
Richi píše:menil uz niekto z vas spojkove lamely na motorke? (na S110 som to robil naposledy) (na motorke su asi dozivotne)

Na kozím dechu (Jawa S11 Stadion) a na fichtlu (Jawa 50/20 Pionýr) jo.
A něco se mi vybavuje, že tehdy snad i vícekrát.

U moderních 4T mašin ne (nebylo nutno).
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: DCT - řadit neutrál (?)

Poslaťod puccky1 » 25 Jún 2015, 19:19

Vsetko je to pekne ale stale neviem co tu spojku vytlaca a kto radi tie rychlosti :)
Ja som lamely menil na CZ 175 a Suzuki DR ;)
Na NC este nie a dufam ze este dlho nie i ked uz davno som mal pocit ze pri urcitych rychlostiach pod plnym plynom z lahka presmykuje
Len pre upresnenie volu na nej mam dostatocnu nie ako mi servisak vzdy po servise dotiahol na plno debil jeden :roll:
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4331
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Ďalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 24 hostia