Stránka 14 z 19

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 19 Mar 2017, 21:42
od KatjushaMan
sputam do hrnca a tak do zberu. Toto je dost neekologicke.

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 21 Mar 2017, 14:40
od Baterka
Vyjetý olej patří do sběrného dvora. Takto prosím ne.. :-/

Sent from my SGP621 using Tapatalk

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 24 Mar 2017, 22:29
od Supi
Kde odovzdavate stary olej? BA alebo NR a okolie idealne.

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 25 Mar 2017, 00:24
od Richi
Môžeš ho dať mne. Vo štvrtok si ho vezmem.

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 25 Mar 2017, 01:26
od Supi
OK, dik. Teraz to bude nic, len cca 2 dcl (kardan). Ale do buducnosti si mozno budem menit sam aj motorovy olej a ten budem potrebovat niekde odovzdat.

Odoslané z SM-N910F pomocou Tapatalku

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 25 Mar 2017, 07:28
od Pito
Idealne je zberný dvor OLO (tusim) pri avione.

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 25 Mar 2017, 08:26
od Dovi
Dovi píše:Kam s vyjetým motorovým olejem aneb jak to dělají v Japonsku... :)
https://www.youtube.com/watch?v=QWyDtzlIdWA

KatjushaMan píše:sputam do hrnca a tak do zberu. Toto je dost neekologicke.

Baterka píše:Vyjetý olej patří do sběrného dvora. Takto prosím ne.. :-/


Jasně, že olej (i nasáklý do papírových ubrousků) "zapomenutý" někde za rohem nebo pohozený v přírodě by bylo svinstvo, a snad to ten člověk ví a nedělá to.

Přemýšlel jsem o tom jeho neobvyklém a zdánlivě komplikovaném postupu...

Zřejmě za těch mnoho výměn oleje (na svém NCčku už najezdil přes 250 tisíc km) došel časem k poznání, že na manipulaci je pro něho nejpohodlnější odevzdávat k ekologické likvidaci igelitový pytel s tím olejem vázaným v papírových ubrouscích než to klasicky vylívat na nějaké plato, z něho to přelívat do flašek a čistit pak to plato a trychtýř, a riskovat, že přitom něco rozbryndá na podlahu a ještě si u toho umaže oblečení a ruce karcinogenním vyjetým olejem.

A jen tak naostro to vypustit z motoru přímo do prázdnýho igelitovýho pytle není moc bezpečný, protože stačí malé poškození (propíchnutí, protržení) a vyleje se to při přepravě anebo potom při skladování v tom eko-dvoře všechno ven. A nejspíš by mu to takto (čvachtající olej v igelitu) v tom sběrném dvoře ani nepřevzali.

Takže pomocí toho papíru si vlastně vyrobí pro přepravu a pro skladování bezpečný olejový "gel"...

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 28 Júl 2017, 17:05
od Pavel
V současné době používám motorový olej Repsol 10W 40 Synetetico. Výrobce ale předepisuje viskozitu 10W 30. Při studených startech mi tam jde jednička vždy jakože přes zuby, tak to řeším tak, že se vždy trošku pravou nohou odrazím, při teplém motoru mi to nedělá vůbec. Myslíte, že to bude olejem, uvažuji o přechodu na tento https://maziva.heureka.cz/motul-5100-4t ... %216925675

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 29 Júl 2017, 08:28
od puccky1
Pavel olej nechaj olejom aj mne to robi povacsinou pred nastartovanim zaradim jednotku a cez spojku sa troska posuniem aby rozlepilo lamely potom nastartujem a hura na vylet

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 29 Júl 2017, 11:42
od keto
Pavel píše:V současné době používám motorový olej Repsol 10W 40 Synetetico. Výrobce ale předepisuje viskozitu 10W 30. Při studených startech mi tam jde jednička vždy jakože přes zuby, tak to řeším tak, že se vždy trošku pravou nohou odrazím, při teplém motoru mi to nedělá vůbec. Myslíte, že to bude olejem, uvažuji o přechodu na tento https://maziva.heureka.cz/motul-5100-4t ... %216925675

Už se to tu někde řešilo. 30,40,50 označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní („řídký"), což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky je třída 40 plně dostačující, oleje vyšší třídy mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru ;) .

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 01 Aug 2017, 22:01
od Meky
Také sem tam kontroluji olej ve studeném stavu, je to i na měrce lépe vidět. Zatím jsem ještě nedoléval, co se tam naleje, to se i při výměně vyleje. Kam s vyjetým olejem, nejlépe když máte známého co topí vyjetým olejem. ;)

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 02 Aug 2017, 06:06
od puccky1
Tiez davam olej do servisu znamemu ale predtym som ho daval v dedine ked boli zberne dni takeho odpadu
V kazdom pripade ho nikam nevylievajte stary olej a tusim nie len rastlinny na vyprazanie ale aj motorovy beru na cerpacich staniciach

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 02 Aug 2017, 10:04
od Frodo
Mátě někdo ponětí jak se ekologicky likviduje starý olej když jej dám o sběrného dvora? Co s ním pak udělají?

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 03 Aug 2017, 04:44
od Dovi
Frodo,
už zapomínáš :) , ale existuje o té ekologické likvidaci dost podrobná literatura i film.
Vzpomeň si přece...
Hora osudu, dříve známá jako Ohňová hora na pláni Gorgoroth v Mordoru...

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 04 Aug 2017, 10:38
od Pavel
Už se tady trochu spamuje, třeba to tady vyčistit. To kde dává ten či onen olej je mi úplně jedno, já ho dávám známému do pecka. Na Ostravsku je tolik bordelu, že ikdyž ho vyliješ třeba do humus řeky alias Ostravice, tak se nic nestane, furt bude smrdět stejně