Pavel píše:Odpoledne jsem měnil olej, jelikož tam byl už dva roky, ale najeto na něm bylo jen 4.200km, po vypuštění jsem se nestačil divit jak byl tmavohnědý za tak málo km, bylo ho tam něco málo přes 3 litry. Zajímalo by mě co tam nalili v servise a kolik nechali starého, když měl takovou hodně tmavou barvu. U auta měním co 12tis. a je o dost světlejší. Každopádně jsem rád, že si jej teď měním sám, nikdo mě neošidí a vím co tam leju, mám jistotu... Za mě: měnit olej v servisu po záruce=nikdy. Výměna je úplně snadná, odšroubovat na stranách dva šroubky spodní kapotáže, pak směrem ven a dopředu kapotáž sundat, odšroubovat jeden spodní výpustný šroub(nechat vytéct olej), pak kleštěma povolit filtr(nechat vytéct a nasadit nový), zašroubovat, zkompletovat, nalít nový olej a hotovo do max. půl hodiny
Tak ja som uz olej menil niekolko krat a vzdy bol uplne cierny
i ked novy Motorex je uplne zeleny
V soku aj s jednej aj s druhej farby som bol len prvy krat teraz to uz neriesim
Co sa tyka samotnej vymeny ako takej tak to nie je az tak jednoduche pre toho kto s tym nema uplne ziadne skusensti
Po prve motor musi byt zahriaty aby bol olej riedky a dobre vytiekol
Po druhe ked davas novy filter tak musis na nom aj gumicku namastit olejom
Po tretie na vypustnej skrutke je hlinikova podlozka ktoru treba vymenit (ja som ju prvy krat nemal tak som ju len jemne zbrusil
)
Po stvrte ked tu vypustnu skrutku budes zakrucat tak len velmo jemne inak hned strhnes zavit
Ja uz ho mam asi nacaty ked som prvy krat menil olej tak som ju nevladal povolit by ma skutocne zaujimalo akym momentovym klucom to dotahovali
ja ju dotahujem len tak velmo z lahka a povolit ide dost tazko takze pozor na to