Stránka 1 z 19

Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 10:05
od yenkie
Nazdar draci
Zaruka skoncila, sezona sa pre mna blizi, musim vymenit olej. Preto dotaz pre tych co uz to robili. Staci vypustit cez vypustak na olejovej vani, ci je este niekde inde srob. Co som mal kadejake ine stroje boli viacere miesta na vypustanie oleja, preto sa pytam. Ci neni este nejaka ina finta.
Dik

Inak, olej davam Motul 5100 Ester 4T 10W-30 a filter HF204

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 13:13
od Frodo
Ahoj, já měnil olej před pár dny. Opravdu je tam jenom jeden výpostný šroub.
Kdyby sis nebyl jistý tak tady je video: https://www.youtube.com/watch?v=GFhQGNbXGbE

Já dával Repsol Moto Sintetico 4T 10W-40, a filtr HF 204. Bez klíče na filtr jej neodšroubuješ. Ten můj tam byl utáhnutý opravdu fest. Vlezlo se mi cca 3,2 l oleje.

Edit: Proč bys proboha dával 10W-30? Já dokonce uvažoval na 10W-50/60 které se chovají ještě lépe při vyšších okolních teplotách.

Výmena oleja

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 13:51
od yenkie
Klidek, slovko "proboha" snad neni potrebne, sposobuje stres :lol:
Tak som si znovu prekontroloval ci som sa nepomylil. V servisnom manuale str. 14 sa pise toto:

"Honda "4-stroke motorcycle oil" or an
equivalent
API service classification: SG or higher
(except oils labeled as energy conserving
on the circular API service label)
Viscosity: SAE 10W-30
JASO T 903 standard: MA"

A jelikoz pouzivam vyhradne oleje Motul, tak som si pre istotu este prekontroloval aplikacnu tabulku na ich strankach, a ta tiez pre dany motocykel predpisuje viskozitu 10W30. S olejmi som nikdy neexperimentoval a ani nikdy nebudem, davam presne take ake su predpisane vyrobcom stroja. Ak ty pouzivas ine je tvoja vec.
Tymto temu o predpisanom oleji v mojom pripade uzatvaram. Nalejem 10W30.
Jo, a dik za radu a za videjko

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 15:09
od Frodo
10W-30 neni dobré pro naše letní měsíce. Hodí se tak právě do těch 30 stupnu celsia.

Prvni dvojcisli znamena chovani při chladnych časech a druhé dvojčíslí chování v teplých obdobích ve kterých jezdíš. Čili je to jen o teplotních rozsahu ve kterém budeš jezdit.

Obrázok

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 20:19
od puccky1
Admin normalna klasika zohriaty motor a vykrutis ten vypustaci sroub.
Filter uz volakedy ked som nemal nan kluc som odkrucal hasakom
Novy iba namastit gumicku novym olejom a rukou dotiahnut nic viac netreba.
A aky olej? Ja zasadne davam taky co tam bol aj predtym a mne tam davali Motorex 10w40 tak tam taky davam aj ja a filter davam origo z Hondy aj olej tam berem kedze mi ho davaju lacnejsie ako na nete.
Ja osobne si myslim tiez ze vhodnejsi olej u nas je 10w40 ale to je uz na tebe co si tam das ja by som sa pozrel do servisnej knizky co tam mas napisane ale pri tvojich doterajsich km je asi aj jedno aky olej tam das ty tu moto skorej predas ako zoderes

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 22:10
od Richi
Podla mna je olej pri jazde tak teply, ako motor. (cca 90 st.) A je jedno ci je leto ci zima. Na to tam je termostat, chladic a ventilator
(samozrejme drobne rozdieli +- 10st tam su. ale to nehra rolu)
Ak vyrobca predpisuje 10W-30, nevidim dovod to svojvolne menit

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 23 Feb 2015, 22:27
od keto
Pozor na to co píše výrobce pro danou oblast prodeje,jelikož v severněji položených zemích bude doporučený jiný olej než v jižních.Je to opravdu podle toho v jakých teplotách jezdíš převážně,to,že má motor nějaký termostat ještě neznamená vše,ale zároveň je pravda,že u vzduchem chlazených moto se dává olej na vyšší teploty.U těch našich spíš půjde o chování toho oleje než se moto zahřeje.Mě v Hondě od novoty dávají 10W40,který je doporučený pro naše zeměpisné položení.Pokud se chystáš na sever vem 30 a pokud na jih tak klidně i 50 :lol:

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 01 Mar 2015, 16:28
od Pavel
Kluci a kontrolovali jste někdo během intervalu výměny oleje jeho hladinu, jen mě napadlo jestli někdo dolévá nebo je spotřeba téměř nulová a netřeba dolévat

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 01 Mar 2015, 19:34
od georgoo
Pavel píše:Kluci a kontrolovali jste někdo během intervalu výměny oleje jeho hladinu, jen mě napadlo jestli někdo dolévá nebo je spotřeba téměř nulová a netřeba dolévat


Ja kontrolujem pravidelne ca raz mesacne. Nedolieval som, hladinu si drzi :)

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 01 Mar 2015, 20:00
od keto
Ze začátku jsem kontroloval hladinu před každým výjezdem,ale jak jsem zjistil,že za celý iterval 12000km do výměny jsem nemusel dolévat,tak už kontroluji jen sporadicky,většinou,když se věnuji nějaké té důkladnější očistě ;)

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 01 Mar 2015, 21:00
od puccky1
Ja som nikdy nedolieval vzdy som mal hladinu rovnaku ale ja som taky neveriaci Tomas a ja si to rad kontrolujem pre istotu aj na aute :lol:

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 02 Mar 2015, 15:33
od Pupi04
Můžu potvrdit, hladina oleje se stále drží v ryskách a nikdy jsem nedoléval :like:

Re: Výmena oleja

PoslaťNapísal: 10 Mar 2015, 10:30
od Pavel
Tak mi to nedalo a prošel jsem mimo hledání na internetu několik prodejen s mazivy a ptal se na top oleje do motorek, nezávisle na sobě mi řekli, aniž by věděli jakou moto mám, že v současnosti jsou nej oleje zn. REPSOL, nemají žádné biosložky jako třeba Motul(mysleli tím ty nižší třídy, ne top značky co stojí litr 400,-kč). Jsou plně systetické a schváleny HONDOU. Tak jsem si nakonec koupil po dlouhém zvažování REPSOL Syntetico 10W40 4 L, cena 799,-Kč včetně spreye na řetěz 400ml zdarma

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 06 Apr 2015, 10:11
od keto
Tak pánové velice zajimavý článek,který by si měl přečíst každý motorista :like: ,pokud už ovšem tyto znalosti má od jinud, nemusí ;)
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/olej-dolej-1-oleje-pro-ctyrtakty-31047.html

Re: Výmena oleja - kontrolovanie - dolievanie

PoslaťNapísal: 16 Apr 2015, 17:18
od Pavel
Odpoledne jsem měnil olej, jelikož tam byl už dva roky, ale najeto na něm bylo jen 4.200km, po vypuštění jsem se nestačil divit jak byl tmavohnědý za tak málo km, bylo ho tam něco málo přes 3 litry. Zajímalo by mě co tam nalili v servise a kolik nechali starého, když měl takovou hodně tmavou barvu. U auta měním co 12tis. a je o dost světlejší. Každopádně jsem rád, že si jej teď měním sám, nikdo mě neošidí a vím co tam leju, mám jistotu... Za mě: měnit olej v servisu po záruce=nikdy. Výměna je úplně snadná, odšroubovat na stranách dva šroubky spodní kapotáže, pak směrem ven a dopředu kapotáž sundat, odšroubovat jeden spodní výpustný šroub(nechat vytéct olej), pak kleštěma povolit filtr(nechat vytéct a nasadit nový), zašroubovat, zkompletovat, nalít nový olej a hotovo do max. půl hodiny