seřízení ventilů

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

Re: seřízení ventilů

Poslaťod puccky1 » 19 Aug 2016, 23:23

Pito píše:Moja rada k ventilom znie, ak vam z toho videa nie je jasne ako to robit, nerobte to. :!: :!:

Je tam uplne jasne napisane aj znazornene pri postupe prace = Valec 1- clutch side, tzn na strane radicky.

Ked ste to tu tak pekne domotali tak prispejem aj ja :lol:
Anglicky sice neviem ale ja mam spojku na pravej strane a alternator na lavej tam kde je radicka :lol:
Samozrejme kazdy si pod pojmom spojka predstavuje nieco ine manik na videu zrejme mal na mysli skor packy
Po tom vsetkom co som sa dnes tu docital som si takmer isty ze drviva vacsina ludi co len troska rozmyslala ze bude nastavovat ventily doma vsak to nebude zlozite tak teraz si to asi aj rozmyslela :lol:

Pavel k tym znackam na vacke tak je jasne napisane ze ma smerovat hore to jest k veku ventilov alebo po tvojom k vacke ked je ta sipka dole teda smer kluka treba to pretocit v protismere hodinovych ruciciek

Dovi tusim si pisal ze treba nastavovat ked je piest dole ze v tedy su ventily zavrete ale to nie je vzdy tak
Ak sa dobre pamatam je to uz pekne cez 20 rokov tak ventily sa nastavuju ked je piest v hornej uvrati ono aj tam musia byt obcas zavrete inak by ten motor nepracoval a vsetka vybuchnuta zmes by sla do prdele a nenastala by teda ziadna praca
No nebudem to dalej zamotavat lebo uz aj bez mojho prispevku tu je riadny gulas

Poviem to asi takto som v obore vyuceny ale ked som to robil prvy krat trikrat som cital manual a hodinu pretacal motor a skusal imaginarne ci to budem robit dobre :lol:
Tiez sa mi to nejak nepozdavalo ktory valec je ktory ;)
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 3726
Registrovaný: 03 Feb 2013, 23:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Dovi » 20 Aug 2016, 04:20

puccky1 píše:ventily sa nastavuju ked je piest v hornej uvrati ono aj tam musia byt obcas zavrete inak by ten motor nepracoval a vsetka vybuchnuta zmes by sla do prdele a nenastala by teda ziadna praca


Máš pravdu, ale platí to jenom v 50 % případů (je to platné jen pro každou druhou horní úvrať) - ty 4 takty (sání, komprese, výbuch, výfuk) se uskuteční při dvou otočeních klikové hřídele (a při jednom otočení vačkové hřídele - vačková hřídel má oproti klikové poloviční otáčky). Všechny ventily (sací i výfukové) daného válce se proto kontrolují/seřizují, když je píst na konci kompresního zdvihu. Já raději ten příspěvek z 19 Aug 2016 09:35 v tomto smyslu poupravím/doplním, ať to není matoucí.

Co se týče těch mnoha proběhlých zmatků s určením strany motoru, je snadné se v tom zamotat, protože i pod zdánlivě jasnou identifikací pravá nebo levá strana si může každý představovat něco úplně opačného. Člověk sedící na motorce (normálně ve směru jízdy s rukama na řídítkách) považuje za PRAVOU stranu motoru tu, kterou zase jiný člověk sedící před motorem a seřizující ventily vidí na motoru naopak jako LEVOU stranu. Podobně matoucí informace je "spojková strana" v tom případě, kdy vlastní spojka (spojkové lamely a spol.) je situována na opačné straně motoru než je spojková páčka na řídítkách.

Takže jako asi nejlepší identifikaci příslušné strany motoru je používat u většiny motorek pojem "brake side", kdy ruční brzdová páčka přední brzdy je na stejné straně jako nožní páka (pedál) zadní brzdy. Když pak autor používá v jednom textu/návodu termín "brake side" pro jednu stranu motoru a pro druhou stranu "clutch side", je to asi nejjistější a nemělo by docházet ke zbytečným omylům.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 366
Registrovaný: 01 Mar 2015, 10:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Richi » 20 Aug 2016, 07:22

tu je odpoved na otazku "co robi druhy valec"
Obrázok
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2666
Registrovaný: 22 Máj 2014, 21:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 20 Aug 2016, 07:55

Je tu vubec nekdo kdo si ty ventily delal sam? V manualu je s tou znackou na rozvodovem ozubenem kole tohle smer ven z vika, na videu je smer ke klice, pitovo jsem vcera volal rekl mi ke klice , v Honde vubec nevi tak ja nevim ted co si o tom mysle mam to serizene ale vubec se mi to nechce ted ani startovat kdyz kazdy tvrdi neco jineho. Pist je na konci at je znacka ven z valcu k ventilum nebo smerem ke klice. kdyz jsem to steloval ke klice melo to vuli jako krava ty ventily potom, byly hrozne slyset. Vcera v noci jsem to rozebral a udelal jsem to na spodni znacku, tak nevim mam tp vubec startovat? Volal jsem Pitovi ten me ujistil ze se to dela na spodni znacku
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 20 Aug 2016, 08:05

Udelal jsem to podle videa - rozvodove kolo je na spodni zmacce ! Mam to skladat nebo to dat zpet na horni znacku?? Trn kdo to steloval preve musi vedet kterou ryskou se ridit.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 20 Aug 2016, 08:35

Pokud me oci nesali tady na tomhle foru to ten typek ma take na spodni znacce
http://nc700forumsa.proboards.com/threa ... nda-nc700x
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 20 Aug 2016, 08:40

Ale i tady na tom usa foru se vedou spekulace jestli ma byt znacka dole nebo nahore:-D asi to necham par dni v garazi odlezet nebo me z toho jebne:-D
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 20 Aug 2016, 11:33

Ted jsem se vratil z Hondy v Senove.
Jak jsem tady poprve psal ze jsem tam volal a pan servisak mne ujistoval, ze valec jedna je brake side - strana kde je brzdova packa oukej..neni tomu tak ale prekousnu to. Jel jsem tam dneska s tim at mi reknou na jakou pozici v tom okenku kde se zobrazuje ozubene kolo rozvodu NC vlastne steluji, nabidl jsem jim 1/2 ceny kterou si inkasuji za serizeni ventilu.
Ten pan co mi do telefonu rekl ze vakec 1 je na opacne strane mi dneska osobne rekl ze mi nesdeli zadne informace k technice:-D oukej, nevadi ze jsem tam kupoval novou motorku a kopu nahradnich dilu a byl jsem ochotny zaplatit mu za informaci ve kterem okenku to vlastne steluje. Zarazi me to ze pry minuly tyden NC nekomu stelovali konkretne ventily s timbze valec 1 je na opacne strane:-D ....to, ze jsem tam jel pro tesneni na jinou kotorku ktere jsem mel objernanen a melo byt dnes dopoledne a jel jsem 40 km tam a 40 zpet zbytecne protoze slibene tesneni nebylo uz byla jen tresnicka na dortu, takze Senovsky servis jiste doporucuju:-D
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 20 Aug 2016, 13:05

Dekuji za zapojeni vsem. Motor je mnohem tissi a chod se mi zda super.
Kdyz je znacka na setrvaku 1T nebo 2T zalezi ktery valec stelujete, okynko na rozvodovem kole se kontroluje dole - ryskal vlevo. Psal jsem si s tim typkem co delal to video na youtube, nasel jsem ho i na tom usa foru tak, jsem se regnul napsal mu.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod puccky1 » 20 Aug 2016, 23:18

pavelpelzl píše:Je tu vubec nekdo kdo si ty ventily delal sam? V manualu je s tou znackou na rozvodovem ozubenem kole tohle smer ven z vika, na videu je smer ke klice, pitovo jsem vcera volal rekl mi ke klice , v Honde vubec nevi tak ja nevim ted co si o tom mysle mam to serizene ale vubec se mi to nechce ted ani startovat kdyz kazdy tvrdi neco jineho. Pist je na konci at je znacka ven z valcu k ventilum nebo smerem ke klice. kdyz jsem to steloval ke klice melo to vuli jako krava ty ventily potom, byly hrozne slyset. Vcera v noci jsem to rozebral a udelal jsem to na spodni znacku, tak nevim mam tp vubec startovat? Volal jsem Pitovi ten me ujistil ze se to dela na spodni znacku

Pavel ano piest je stale v hornej uvrati ci je na jednej znacke alebo na druhej lebo vacka urobi lenpol otacka a kluka celu tak zakonite sa vzdy musi vratit do hornej uvrati ;)
Lenze na jednej strane znacky musia byt ventily zavrete aby mohol nastat vybuch a na druhej znacke zas musia byt otvorene aby to mohol piest vytlacit do vyfuku takze ci uz bola znacka tam alebo tam musela byt na ventiloch vola ked si to nastavoval inak keby to bolo opacne a vzfuk je otvoreny nedostanes tam mierky
Uz si to ozaj nepamatam ako som to robil a robil som to dva krat ale pamatam si ze som mal v tom tiez dobry hokej a trikrat som si to prekrucal na sucho a dedukoval co to mam vlastne nastavovat? :lol:
A vidim ze ma to bude cakat aj na buduce hodina rozmyslania a 10 minut nastavenie :lol:

Neviem ako sa v tom vyznal mechanik v BB ked tam bola este Honda ale je iste ze mi povedali ze nastavvoval len jeden ventil a spotreba zrazu o 5az 7 deci vysia a vukon siel dole tak normalne rozmyslam ci ho mal v dobrej polohe ten motor ked to akoze nastavoval :lol:

Rada nad zlato ktoru som tu daval uz dva roky nazad ze ntreba sa v tom rypat ale liat benzin a jazdit

Inak odjakziva ked sa niekde stretnem na zraze NC moja bola vzdy najhlucnejsia od nova stale az brutal najprv som to aj reklamoval a ja ak sa nemylim som to nastavoval tak ako je to v servisnom manuale teda vacka bola na hornej znacke
Teda podla Pavla a Pita to mam zle nastavene ale je zaujimave ze takto to uz zvladla 70 000 km ktore som dosiahol prave dnes ;)
Obrázok
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 3726
Registrovaný: 03 Feb 2013, 23:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 21 Aug 2016, 08:42

No ono kdyz to nastavis na tu horni znacku rachoti ventily jak drak to mam odzkusane stavilo mi to startnout. Kdyz to das na horni znacku mas pak na te spodni obrovske vule nevim proc. Mam to zkratka na spodni a zvuk super, miry sedi, pist byl v ucrati a kaslu na to, protoze nikdo nevi presne, nechce rict, nebo to sam nikdy nesteloval.
Konkretne a konstruktivne zadna rada, takze to necham na spodni znacce. Jediny kdo me utvrdil v te spodni znacce byl Pito a vcera jeste EcoDriver z toho USA fora.
Skoda, ze si opravdu nikdo jiny nepamatuje znacku.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod marek » 21 Aug 2016, 08:44

po pravde nikdy som neriešil 1 alebo 2 valec a vobec nie najaké rysky jednoducho štelujem ten na ktorom strihajú ventily tz. ked sa výfukový ventil zatvara a sací otvara vtedy je piest v hornej uvrati vtedy si možem skontrolovat na kluke značku plus minus nejaké stupne,ale ja to vobec nerobím nie je to za potreby.
toto je výhoda tohto motora jedna vačka a nastavovacie vahadlá.
Obrázok užívateľa
marek
**
**
 
Príspevky: 16
Registrovaný: 05 Dec 2014, 23:33
Bydlisko: HLOHOVEC - Trakovice
Motorka: Honda NC 750X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Dovi » 21 Aug 2016, 09:51

po pravde nikdy som neriešil 1 alebo 2 valec a vobec nie nejaké rysky

Souhlas.
Pokud člověk ví, co dělá, a rozumí základnímu principu (kontrolovat/nastavovat vůle při uzavřených ventilech), tak se nemůže splést.



jednoducho štelujem ten, na ktorom strihajú ventily, tz. ked sa výfukový ventil zatvara a sací otvara

NE, NE, NE !!!

Když jsou ventily tzv. ve střihu (výfukový ventil se zavírá a sací ventil se otevírá - a to je stav při přechodu z fáze výfuku do fáze sání), tak je sice píst v horní úvrati, ale oba ventily NEJSOU spolehlivě uzavřeny!!

Proto je následně potřeba pootočit klikovou hřídelí jednou dokola (o 360 stupňů) - tím se cyklus 4T motoru posune o dva takty dále, a sice do fáze přechodu z komprese do výbuchu (expanze), kdy je píst znovu v horní úvrati a kdy nyní jsou už ventily SPOLEHLIVĚ UZAVŘENY. A právě toto je přesně ta poloha vačkové hřídele, kdy se u daného válce kontrolují a seřizují ventilové vůle!

KONEC HLÁŠENÍ :)
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 366
Registrovaný: 01 Mar 2015, 10:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: seřízení ventilů

Poslaťod puccky1 » 21 Aug 2016, 15:45

marek píše:po pravde nikdy som neriešil 1 alebo 2 valec a vobec nie najaké rysky jednoducho štelujem ten na ktorom strihajú ventily tz. ked sa výfukový ventil zatvara a sací otvara vtedy je piest v hornej uvrati vtedy si možem skontrolovat na kluke značku plus minus nejaké stupne,ale ja to vobec nerobím nie je to za potreby.
toto je výhoda tohto motora jedna vačka a nastavovacie vahadlá.

Pocuj nastavoval si niekedy ventily????
Ako mozes nastavovat ventil ktory nema volu kedze striha?
Nemylis si to nahodou s klasikou 4 valca?

ak je poradie zapaľovania 1-2-4-3 nastavujeme vôle ventilov medzi driekom a vahadlom takto:
ventily štvrtého valca strihajú nastavujeme prvý valec
ak strihajú ventily tretieho valca nastavujeme druhý valec
ak strihajú ventily prvého valca nastavujeme štvrtý valec
ak strihajú ventily druhého valca nastavujeme tretí valec

To Pavel ja som s toho co pises uz tiez znacne zmateny :lol:
Uz si to velmo nepamatam ale ako sa poznam tak som to robil podla servisneho manualu takze znacka bola hore
A podla mna to tak mam od vyroby lebo moja je ozaj neskutocne hlucna ako som uz pisal viac krat aj som to reklamoval ale ujistili ma ze je to bezny zvuk tejto moto
V takomto nastaveni najazdila uz teda ozaj dost ale ak nezabudnem pri dalsom nastavovani si to ceknem aky bude rozdiel vole medzi hornou a dolnou znackou
Myslim ze sa k tomuto uz netreba vyjadrovat lebo su tu toho litanie popisane a su to skor same dohady a nikomu to nic nepomoze
Mozno cez zimu uz budem mat konecne vykurovanu garaz tak ak bude cas chcem moto troska viac rozobrat a poreparovat tak by som sa na to pozrel a napisala pofotil moje poznatky lebo takto sa ozaj nikam nedostaneme :lol:
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 3726
Registrovaný: 03 Feb 2013, 23:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod pavelpelzl » 21 Aug 2016, 16:17

Jasne , souhlasim. Zarazilo me jen, ze si tou znackou neni nikdo jisty, kdyz uz ty ventily delalo tolik lidi. Ja zo zkousel stelnout horni i spodni znacku na spodni se mi to zda super, takze nechavam tak. Na horni znacku to byl dost sici stroj ani ne na volnobeh ale za jizdy jo
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 20:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť