Stránka 8 z 9

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 20:38
od dreamer
Nemam tlaceny manual, ale chodim aj na ine forum, kde ho ludia maju. A je mozne, ze tuto temu som tu doteraz prehliadal, alebo necital pozorne, lebo sa ma zatial netykala, moto bola v zaruke a chodil som do autorizaku aj s ventilmi.

P.S. Az teraz som si pozrel video z prveho prispevku a precital cele vlakno :) Vo videu je to spravne (asi aj preto, ze chlapik ma original manual), ako valec 1 oznacil lavy valec (clutch side) a rysku pouzil tu spodnu, resp. smerujucu dozadu, kedze valec skoro lezi. A okrem toho to clen Dovi vysvetlil polopate aj bez manualu :)

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 20:59
od peny
ja som to robil tak ako pucky teda ze prvy valec je ten blizsie k rozvodom teda na pravej strane, tak to je aj v mojom servisnom manuale :)

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 21:29
od dreamer
Keby to nebola tak exaktna technicka zalezitost, asi by som nemal nic proti, keby sme dali hlasovat, ze ktory valec a ryska su spravne :) Ale v tomto pripade sa neda pomylit. Spravny postup je len jediny, ked je piest, a je jedno ktory, v hornej kompresnej uvrati. Len v tejto polohe su vsetky ventily daneho valca kompletne uzavrete a vacky kompletne otvorene, cize aj vole ventilov su najvacsie. Ina spravna poloha neexistuje, bez ohladu na rysky, pocty valcov a znamenia zverokruhu. Treba si zopakovat zakladne principy fungovania stvortaktnych motorov.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 21:59
od Puggy
:roll: :roll: :roll: vôbec neviem o čom sa bavíte

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 22:08
od Formervelor
Dreamer ja len doplním, že pri 4-taktnych motoroch je piest v hornej úvrati 2 krát. Raz na začiatku nasávania a druhý krát na konci stláčania (začiatok výbuchu). Práve v tejto fáze sa majú nastavovať ventily a nie v tej prvej pretože na konci fáze výfuku (začiatok nasávania) sú oba ventily otvorené a teda Vácka tlačí piest a vôľa tam nie je a ani nemá byť. Viem že to vieš a možno to berieš ako samozrejnosť ale možno nie každý to vie tak aby to nedodrbal.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 22:10
od dreamer
Ved preto jasne pisem a este som to aj v mojom prvom prispevku zvyraznil hviezdickami, ze v hornej *kompresnej* uvrati ;)

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 22:17
od Formervelor
Tak som to asi nevyčítal správne. Áno teda keď je piest v hornej úvrati na konci kompresnej (stlacacej) fázy.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 04 Jan 2019, 22:29
od dreamer
Presne tak. Osobne si myslim, ze ked v tomto niekto nema jasno, nemal by sa do ventilov vobec pustat. Ale comu sa cudujem viac, je ze v tom nemaju jasno ani niektori mechanici v autorizovanych servisoch. Vlastne by som sa ani nemal cudovat, zijeme v povrchnej dobe a kazdy len slepo veri pocitacu. Odbornost a chapanie suvislosti dnes uz nie su moderne.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 05 Jan 2019, 10:29
od Meky
Ano, pokud člověk v tom nemá zcela jasno a při štelování ventilů bude tápat, je rozhodně lepší tuto činnost svěřit někomu, kdo to zná a dělá. Jistě, s výběrem servisu nebo servisáka může být též problém.
První má kontrola a seřízení ventilů po 24000 km byla ještě v záruce, takže jsem to nechal na servisu, to v Krhové ještě dělal Mário, / to jen na okraj pro znalé tohoto servisu/ teď bych to tam asi nedal.
Po ukončení sezony a 49000 km na tachometru, jsem měl dilema zda ventily teď dělat přes zimu sám s výměnou chladící kapaliny, nebo to někomu svěřit.
Nakonec po delší úvaze a jelikož vedu servisní knížku jsem ventily a výměnu kapaliny nechal na člověku o kterém si myslím, že ví co dělá, dělá to dlouho a se zápisem do SK, ať tam nemám jen své záznamy. ;)
Jóó, Puccky, trochu se tu pohly stojaté vody našeho fóra... :like:

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 05 Jan 2019, 10:58
od dreamer
Ja som mal pri 24000 km este 8 mesiacov zaruky, tiez som to z tohto dovodu chcel nechat robit v Honde. Ale mal som z toho koprivku a dlho som zvazoval, ci ano, alebo nie. Na V-Strome boli podlozky, to je komplikovanejsie, tak som siel kvoli tomu do Suzuki v Rakusku, kde to robil clovek, ktory sa vyzna a ma dobru reputaciu. Na skutri (Aprilia) som si to robil sam, ten skuter servis este nevidel (25000 km a ide ako hodinky). Keby som nemal v Honde znameho, ktory mechanikov pozna osobne a zarucil sa za nich, tak by som sa asi aj na zaruku vykaslal a urobil by som si to sam. O peniaze mi neslo, ale na motorku a kto na nej robi som citlivy. Dalsi servis uz bude po zaruke, zatial mam cca 2 roky s ventilmi pokoj, ale dalsiu kontrolu si uz budem robit sam. Vdaka tomu, ze Honda zvolila pre NC jednoduchy klasicky vymedzovaci system, nie podlozky, kde musi ist pri ich vymene dole aj vackovy hriadel, tak je to jednoducha operacia. Aj preto mam tuto motorku rad :)

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 05 Jan 2019, 11:25
od KatjushaMan
Ola.

No keďže som prekročil 60k km tak som mašinu celú vypustil nastavil ventily vymenil vodu v okruhu.

Motorka prestala klepat boli 4 ventily inak.

Ale začala dymit a teraz neviem či kôli úprave alebo preto že dlho stala.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 05 Jan 2019, 12:43
od puccky1
Ako som uz pisal predtym ze ten manual asi nie je koser.
To vysvetluje preco som mal na sani vacsiu volu ked som to kontroloval podla videa.

Tak snad sme uz hadam vsetci mudrejsi :)

Katjusman cierny dym aj mne isiel ked motorka dlho stalaba benzin zostarol obcas mi aj vynechavala na volnobeh.
Nejak by som sa toho nebal na jar to vyjazdis ;)

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 05 Jan 2019, 19:24
od Zizi79
rozumiem len predložkám :-)

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 07 Jan 2019, 00:54
od Puggy
Zizi79 píše:rozumiem len predložkám :-)

:lol:

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 07 Jan 2019, 15:20
od Mikino
Zizi79 píše:rozumiem len predložkám :-)

... co su podlozky :lol: :lol: :lol: