seřízení ventilů

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 09:37

ja ten princip chapu hledam jen zpusob jak z toho ven, kdyz kontroluji prvninvalec na druhem maji byt ventily otevrene nebo zavrene ? Ja tu Vacku neznam, nevim jestli tady u toho motoru to jde tak ze jeden valec ma otevrene saci druhy vyfuk a stridaji se takhle nebo jestli v jednom valci probiha vse a pak to same ve druhem. Jak rikam steloval jsem kdysi 4 val radovy na H6 tam je znacka na valcich 1-4 navic to fungovalo tak ze 1-3 staly a 2-4 pracovaly stejne jako u auta, u tohodle novejsiho dvouvalu zkratka nevim mozma to prehnane jen znejistuju, protoze na merky mi ted jdou ventily tak jak maji jen si nejsem jisty tou znackou
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Dovi » 19 Aug 2016, 10:07

 
pavelpelzl píše:ja ten princip chapu hledam jen zpusob jak z toho ven, kdyz kontroluji prvninvalec na druhem maji byt ventily otevrene nebo zavrene ?

Jsi si opravdu jistý, že ten princip chápeš?

Kdybys ten princip chápal, tak při štelování ventilových vůlí jednoho (jakéhokoliv) válce by Ti bylo houby s voctem po druhém (jiném) válci.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 10:55

Ja se ptam co se deje s druhym vacem z toho duvodu, ze jsem pri prvnim stelovani zamenil poradi valcu. A tak se ptam co se deje s tim druhym at vim, jestli to prvni stelovani neco ovlivni.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 11:40

vyřešeno, na štěstí se na to mohl kouknout kámoš, co má servis a opravuje i krosové motorky.
Vůle mám v pořádku seřízeny jen jsem začal u druhého valce i kdyžna značku 2 takže to prý nevadí.
před chvíli jsem to startoval a projel , zdá se mi to malinko živější ale ventily jsou pořád dost slyšet ale to je asi normálka
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Dovi » 19 Aug 2016, 11:40

 
pavelpelzl píše:Ja se ptam co se deje s druhym vacem z toho duvodu, ze jsem pri prvnim stelovani zamenil poradi valcu. A tak se ptam co se deje s tim druhym at vim, jestli to prvni stelovani neco ovlivni.


Podívej se, kvůli napodobení charakteru V-twinu jsou ojniční čepy u řadového dvojválce Hondy NC přesazený tuším o 270 (respektive o 90) stupňů.

Pokud jsi napoprvé nastavoval vůle jednoho válce a vačková hřídel byla natočena pro nastavování jiného válce, v pořádku to nebylo, ale je možné, že po těch 90 resp. 270 stupních byl "náhodou" i ten "špatný" válec nastaven tak, že vačka ten ventil (nebo ventily) ještě (nebo už) nezvedala.

Je pochopitelně možný i opak, tedy že jsi to napoprvé nastavoval, když už jsi byl trochu (nebo trochu víc) mimo kruhovou část vačky, což je špatně a naměřil bys malou nebo dokonce nulovou vůli... Jenže takto pohledem do hvězd Ti to nikdo neřekne, na to by musel být znám přesný průběh křivky na vačkách a spočítat si to. Nebo jednodušeji - sundat potřetí ventilový víko a podívat se, co to dělá, když pomalu točíš klikovou hřídelí...

Čili jestli chceš slyšet ujištění, žes to napoprvé udělal správně, tak neudělal.
Ale jestli se chceš ubezpečit, žes tím nezpůsobil nějakou závadu, tak nezpůsobil, pokud jsi s tím v tomto neseřízeném stavu nejezdil stovky km - což jsi asi nejezdil.

Nicméně když jsi pak ty vůle nastavoval už napodruhé a tentokrát správně (u každého válce se správnou polohou pístu respektive správnou polohou vaček), tak jsi to první špatné vymezení vůlí napravil a nemá asi cenu se tím dál trápit.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 11:44

díky za odpověď seřídil jsem to napodruhé tak jak to má být na poprvé jsem to pouze startoval teď je to v pořádku.
Ovšem co mě naprosto zaráží je, že do Hondy chodím roky pro díly kupoval jsem tam i novou motorku a nechápu jak tam dělají servis oni když mi servisák řekl, že válec jedna je na opačné straně a že tak někomu minulý týden šteloval ventily na NC 700, díky všem za rady teď je to už v pohodě nesmím asi mít tak přehnanou péči
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Dovi » 19 Aug 2016, 11:57

 
pavelpelzl píše:co mě naprosto zaráží je, že do Hondy chodím roky pro díly kupoval jsem tam i novou motorku a nechápu jak tam dělají servis oni když mi servisák řekl, že válec jedna je na opačné straně a že tak někomu minulý týden šteloval ventily na NC 700, díky všem za rady teď je to už v pohodě nesmím asi mít tak přehnanou péči


S přístupem a kvalitou je to podle daného soudruha a liší se to servis od servisu. A bacha, mění se to v čase, jak se mění vedoucí pracovníci i mechanici - co byl ještě před půl rokem dobrý servis, může být dneska katastrofa.

Jinak štelování ventilových vůlí není přehanná péče, ale zcela přiměřená a žádoucí.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 12:09

S tim servisem to je pravda..z duvodu neduvery jsem si to chtel seridit sam necpal jsem tam ani merky 0,15 a 0,30 ale presne 0,17 a 0,28:-D koupil jsem si je pro jistotu, to se mi zda mozna trochu prehnane:-D . Ty servisy tezko rict, skoda ze tu praci nedelaji lidi co k tomu maji vztah a tu problematiku chapu, malo kdo v servise hleda pricinu radeji meni dily jak na bezicim pase vsak zakaznik to plati..ale ne vsude to takhle je.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pudis15 » 19 Aug 2016, 15:10

Za tu komunikaci jsem se úplně ztratil, takže válec 1 je u zadní brzdy, vlevo z pohledu na čelo motorky?

Odesláno z mého SM-G900FD pomocí Tapatalk
pudis15
****
****
 
Príspevky: 118
Registrovaný: 15 Apr 2015, 10:52
Bydlisko: Praha
Motorka: Honda NC 750X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 19 Aug 2016, 15:19

Moja rada k ventilom znie, ak vam z toho videa nie je jasne ako to robit, nerobte to. :!: :!: :!:

Je tam uplne jasne napisane aj znazornene pri postupe prace = Valec 1- clutch side, tzn na strane radicky.
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 19 Aug 2016, 15:26

Dovi píše: 

Kdybys ten princip chápal, tak při štelování ventilových vůlí jednoho (jakéhokoliv) válce by Ti bylo houby s voctem po druhém (jiném) válci.
 


Absolutne presne napisane Dovi :like:

Mozes akurat hodit ockom po druhom (inom) valci co je otvorene/zatvorene a skontrolovat spravnost postupu prace. Inak sa tam nemeraju v tomto momente ziadne odtrhy ani nic ine...

Ja si vsak stale myslim, ze clovek by mal mat zaklady a pri stelovani ventilov uz iba mat dodatocne informacie na pracu s nimi, ich kontrolu ci nastavenie. Ak treba vysvetlovat pomaly od a po z vsetky ukony, nemyslim si ze je vhodne aby si clovek takuto pracu vykonaval sam. Je tam potom velke riziko skody. Neberte to v zlom, ale tato zasada si myslim plati pre takmer vsetko co robite na moto/aute.
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 16:15

Nechal jsem se zkratka znejistit Senovskym servisem, nevadi pro priste to udelam podle sebe a nebudu to stekovat dvakrat, nic se nestalo
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 17:49

Porad to ve me hloda, jak je znacka na strane brzdy - brake side ma tam ta znacka byt v okynku nahore nebo dole? Smerem k ventilum nahore nebo smerem ke klice = dole? Mam to slozene vrni to normalne ale porad mi neni jasne proc je v manualu to okenko smerm ven k ventilum a v manualu je smerem dolu smerem ke klice, pokud nekdo muzete klidne prozvonte na cislo co mam v profilu zavolam zpatky
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 17:54

Nebo stelovali jste to nekdo kdyz jste meli znacku valce treba 1 smerem ven z valce nebo smerem ke klice? At je znacka dole nebo nahore je pist v maximalni horni pozici
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 18:30

Vyreseno diky Pito!
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia