seřízení ventilů

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 15:10

No, mozna mi to stelovali na posledni nocni v tydnu:-D :-D tak ted to necham do tech 24 a pak na to mrknu vyhral jsem si s tim, zkousel jsem i vetsi merky a neprislo tak snad to bude ok
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 18 Aug 2016, 16:54

https://m.youtube.com/watch?v=oWUCFoz01tk

Pavel, takto si to robil? Som v praci, necital som co si pisal, tak rychlo cekni.
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 18:15

Delal jsem to tak jako na videu, jen s tim, ze v okynku na strane spojky jsem si nechal na pozici ne to cislo valce ale ty carky za cislem s oznacenim valce.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 18:19

Zkratka natocil jsem si pismeno T 1 a na pravo u brzdy jsem kontroloval jestli tam taky je 1 v okynku = horni uvrat
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 18:48

Jediné co mi vrtá hlavou, proč nejsou označené válce ani jeden ani písmenem ani číslem...volal jsem do Hondy a pozor ani tam s jistotou nevěděli který válec je jedna a který 2 :D :D takže dát to do servisu asi bych si nepomohl :D
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 19:43

sledovali jste nekdo video valven ispect nc 700 na youtube co tady daval PITO? Podle toho videa steluje týpek na značce 1 válec u zapalování jako první to znamená, že by to měl být válec 1, což nechápu, protože v Honde mi řekli, že je to válec dva a další věc je, že tak byly i otevřené ventily. Mohl by se k tomu prosím vyjádřit někdo kdo to už šteloval přesně na tomhle motoru? Jsem z toho už tak trochu retard :D
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 18 Aug 2016, 20:06

Pavel, ano je blbost ze neoznacili valce. Ked som to prvy raz rozobral, tiez som sa divil. Za druhe, nediv sa :D Video, na ktorom manik ukazuje ako nastavovat ventily pochadza z inej krajiny a tudíž bude zrejme aj inak riesene znacenie. Do Ameriky sa pokial viem vyvazaju trosku modifikovane NC, tak ako aj pre trebars japonsky trh. Tym chcem povedat, ze znacenie sa nezhoduje na nasich strojoch s tym, co sa ukazuje na videu. Ziaden strach vsak, staci sa pozriet co kedy sa otvara a zatvara a potvrdis si, ze si to robil dobre :like:
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod puccky1 » 18 Aug 2016, 20:15

Ja si to uz presne nepamatam ale tusim prvy valec je vlavo ked sa pozeras na moto s predu
Robil som to dvakrat ale nepamatam si
Ako pise Pito nepomylis sa ono ti same ukaze ktore su zavrete a ktore nie
Ja osobne pri druhom nastaveni som na druhom valci na jednom sacom nemal ziadnu volu

Ps : ked budem niekedy na pc popresuvam prispevky o nastaveni ventilov na spravne miesto ak to neurobim tak ma na to obcas upozornite


Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod janh2 » 18 Aug 2016, 22:58

pavelpelzl píše:Hotove, opravdu bych nepodcenoval mereni ventilovych vuli jak tady nekdo psal po 34tis ze nesteloval to si neumim prdstavit na valco 1 byly vyfukove ventily dost mensi vule a sani ok a na druhem valci jsou zase vyfuk naprosto ok ale dani mensi. Toz to jsou poznatky po necelych 12 tisicich km. Snad to nekomu pomuze se rozhoupat a dodrzet interval kontroly, jsem zvedavy jak se to bude chovat tedka po sestelovani


Ten někdo to jsem já :) Na 750 se ventily nastavují každých 24tis, na 700 každých 12tis. Nakonec jsem nepatrně zmenšoval vůle na jednom sacím a jednom výfukovém ventilu. Při pohledu na motorku zepředu to byly ventily úplně vpravo. Motor před i po nastavení vydává úplně stejný zvuk šicího stroje :)

Jinak doporučuji si koupit tyto měrky z číny pro naše vůle: http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-LASER-2481-FEELER-GAUGE-TUNE-UP-THICKNESS-SET-32-BLADE-IMP-METRIC-BRASS-BLADE/32237731320.html?spm=2114.13010608.0.65.fItNno Teď jsou dokonce i ve slevě. O přesnost nemusíte mít obavu. Nechal jsem je měřit na kalibrovaném mechanickém i elektronickém mikrometru jsou jsou zcela přesné.
Obrázok užívateľa
janh2
****
****
 
Príspevky: 203
Registrovaný: 23 Máj 2014, 19:02
Bydlisko: Frýdek - Místek
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 23:04

Merky mam doma, ale trochu jsem to pos*al..nevedel jsem ktery valec je cislo 1 mel jsem za to ze ten u zapalovani - ano je tomu tak ale nechal jsem si poradit v Honde kde mi rekli ze valec 1 je na strane zadni brzdy no a tak ruku v ruce s dobrou radou jsem zacal stelovat - zapalko na T 1 okynko u vacky 1 ok no ale dal jsem ty predepsane vule na valec 2 protoze mi v Honde poradili, ze je to valec 1 :-( takze ted mam znova dole viko ventilu a nevim...seridil jsem to podle manualu a videa takze v poradku ale nevim ted jestli jsm tim predchozim serizovanim nerozjebal vule na valci ktery zrovna neni v horni uvrati kdyz ten jeden zrovna je..zkratka kdyz je valec 1 v horni uvrati podle znacek, miry jak maji byt tak na valci c 2 mam na ventilech drobnou vuli a ted nevim jestli to tak muzu nechat nebo ne
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 23:08

Poradi nekdo jak je to? Jsou na valci 1 predepsane vule a pistek je v horni uvrati co se deje na valci 2 v tuhle dobu? Predpokladam ze nic a drobna vule nevadi kdyz v ten okamzik zrovna jede valec 1 v kompresi ? Nebo by na tom druhem valci v okamziku kdy se nevyuziva nemely byt zadne vule?
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 19 Aug 2016, 07:32

Pavel, spytam sa ta este raz na rovinu. Robil si niekedy ventily? Ved pre boha, ak nastavujes jeden (prvy valec, clutch side), s druhym valcom nic nerobis a ani tam nic nemeras! Maximalne mozes skontrolovat co je otvorene/zavrete, aby si sa uistil, ze to mas na 100% spravne.

Nasledne ak nastavujes druhy valec, absolutne sa nezaujimas o hodnoty prveho!
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod Dovi » 19 Aug 2016, 08:35

 
pavelpelz>

Ve stručnosti základní principy (pak Ti to bude už jasné a neuděláš chybu):

- Ventilové vůle se kontrolují a event. pak i vymezují (nastavují) zásadně v takové pozici vačkové hřídele, kdy jsou dané ventily UZAVŘENÉ - čili když nejsou vačky v dotyku (vačky musí být v poloze, kdy mají "nejmenší poloměr"). Čtyři takty (sání, komprese, výbuch, výfuk) se uskuteční při dvou otočeních klikové hřídele (a při jednom otočení vačkové hřídele - vačková hřídel má oproti klikové poloviční otáčky). Všechny ventily (sací i výfukové) daného válce se proto kontrolují/seřizují, když je píst na konci kompresního zdvihu.

- Toto se u naprosté většiny víceválcových motorů (i u Hondy NC) děje u každého válce v jiném pootočení klikové hřídele, čili ventilové vůle se kontrolují a event. pak i vymezují u každého z válců zvlášť, nezávisle na ostatních válcích.

Pro jistotu ještě trochu ventilové osvěty:

- Při zahřání na provozní teplotu se ventilové vůle blíží nule (to je žádoucí stav a na to jsou definovány vačky - průběh otevření ventilů, začátek otevření, zvih a uzavření ventilu). Proto se ty NENULOVÉ ventilové vůle vymezují za studena (motor ustálený/vytemperovaný na cca 20 stupňů Celsia)

- Pokud by byly ventilové vůle příliš velké, docházelo by nejenom k větším nárazům vačky, ale také k pozdějímu otevření ventilu, k jeho menšímu zdvihu a k jeho dřívejšímu uzavření.

- Ještě horším extremem na opačnou stranu by byly příliš malé ventilové vůle, kdy pak ventil u zahřátého motoru nemusí zcela uzavírat, stále kolem něho proudí horké zpolodiny a tím dojde k podpálení ventilu a jeho sedla v hlavě.

EDIT: avizované upřesnění/doplnění prvního odstavce
 
Naposledy upravil Dovi dňa 20 Aug 2016, 03:57, celkovo upravené 1
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 19 Aug 2016, 08:59

Diky za vysvetleni, zkratka ke vsemu doslo protoze jsem zamenil pozici valcu!!!!! To je vse. Myslel jsem si ze prvy valec je ten co opravdu prvy je ale pro jistotu jsem zavolal do Hondy a tam mi pan rekl, ze u NC steluje na znacce 1 jako prvni valec na strane zadni brzdy, takze jsem si nechal vyvratit svoji verzi, a za valec 1 jsem povazoval tak jak mi poradili valec 2 proto k tomu vsmu doslo!! To znamena ze kdyz byl valec 1 v Horni uvrati tzn. Na znackach pro stelovani tak jsem steloval vule na opacnem valci! Ted jsem to udelal spravne ale nevim jestli predchozi stelovani nemuze neco zpusobit. Jak je okynko na strane zadni brzdy ( rozbodove kolo na vacce ) zeptam se jeste jednou pro jistotu musi byt to cislo at 1 nebo 2 v okynku nahore smerem z valce ven, ne na znacce ke klice ze jo?
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Dovi » 19 Aug 2016, 09:09

 
pavelpelzl píše:ke vsemu doslo protoze jsem zamenil pozici valcu!!!!! To je vse. Myslel jsem si ze prvy valec je ten co opravdu prvy je ale pro jistotu jsem zavolal do Hondy a tam mi pan rekl, ze u NC steluje na znacce 1 jako prvni valec na strane zadni brzdy, takze jsem si nechal vyvratit svoji verzi, a za valec 1 jsem povazoval tak jak mi poradili valec 2 proto k tomu vsmu doslo!! To znamena ze kdyz byl valec 1 v Horni uvrati tzn. Na znackach pro stelovani tak jsem steloval vule na opacnem valci! Ted jsem to udelal spravne ale nevim jestli predchozi stelovani nemuze neco zpusobit. Jak je okynko na strane zadni brzdy ( rozbodove kolo na vacce ) zeptam se jeste jednou pro jistotu musi byt to cislo at 1 nebo 2 v okynku nahore smerem z valce ven, ne na znacce ke klice ze jo?


Takže ještě jednou:

Ventilovou vůli si zkontroluj a event. pak i vymezuj (nastavuj) zásadně v době, kdy je daný ventil UZAVŘENÝ, čili když není vačka v dotyku. Tudíž vačka musí být v pozici, kdy má "nejmenší poloměr".

Víc nepotřebuješ.
A celý život (i u jiných motorek nebo aut) se nespleteš, ať Ti někdo po telefonu říká cokoliv...
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 9 hostia