seřízení ventilů

(nastavenie ventilov, olej, chladič, sviečky, ...)

Re: seřízení ventilů

Poslaťod puccky1 » 28 Jan 2016, 22:25

puccky1 píše:Ja si uz nepamatam ale ak chces mat srdce na mieste tak ju radsej nastartuj a nechaj 15 minut povrcat ale ja by som ju radsej troska aj prebehol iste by aj ona bola spokojnejsia
A ked budu riadne teple hadice tak ich este raz dotiahni !!!

Pito ja som necital navod a myslim ze som ti celkom dost dobre popisal co urobit keby si to urobil po mojom tak sa aj odvezies a boli by ste spokojny ty aj tvoja mila :lol:
Naposledy som videl odvzdusnovak na Skode 105 l :lol:
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Pito » 28 Jan 2016, 22:30

Ok ok, dik za pomoc chlopy :like:

Preveziem sa :lol:
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: seřízení ventilů

Poslaťod keto » 27 Mar 2016, 22:38

Ten přístup s ventily mi zrovna nepříjde šťastný, když výrobce v manuálu něco udává, aby si kdejaký mechanik rozhodoval sám, zda je to třeba nebo né, to je takový ten československý přístup, pochybuji, že v Německu nebo Japonsku to tak taky dělají ;) Jde přece o preventivní kontrolu a né na čekání, až to bude klepat nebo se zhorší chod stroje. U mě bylo vždy co štelovat a přitom žádné špatné projevy na venek nebyly znát :roll:

EDIT georgoo
presunute z temy
Vzduchovy filter + 2 dalsie prispevky
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

Re: seřízení ventilů

Poslaťod BrAtKo » 27 Mar 2016, 22:45

Uz začíname off topic tému ale ventily su vždy len v rovine "inspection" a je to ma technikovi. Ani na Vision a ani na PCX mi nikdy ventily nekontrolovali. Sluchom sa dá zistiť v akom stave su.
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1408
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Pito » 27 Mar 2016, 23:06

Off topic, Bratko-ako pri ktorych motoroch. Ver mi, ze mam sluch vytrenovany, no male az stredne rozdiely je velmi tazko pocut, casto nepocut. Nebavim sa o zjavnych problemoch ako vyssia spotreba ci strata vykonu. Podla mna ma Richi pravdu, naco si to odkladat do suflika. Za mna poviem, ze napr na mojej 700-vke je velmi tazko pocut ventily, motor klepe uz od svojej podstaty a mam este stary typ.
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: seřízení ventilů

Poslaťod janh2 » 05 Aug 2016, 21:42

Dneska jsem si konečně udělal čas a pustil jsem se do ventilů. Mám najeto cca 34 tisíc a ventily byly nastavené ještě továrně. Byl jsem příjemně překvapený. Lehce jsem zmenšil vůle jen na jednom sacím a jednom výfukovém ventilu - při pohledu na motor zepředu to byly pravé krajní ventily. Jinak ostatní ventily zcela v normě. A v chladiči u spodní hadice jsem našel nějaké malé krystalky a tak jsem nakonec vypustil skoro všechnu chladící kapalinu a nalil jsem novou Motul Motocool Expert.
Obrázok užívateľa
janh2
****
****
 
Príspevky: 203
Registrovaný: 23 Máj 2014, 19:02
Bydlisko: Frýdek - Místek
Motorka: Honda NC 750S

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Pito » 05 Aug 2016, 21:50

Ja sa tiez podelim o skusenost. Nastavoval som uz druhy krat ventily, prvy raz pri 15tkm, teraz pri 28tkm. Ja som ozaj puntickar jak svina, preto by to niekto nemusel povazovat za nutnost, ale nastavoval som 7 z 8-mich. Pricom jeden nasavaci na prvom valci bol hodne mimo (velka vola) a ostatne tak decentne. Pripomeniem, ze mam stary motor 700-vku a tam je interval na nastavenie/kontrolu 12tkm, preto by som to moc nezanedbaval vy ostatni ;) :D
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: seřízení ventilů

Poslaťod Stanci » 06 Aug 2016, 07:40

Musím si kúpiť mierky a pustiť sa do toho už budem mat 20 tkm :/ ale jazdiť budem do konca augusta tak možno to neham na jar ...
Obrázok užívateľa
Stanci
*****
*****
 
Príspevky: 415
Registrovaný: 06 Feb 2016, 21:39
Bydlisko: Jalovec
Motorka: Honda NC 700S

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 18 Aug 2016, 09:35

Pavel píše:Piťo, škoda, že nebydlíš někde blíže, ventily by jsi mi nastavil, ja sa na to nepoberam, ale ještě mám čas, aktuálně najeto necelých 9800km. Měrky si kupovat nebudu, s nastavením nemám žádné zkušenosti :)


Ak s tym nemas ziadne skusenosti, urcite to nerob! Mozes si narobit viac problemov, ako osohu. Na druhej strane, ak by sa ti na to niekto podujal, stale si myslim, ze to budes mat kvalitnejsie ako v hocakom servise. Uz len preto ze do servisu prides a ventily nastavuju po hodinke, dvoch, co je absolutna somarina! :evil:

Pavelpelzl, tiez si si mohol dat kratsi nick, tazko sa to prepisuje :D :lol: :D K veci, ja som kupil pri prvej vymene zeleny castrol moto. Povodna bola zelena, nema sa to miesat. Kupil som 2x 1L. Cely system som vypustil a nalial novu chladiacu. Pri dalsom nastavovani som iba dolial ten castrol mnou kupeny co vytieklo z chladica. Takto presne viem, ze je tam jeden druh chladiacej, od jedneho vyrobcu. Chladiaca by sa mala tiez menit aspon raz za dva roky, cize nespravis urcite chybu vo vymene celej naplne ;)
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 10:49

Na nicku zapracuju:-) diky za rady. Koupil jsem motulku do moto chladicich systemu, dneska mi prisly i kryty pacek tak to sjedu i s ventilama musim vyuzit dovolenku:-) . Moto mam v garazi kde je 20° a motor je studeny nejety cely jeden den ak myslim, ze teplota na stelovani idealni.
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod Pito » 18 Aug 2016, 11:38

Motul je tusim zlty, ale ked je urcena pre moto a vymenis celu napln, tak ziaden problem.

Presne tak, ventily treba nechat 'odstat' aspon jeden den. A ano, najidealnejsia teplota na ich nastavovanie je 20 stupnov.
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 14:21

Vsecko odstrojene, krome toho ze jsem zjistil ze valec 1 neni u zapalovani ale ze strany spojky a valec 2 u zapalovani mi vrta hlavou jedina vec bud mi vubec nesedi miry nebo jsem debil.
Saci ventily jsou hore u vstrikovace a vyfukove jsou dole u vyfuku nebo se pletu? Na merku mi nesedi vyfuk ani sani prece to nemuze byt tak rozhozene pri tolko km
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 14:32

Po 11800 km byl vyfuk na 0,20 a to jsem tam temer nedostal! Sani zustalo ok. Na druuem valci jsem na vyfukovy ventily dostal pouze merku 0,17 to prece neni mozme ze by se to o tolik zmensilo ty vule po 12 tisicich km?? Sani ok ale vyfuk temer o 40%mensi vuli?
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod pavelpelzl » 18 Aug 2016, 14:44

Hotove, opravdu bych nepodcenoval mereni ventilovych vuli jak tady nekdo psal po 34tis ze nesteloval to si neumim prdstavit na valco 1 byly vyfukove ventily dost mensi vule a sani ok a na druhem valci jsou zase vyfuk naprosto ok ale dani mensi. Toz to jsou poznatky po necelych 12 tisicich km. Snad to nekomu pomuze se rozhoupat a dodrzet interval kontroly, jsem zvedavy jak se to bude chovat tedka po sestelovani
pavelpelzl
**
**
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 09 Júl 2016, 19:34
Bydlisko: Opava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Pokec len tak

Poslaťod keto » 18 Aug 2016, 14:54

Tak mě seřizovali ventily ve 12 a ve 24 v servise, oba zákroky dělal pokaždé ten samý mechanik, no a říkal mi ve 12, že to bylo rozhozené, ve 24 říkal, že to bylo OK a že jen lehce doladil jeden vyfukový, ale bylo to prý jen o chlup a vůbec nic by se nestalo, kdyby to zůstalo tak. :)
Osobně si myslím, že si z počátku na motoru vše sedá a tedy i ventily, pak už to tak moc neuhýbá, ale je taky možné, že japonec to už neseřídil dobře ve fabrice, to víš udělat x motorek denně, šichtu co šichtu dá pěkně zabrat ;)
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012), Honda Forza 350 (2021)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1941
Registrovaný: 22 Jan 2013, 20:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Iná

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor, prevodovka

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia