Stránka 1 z 9

seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 25 Okt 2014, 21:17
od keto
Našel jsem nějaké video,třeba se to někomu bude hodit. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=oWUCFoz01tk

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 26 Nov 2015, 08:42
od Pito
Ahojte, mam na moto 13tkm, co myslite, treba spravit kontrolu ventilov? Ono v podstate po zabehu motora je najdolezitejsie robit tuto kontrolu ked si vsetko sadlo, tak poprosim nejake postrehy ci ist do toho. Diky

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 26 Nov 2015, 11:22
od Badyss
Ahoj.
Ventily jsem dělal při cca 14t km. Seštelovat potřebovaly jen dva a to tak o 0,05 mm. Kdybych tohle věděl předem, ani bych se na to nevy.ral. Pamatuju si, že mi šel dost blbě vyndat konektor od ventilátoru chladiče , ale jinak v pohodě.
Jestli moto vydrží, plánuju ventily tak v +- 50t km.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 26 Nov 2015, 13:15
od Pito
Badyss-o 0,05mm? Pri volach 0,17 a 0,28 mm je to celkom dost :oops: tak ma prosim oprav ak sa mylim.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 26 Nov 2015, 16:29
od Badyss
Nějak jsem nesháněl měrky 0,17 (0,28)mm. Mám standard po 5-ti stovkách. Někde mi nejspíš nešla měrka 0,15 (0,25), tak jsem to trochu povolil.
Už vidím v servisu, jak tam cpou měrky např. po 0,02 mm :lol: , nehledě na to, že tyhle malý rozměry stejně nenaladíš přesně. Zase bych z toho u motoru, kterej točí to, co točí nedělal takovou vědu.
Chtěl jsem spíš napsat, že ani po těch tisících km se u novýho motoru ventily nějak extrémně nezaklepaly.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 26 Nov 2015, 22:02
od puccky1
Badyss ten konektor na ventilatore mi zozral asi najviac nervov ;)
Pito v tomto je tazko radit ci si dat urobit alebo nie jeden motor sa moze stale rozstelovavat inny sa nemusi vobec ale drviva vacsina to neriesi pocas celej zivotnosti motora :lol:
Mne motor slapal do prvej 12 000 garancky ako hodiny mala spotreba dobry vykon po servise to bol celkom pruser ziadny vykon o dost vyssia spotreba
Udajne nerobil nic len jeden vyfukovy ventil po troch reklamaciach a najazdenych zhruba 3000 km mi ju zobrali znova na servis lebo som sa stale dozadoval prekontrolovania vetilov ked teda tvrdil ze robil len jeden vetil nechali ma tam cakat pol dna lebo motor nesmie byt horuci mal by mat okolo 25 stupnov ci kolko ale do dielni ma pustili samozrejme az ked bola moto rozobrana takze tvrdeniu ze snou nic nerobil neberiem ukazal mi osobne ako su ventily nastavene inak dakujem mu za nazornu ukazku :lol:
ale ja si tvrdim ze nieco robil ked po tom servise zas moto isla lepsie a spotreba isla dole ;)
Uz to asi nikdy nebude ako predtym ked isla moto bezne 180 na tacho a spotreba priemer 3,2 ale asi tie voly na ventiloch v tom budu hrat rolu len skoda ze neviem ake tam boli voly povodne a nechcem laborovat snazil som sa ich nastavit tak ako je to v servisnom manuale a vlastne ja ked som ich nastavoval tak som s nimi hybal len minimalne ani som nemusel bolo to v tolerancii ale ked som to uz mal vsetko rozhadzane tak som sa troska pohral :lol:

Pitu teraz som ti asi nepomohol co ? :lol:

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 26 Nov 2015, 23:13
od Floyd
Pito, myslim ze by si to nemal teraz riesit. Ja som bol nastelovany stelovat ventily pri cca 18.000 km. Aj tak som velmi zvedavy ked Ti to spravia, ci to bolo vobec potrebne.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 08:31
od Pito
Floyd- a nahodou pri garancke na 1000km sa ventily nekontrolovali?

Puccky1-interval 12tkm sa mi zda ozaj maly(ved len na mojom maxiskutri mam interval 40tkm), avsak o moto sa staram ozaj s laskou a kedze som robil aj ako servisak aut tak nejake zaklady mam. Tie mi hovoria ze je najdolezitejsie prve nastavenie ventilov pre celkovu max zivotnost a optimalny chod motora, prave preto ze motor si po zabehu najviac "sada". Ale pripojim tiez jednu zlu skusenost-na spominanom skutri som dal nastavit ventily, hned potom som mal s nim nesmierne problemy, ktore vlastne trvaju az dodnes. Cize sa tiez celkovo tohto ukonu obavam. Este taka poznamka z cias mojho servisovania(teraz som uz vo vysluzbe :D ). Treba vzdy nastavovat ventily pri cca 20stupnov, nielen motora ale aj okolia a ak sa nedocieli takto optimalny chod, treba dat vyfuk do max miery tolerancie. V takomto pripade auta z pod mojich ruk vychadzali ozaj s perfektnym motorom-avsak na motorkach som toto neskusal, cize ma neberte ze to je zaruceny navod :mrgreen: :mrgreen:

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 10:15
od Dovi
 
Pito, jestli máš najeto prvních 13 tisíc, tak bych se pro jistotu na ty vůle podíval, navíc teď pěkně v klidu mimo sezónu... Tím neříkám, že vůle některého z těch ventilů nebo dokonce všech ventilů budou nutně mimo toleranční pásmo a že bude nezbytné vymezení vůlí, ale sichr je sichr.

 
A malá obecná poznámka k těm šroubkům versus podložkám:

To, že u Tvého maxiskútru výrobce předepisuje kontrolu/seřízení ventilových vůli až po 40 tisících km, ještě nic neznamená. Podle této hodnoty lze totiž předpokládat, že v tomto případě jsou vůle vymezeny podložkami, nikoliv stavěcím šroubkem jako u dlouhozdvihového nízkoobrátkového NC-čka.

Vymezování vůlí šroubkem sice má obecně nevýhodu v tendenci dřív "se rozhasit", ale zase to seřízení je velmi jednoduché a bez materiálových nákladů.

Oproti tomu vůle vymezené podložkama sice obecně vydrží delší nájezdy, ale je nutno je použít u více obrátkových motorů (kde by větší setrvačné hmoty se šroubkama, kontramatkama a vahadlama atd. byly už nevhodné), seřízení vyžaduje pořízení nových podložek (nebo zbroušení stávajících) a přístup k nim bývá komplikovanější a u některých motorů je dokonce nutno sundat rozvodový řetěz a vyjmout vačkovou hřídel, což jsou už potenciálně dosti nebezpečné operace.
 

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 11:26
od Pito
Dovi-presne toto som chcel pocut, v tych podlozkach a srobkoch mas absolutny recht. S podlozkami som popravde moc skusenosti nemal, preto to slo do servisu a takto aj dopadlo. Cize kontrola je ozaj na mieste, minimalne tym nic nepokazim a budem mat dusu na pokoji. Trosku sa vsak toho bojim, kedze pri tomto som uplny panic, preto ak by bol niekto ochotny mi pri tom asistovat(pripadne urobit) bol by som velmi vdacny. Samozrejme nie zadarmo :twisted:

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 11:35
od Pavel
Piťo já bych ti pomohl, ale vůbec nevím jak se to nastavuje. Ve 12tis. to dám taky do servisu na seřízení-pro jistotu. Zatím ventily slyšet nejsou a motor šlape jak hodinky, tak do toho nechci šahat. Kamarád má Ninju 600 a ventily si nechal nastavit až ve 45tis. když už slyšel jak klepou, měnili mu skoro všechny podložky, platil kolem 6tis. kč. Ještě říkal, že mu to jede stejně jako předtím, akorát že už neklepou a motor se ztišil.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 11:57
od Pito
Pavel-dik za odpoved a ochotu, ja iba tolko ze kamarat ak ma podlozky tak ako pisal aj Dovi-su tam dlhsie intervaly na kontrolu/nastavenie. Tiez peknu palku zaplatil, ja si myslim ze by sa mal kazdy servis vojst do 3000czk na prakticky ktorukolvek moto, inak je to cisty zarobok :evil: . Co sa tyka sluchu-moje ucho tam pocuje absolutne minimalne anomalie(typujem to na vacsi odtrh na vyfukovom) cize aj preto by som to chcel poriesit-som presvedceny ze budu v tolerancii urcite, avsak chcem aby boli ozaj na 100% :D

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 12:51
od keto
mě to seřizovali v 12 000 a pak ve 24 000 a to na garančkách, mechanik říkal, že je to v rozsahu prací požadovaných výrobcem, mám model 2012. Teď, když už mám po záruce budu ventily dělat s většími odstupy, počítám tak co 24 000. :roll:

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 27 Nov 2015, 18:34
od Jirka
Já zástávám pravidlo "Co funguje, do toho nehrab". A to nejen u motorek.

Re: seřízení ventilů

PoslaťNapísal: 28 Nov 2015, 01:03
od Floyd
Pito, pri garančke 1.000 km mi ventily určite neštelovali. Už som tu písal niekoľko krát, že nerád by som dal
motorečku do servisu a nevidel, čo vagabundi "robia". Preto som aj písal dávnejšie, že zháňam dvorného mechanika, videl by som jeho odbornosť, ako bolo napr. pri výmene oleja od Richiho, alebo namontovaní zásuvky od Georgea. Len títo chlapci sú vyťažení aj v práci, aj mimo. Ešte raz vďaka, kamaráti !
Kto by ale v garáži spravil ventily, to veru neviem.
Motorku už nemám, lebo ju má Pito, ale som stále verný, a kto by chcel, tak si u mňa v BA môže servis kľudne
grátis spraviť trebárs teraz v zime v teplúčku, aj kávičku a koláčik mu poskytnem. A keď napr. rozobratá mašina
pobudne u mňa aj týždeň, nič sa nedeje, aspoň sa budem kochať jej krásou.