Stránka 2 z 2

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 19:29
od Solitare
Ahojte,

ďakujem všetkým za odpovede a riešenia.
Skúsili sme tú baterku dať do druhého NC a ..... Kontrolky sa pri štarte rozsvietili zase všetky, ale ten kolísavý nerovnomerný chod motora tam nebol.
Premerali sme na prázdno obe baterky. Baterka z "dobrého NC" napätie 12,3 V. Baterka zo "zlého NC" 12,5V - z NC kde sa objavili problémy.
Takže sme urobili tento predbežný záver:
1. Baterka ide na celú noc do polepšovne - teda na nabíjačku.
2. Zajtra zamontujeme a ideme prebehnúť obe NC-čka. (Mimochodom, to moje volám vzhľadom k môjmu veku Charón a naozaj nosím mince pre prevozníka.)
3. Po prípade niekde cestou na OMV na 100 oktánový benzín, aj keď na jeseň bol natankovaný Shell power doplna. Ale to poznáte, mohla byť smola počas tankovania na spodok nádrže - kvalita benzínu...... atď. (O tomto je diskusia inde.)

Ešte raz dík za reakcie a teším sa na ďalšie diskusie.

P.s.: Dáme vedieť ako to dopadlo.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 22:02
od Richi
Ešte k tej baterke. Baterka všeobecne nemá moc rada teplo. Ak ju dáš v zime do tepla, nie je to pre ňu až tak dobre. Na výstave mi vravel jeden baterkár že ak na jeseň vymontuješ baterku v dobrej kondícii a dáš ju do chladničky kde je 5°, na jar ju vložíš do motorky a jazdíš. Žiadne priebežné dobíjanie nie je potrebné.

Ja to skúšať nebudem :D Ja ju v zime dobíjam vždy keď sú suché cesty :D

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 23:52
od dukyno
Tak ten "baterKar" si chcel pravdepodobne zabezpečiť pravidelného zákazníka :)

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 05:40
od Solitare
Keď pobrúsiš po nete tak nájdeš,
že batéria by mala byť zazimovaná na suchom chladnom mieste, niektoré stránky uvádzajú 15 až 20 stupňov, maximálne 20.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 08:02
od puccky1
5 stupnov je uz malo tolko mavam v garazi a o uz je dobra kosa ;)

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 10:08
od peny
to moze platiti pre nejake litiove baterie ze sa skladujeu v chlade, ale olovenym to urcite nerobi dobre

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 12:19
od Dovi
1.
Olověné akumulátory všech druhů (s ponořenými elektrodami, AGM i gelové) je nutno skladovat co nejdéle ve stavu plně nabitém - jinak hrozí sulfatace elektrod. A zároveň je lepší (pokud to jde) i při nižších teplotách, ideálně v chladnu - vyšší teploty urychlují elektrochemické procesy --> zvyšují samovybíjení a snižují kapacitu.

2.
V zájmu co nejmenší degradace je při dlouhodobém skladování vhodné akumulátor jednou za dva až tři měsíce krátce dobíjet.

3.
Optimální je skladovat nabitý akumulátor při teplotě od 5 do 10 st. C (ideálně při 7 st. C)

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 12:40
od Solitare
Vďaka za reakcie a poučenie.

Takže baterka celú noc na nabíjačke, ráno nameraných 12,7 V, prvý štart po zapojení super ako za mlada a dokonca bez kolísania otáčok.
Druhý a nasledujúce štarty, kontrolky síce už nesvietia, ale pomalší štart a zase to kolísanie otáčok.

Takže to bude nákup novej baterky aj vzhľadom k tomu, že koncom mája začiatkom júna máme naplánované Korutánsko - Nockmal, Malta. Soboth, Weinebene, možno Glock. Nebudeme riskovať že baterka počas tohto dodýcha.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 14:56
od keto
Je celkem jednoduchý test baterie, zda je zralá na výměnu, nesmí na ni poklesnout napětí při startu pod 10V, pokud klesá pod 10V, tak je zralá na výměnu. To, že bez zátěže má 12V a více nic neznamená ;) Jinak nějaký zvýšený odběr se dá změřit tak, že odpojiš jeden pól baterie a připojíš přes ampérmetr a pak se dá lehce spočítat za jak dlouho se baterie tímto proudem vybije ;) Pokud baterie nevydržela dost dlouho, což je u mě u značkové a udržované baterie 5 let, tak je dobré udělat i kontrolu regulátoru nabíjení ;) Jak už tu bylo psáno výše, baterii škodí tři věci, hluboké vybití, vysoké teploty a pořebíjení. Zdravá nabitá baterie vydrží bez problémů mrazy a nic se jí nestane ;)
Jen ještě doplním, Richi má pravdu, baterii chlad nevadí, pokud je dobrá a nabitá. V zimním období ji neskladujte někde v teple, ne že by jí to nějak moc vadilo, pokud to budou běžné pokojové teploty, ale čím větší teplo, tím rychlejší chemická reakce a je třeba ji pak častěji lehce dobít, než když je skladována někde při 5 až 10°C, kdy stačí bohatě lehce přiživit co dva měsíce ;) Je všeobecně oblíbená téze, že batrii vadí chlad nebo mráz, ale není to pravda, nízké teploty pouze snížují kapacitu baterie, takže třeba se 10Ah baterie chová jako 8Ah baterie a když se pak k tomu přičte tuhý olej v motoru a nedostatečné nabití baterie je na problém zaděláno, důležité je, aby se baterie skladovala vždy plně nabitá ;)

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 08 Apr 2018, 19:56
od vladimir
ja baterku v zime nevyberám.. garáž mám súčasť domu takže tam nikdy nemrzne.. ale snažím sa využiť nejaké teplejšie dni v zime a ísť motorku prebehnúť.. to stačí 10 km.. veď tie zimy už máme veľmi slabé.. aspoň tu nižšie na Slovensku.. podtatranci sú na tom asi ináč.. plus 10 stupňov sa nájde v decembri aj v januári..

keby som vybral baterku a bolo by v decembri aj 15 stupňov nešiel by som ju vyvenčiť.. nechcelo by sa mi dávať baterku aby som sa previezol pár km a zase baterku von..

podľa mňa je lepšie pre motorku keď sa všetko pohýbe, premaže.. palivová sústava, motor, brzdy.. veď to poznáte zo starých čias z áut.. keď dlho stálo alebo kto fakt málo jazdil tak tie auta mali svoje choroby..

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 09 Apr 2018, 00:31
od Puggy
Už som to tu niekde raz písal, pôvodnú batériu som nikdy nemal vymontovanú a nikdy som ju nedobíjal. Od novembra do apríla motorka stála v garáži, v ktorej je teplota o pár stupňov vyššia ako vonku (eliminovaný vplyv prípadného vetra). Minulý rok som ju (po piatich rokoch) vymontoval, zahodil a kúpil novú. Túto zimu motorka rovnako stála (od novembra do začiatku apríla), prišiel som do garáže, otočil som kľúčik, nechal som zapnuté cca 15 sek., stlačil s vymáčknutou spojkou a neutrálov štartér a na prvýkrát motor naskočil (to bolo v piatok pred haluškami). Nerozumiem, prečo si neustále sami komplikujete život. Je fakt, že keď, tak do novej batérie investujem cca 110-115 EUR, nekupujem žiadne skladové ležiaky za 40 EUR. Veď tých 115 EUR zasa nie je až taká investícia po piatich rokoch spokojného jazdenia.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 12 Apr 2018, 10:01
od keto
Taktéž baterii nevyndávám, a mám studenou garáž mimo dům, takže při delších větších mrazech mrzne i v ní, letos se dostala teplota až na -6°C ;) , ale jelikož to pro mě není problém, tak ji v období, kdy nejezdím nebo jezdím jen krátké jízdy do práce hodím čas od času na živičku, která ji pošimrá proudem do 1A a měnil jsem původní ročník 2012 letos na jaře i když už byla zralá na výměnu loni na podzim, ale kvůli zimní odstávce jsem ji koupil až na jaře ;)