Stránka 1 z 2

Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Máj 2017, 13:12
od wolodo
Motorka po zime raz, ci dva krat vybehla von, potom mesiac stala v garazi, idem sa dnes povozit a zrazu toto:

https://www.youtube.com/watch?v=D_biygC ... load_owner

Moze sa za mesiac vymlatit sama od seba baterka? Mam tam pripojene usb ale to snad nema taky odber. Alebo sa pokazil starter? Stalo sa to uz niekomu?

plus ma to riadne sere, lebo motorka je skoro nova

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Máj 2017, 13:23
od puccky1
Daj baterku nabit
Aj maly odber je odber

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Máj 2017, 13:36
od Baterka
Změř kolik máš na té baterce voltů. Já startuji v pohodě i s 12.2 V. Plně nabitá má kolem 12.8 V.

Sent from my SGP621 using Tapatalk

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Máj 2017, 13:50
od Pito
Mne sa presne toto stalo. Vydesilo ma to (najma ten zvuk), ale baterka mi umrela.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Máj 2017, 14:03
od wolodo
Vcelku zhodne odpovede. Desit ma to nedesilo, lebo mam masinu v zaruke, skor ma to nahnevalo, ze sa nejaku dobu nepovozim, lebo nemam ani nabijacku. Ale skusim to teda dobit a pripadne sem dopisem, ako to dopadlo. Vdaka vsetkym za promptne rady.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Máj 2017, 15:00
od Dovi
wolodo píše:Motorka po zime raz, ci dva krat vybehla von, potom mesiac stala v garazi, idem sa dnes povozit a zrazu toto: https://www.youtube.com/watch?feature=e ... _biygCBoL8
Mam tam pripojene usb ale to snad nema taky odber.
Desit ma to nedesilo, lebo mam masinu v zaruke, skor ma to nahnevalo, ze sa nejaku dobu nepovozim, lebo nemam ani nabijacku.

A tu USB zásuvku máš do palubní sítě připojenu už dlouho (od loňska, od předloňska) anebo teprve od nedávné doby?

Jestli až od letošního jara, a pokud to není až "za klíčkem" (a konvertor je tudíž trvale pod proudem), tak Ti za ten měsíc baterku spolehlivě vycucne i zdánlivě malý 15 mA odběr.

V rychlosti pro základní orientaci:

Kapacita origo akumulátoru v NCéčku je řekněme 11 Ah (11 ampérhodin), to je 11000 mAh (11 tisíc miliampérhodin).
Měsíc odběru, to máš 30 x 24 = 720 hodin
Takže 11000 : 720 = cca 15 mA (15 miliampér)

A protože to baterku úplně nevycuclo (viz video), a bylo-li to USBéčko po tu dobu trvale napájeno, tak ten proudový odběr nebyl ani těch 15 mA...

___

Jako první věc bych proto změřil stav akumulátoru (alespoň dvě základní věci - napětí naprázdno a pak pokles napětí při startování)...
Jestli nemáš voltmetr nebo multimetr, tak bych ten akec preventivně dobil.

A jestli nemáš ani nabíječku (a ani si ji nemůžeš nikde půjčit a ani nemáš možnost tu baterku nechat někde nabít), tak to zkus nastartovat pomocí autobaterie:

1)
auto postav jeho motorovým prostorem co nejblíž k motorce

2)
pomocí startovacích kabelů propoj oba akumulátory - a pro zabránění nechtěného škrtnutí o kostry spoj nejdříve plus vývody obou akumulátorů a až potom druhým kabelem oba ukostřené mínusové vývody

3)
nastartuj motor auta a chvíli počkej (anebo zvyš otáčky motoru u auta pomocí druhé osoby)

4)
zapni klíček zapalování u motocyklu a počkej pár sekund na proběhnutí základního cyklu

5)
standardním způsobem nastartuj motocykl

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 10 Máj 2017, 20:22
od wolodo
Dakujem za vycerpavajuce vysvetlenie :)
Kazdopadne dobil som, nastartovala. Bolo to teda baterkou. A ano, USB mam pred klucom, cize nabija aj pri vypnutom motore. Prislo mi to prakticke, ale po tejto skusenosti to pravdepodobne prepojim az za kluc. Mesiac je trochu kratka vydrz...napriklad tuto sezonu som na to uz doplatil. Alebo sa musim polepsit vo vozeni. 150km je dost malo od zaciatku sezony :D

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 16:41
od Solitare
Ahojte ,

dnes sme oživovali motorku po zime, výmena olej a filtra, výmena chladiacej kvapaliny po 3 rokoch. Potom sme naštartovali. Divný zvuk, čo bolo zvláštne rozsvietili sa počas štartu všetky kontrolky. NC chytilo, najprv kolísavé otáčky a potom už OK. Pri každom ďalšom štarte to isté. Dlhý štart, zhasnutie kontroliek okrem dvoch, potom pri štarte zasvietia všetky kontrolky, moto chytne, kolísavé otáčky chvíľku a zas sa to upraví. Baterka v zime v teple, v dome, raz za mesiac na celý deň na nabíjačke.
Neviete poradiť čo to je?

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 17:05
od puccky1
Mne kolisave otacky chytalo po minulej zime aj cierny dym z vyfuku ale kontrolky v pohode nic nesvietilo
Pripisal som to staremu benzinu
Ak potom vsetky kontrolky zhasnu a vrci normalne skus ju prebehnut a popripade dotankovat 100 oktanovy benzin

Nic rozumnejsie ma nenapadlo

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 17:33
od Meky
Sice já se s tím ještě nesetkal, ale také bych se zaměřil na benzín, pokud před uložením bylo vše OK. Vysál bych starý benzín a nalil noví, jak píše Puccky, 100 oktanů, co jsi tam měl přes zimu, 100 asi ne, že . :(

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 18:21
od Pavel
Já jsem dnes odpoledne taky poprvé vyjel po zimě, startla okamžitě, čistý kouř, otáčky krásně držely-nekolísaly. Bude to tím benzínem.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 18:23
od vladimir
Solitare povedal by som že nízky tlak benzínu pred vstrekmi.. či už je to palivovým čerpadlom alebo nejaký ventil prepúšťací neviem.. zapni zapaľovanie a štartuj o niečo neskôr..

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 18:42
od vladimir
Puccky..
že to dlho stálo tak sú suché vstreky aj keď čerpadlo benzín dotlačí tých prvých niekoľko kmitov môže posuvné jadro pribrzdene zareagovať na povel elektromagnetu a aj pružinka o niečo neskôr zatvoriť takže dá viac benzínu..

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 18:57
od samic
Určitě je to tou USB zásuvkou připojenou přímo na baterku. Já to měl dřív taky, USB zasuvka mi vycůcla baterku, minulou zimu, již po dvou měsících. Letos jsem USB zásuvku, na zimu odpojil, jinak baterie jsem nechal v motorce normálně připojenou a po zimě naskočila motorka hned naprvou.

Re: Neuspesny start

PoslaťNapísal: 07 Apr 2018, 19:00
od samic
Omlouvám se, nevšiml jsem si, že se tu řeší již něco jiného.