Stránka 6 z 10

Re: baterie

PoslaťNapísal: 16 Apr 2018, 18:45
od puccky1
Pavle presne tuto exidku som si vcera vecer objednal :)
Stala ma 37€ a objednaval som to cez synovca robi v servise tak mi ju dal za jeho nakup :)
Na heureke sme nasli aj lacnejsie ale postovne 4€ plus keby som nahodou reklamoval mam s tym ostaru a takto ak vypovie iba mu ju vylozim v garazi na pong a poviem mu nech si ju strci do prdele a doniesie druhu :-)

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: baterie

PoslaťNapísal: 16 Apr 2018, 19:27
od Pavel
Puccky, před prvním vložením jí nabij do plna, pak budeš spokojený, čtyři roky vydrží a pak kdyžtak klidně vyměníme za jiné, svůj účel by splnily, ale ony vydrží :)

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Sep 2018, 16:28
od HonzaR
Nejspíš se se mnou po 4 letech začíná loučit baterie. Minulý týden jsem si všiml, že točí nějak líně, klidové napětí 12,2V (někdo mi před lety říkal, že by klidové napětí nemělo klesnout pod 12,6V). Dal jsem ji na nabíječku (automatika CTEK) a po 3 hodinách hlásí nabito. Absolvoval jsem s ní jízdu do práce a zpět, dva dny stála doma a dnes klidové napětí opět 12,2V. Teď znova nabíjím, ale už vybírám novou... Možná to bude i tím, že Integru jsem kupoval v březnu 2015, ale v prodejně ji měli od roku 2014...

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Sep 2018, 19:00
od puccky1
No zjavne tie najlepsie casy ma baterka uz za sebou ;)
Ak nejazdis aj cez zimu asi by som kupu novej nechal na jar

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: baterie

PoslaťNapísal: 01 Okt 2018, 06:11
od HonzaR
Jezdím dokud není na silnicích sůl, většinou od konce března do konce listopadu. Přes zimu dávám baterii co měsíc na udržovací nabíječku. Nechci se dočkat toho, že budu třeba večer po práci bez proudu shánět startovací kabely - DCT neroztlačím... :( Ale našel jsem dost zajímavý obchod - battery.cz V neděli večer jsem uskutečnil objednávku a v pondělí v 6 ráno mi píšou, že baterie je připravena k odběru!!! :o

Re: baterie

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 13:12
od Pavel
Na podzim mě napadlo, že už nebudu na zimu vyndávat baterku z motorky. Připojil jsem prodlužovací kabel z origo balení nabíječky CTEK.

A proč jsem tak učinil? Ze zkušenosti, kdy mi origo baterka Yuasa vydržela jen čtyři roky a to jsem jí měl přes zimu doma v bytě v teple a jednou měsíčně dobíjel.

Stejně jako mě, vydržela čtyři roky i Floydovi, respektive Piťovi a stejně tak i švagrovi. Všichni jsme ji měli přes zimu doma a oživovali. Švagr jí měl ve sklepě pod domem, kde je cca 15 st. C. Taky měl origo Yuasu.

To Laco Puggy jí nechal v nevytápěné garáží a bez dobíjení přes zimu v motorce a vydržela mu pět let, ikdyž celou zimu nejezdil. Prostě byla bez údržby. Tak to budu dělat i nadále, a dvakrát přes zimu jí raději dobiji, ale vyndávat jí už nebudu, když to nemá vliv na prodloužení životnosti. Když mi dá nynější 4 roky jako Yausa, která je třikrát dražší, tak budu spokojený :-)

baterie

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 13:43
od Ruidos
Môžem len otázku ? Nevyznám sa v tom, zimujem prvý rok moto , je veľký rozdiel medzi tou CTEK či ako sa vola ta profi nabíjačka a tou z Lidl ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 14:05
od Pavel
Kamarád má tu z Lídlu a je spokojený, ale někde jsem četl, že odchází pojistka. Mám přesně tuto https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-n ... gL78_D_BwE a jsem spokojený, nabíjím i auto, ale Peugeota ne, ten jezdí denně, jen Felicii(Akuma Komfort Plus-pětiletá, nyní Vortek) asi tak třikrát ročně, protože najezdím minimum na výlety. Myslím si, že ani není drahá a kvalita tam bude, budeš spokojený, má všestranné využití, záruka 5 let, co více si přát. Baterii do NC, nabije na režim moto za cca 1 hodinu, pokud to trvá přes dvě hodiny, tak je baterie před koncem životnosti, na režim auto dobije 55 AH za cca 14 hodin.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 23:08
od Puggy
Pavel píše:Na podzim mě napadlo, že už nebudu na zimu vyndávat baterku z motorky. Připojil jsem prodlužovací kabel z origo balení nabíječky CTEK.

A proč jsem tak učinil? Ze zkušenosti, kdy mi origo baterka Yuasa vydržela jen čtyři roky a to jsem jí měl přes zimu doma v bytě v teple a jednou měsíčně dobíjel.

Stejně jako mě, vydržela čtyři roky i Floydovi, respektive Piťovi a stejně tak i švagrovi. Všichni jsme ji měli přes zimu doma a oživovali. Švagr jí měl ve sklepě pod domem, kde je cca 15 st. C. Taky měl origo Yuasu.

To Laco Puggy jí nechal v nevytápěné garáží a bez dobíjení přes zimu v motorce a vydržela mu pět let, ikdyž celou zimu nejezdil. Prostě byla bez údržby. Tak to budu dělat i nadále, a dvakrát přes zimu jí raději dobiji, ale vyndávat jí už nebudu, když to nemá vliv na prodloužení životnosti. Když mi dá nynější 4 roky jako Yausa, která je třikrát dražší, tak budu spokojený :-)


Pavliku, to máš pravdu, je to tak. Minulý rok (po piatich rokoch) som na jar kúpil novú (znovu Yuasu). Nevyberám ju z motorky, neodpájam, nikdy nedobíjam a budem sa k nej chovať presne ako k originálu (čiže, srať na ňu :lol: ). Uvidím, koľko mi vydrží táto. Tá baterka mi za tú prácu nestojí ;). Možné je aj to, že na jar už neštartujem. Tak kúpim novú. Aj tu na fóre vidíš, že ľudia dávajú prachy za všelijaké pi.....y, tak tých 120,- Eur ma nezabije.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 26 Jan 2019, 09:12
od dreamer
Baterku z moto nevyberam, mam Optimate 4 inteligentnu nabijacku, vyvedeny konektor z baterky, raz za tyzden dva ju zapojim, niekedy aj pocas sezony. Kazdu jar ocistim kontakty a namazem vodivou vazelinou. Baterku som doteraz este v ziadnej motorke nemenil, skor som predal motorku :)

Re: baterie

PoslaťNapísal: 26 Jan 2019, 19:09
od keto
Mám nabíječku docela kvalitní s regulací, jak ruční tak automatika, ale většinou jen leží ve skříni, sestavil jsem si ji kdysi v práci z nudy jako ještě asi dalších 10 kusů pro známé a kolegy, tu už vlastním nějakých 20 roků, ale poslední dobou využívám zcela obyčejné trafo na 24V s usměrněním jednou diodou, které dá max 2 A do už docela vybité baterie, automatika tady funguje zcela automaticky díky fyzikálním zákonům a tak, když se baterie nabíjí automaticky klesá proud a když je blízko plného nabití tak klesne vlastně na udržovací proud v řádu desítek miliampér, ono totiž ty dnešní baterie jsou konstrukčně dělané trochu jinak, než ty kdysi a já už kupuji jen bezúdržbové a ty se nemohou nabíjet velkým proudem a taky je v autě i na motorce daleko více elektroniky, kterou může nešetrná nabíječka při nabíjení ve vozidle i docela poškodit.
Jen ještě doplním k tomu měření baterie v klidu, tohle měření není dost průkazné a doporučuji si měřit napětí při startu, kdy nesmí klesnout pod 10V, pokud klesne, tak koupit novou. To jen pro případ, kde už se vícero lidí dopustilo chyby a koupili novou baterii a problém jim zůstal stejný, ono totiž může něco mít nějaký větší odběr nebo svod a baterie se jím může docela vybíjet i když je klíček z motorky venku ;) .

Re: baterie

PoslaťNapísal: 26 Jan 2019, 23:23
od pudis15
Aaa, Tak já budu muset chtě nechtě na jaře baterii koupit, protože na podzim při startu už měla jen 9,6 – 8,9 V. Až jsem se lekl že budu muset rozpláčet. Myslím, že teď už by nechytila – od prosince stojí. O baterku se nestarám a vytahuju z moto. 2015 jaro


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Jan 2019, 00:53
od Floyd
Prišiel sa mi teraz cez víkend poďakovať nový spokojný majiteľ môjho VW Transportera. Predal som na jeseň 2018 a vravel som mu, že jediné investície budú pneumatiky a batéria. Pneu vymenil a pôvodná baterka štartuje aj v mrazoch po 9. rokoch !

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Jan 2019, 18:02
od puccky1
Vseobecne mam pocit ze starsie baterky vydrzali viacej ako tie dnesne.
Alebo sa dnes o ne len prehnane starame az im skodime ;)

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: baterie

PoslaťNapísal: 30 Jan 2019, 18:56
od Floyd
Peťo, ale ja som sa o ňu "prehnane" staral a nič som nepokazil. Nikdy som ju nevyberal, ale poctivo pravidelne dobíjal C-tecom
Tak isto sa starám aj o batériu v NC