Stránka 5 z 10

Re: baterie

PoslaťNapísal: 14 Apr 2018, 08:46
od puccky1
Na do rici konecne som sa vybral po pol roku na moto a bateria aj ked som ju naposledy pred tyzdnom dobijal vypovedala
Troska potocila a potom uz nic
Aj sa mi hned nezdala ze ma len 12,2 V nova mala stale 13,3V
Cize moja vydrz origo baterie je presne 5 rokov

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: baterie

PoslaťNapísal: 14 Apr 2018, 20:19
od Puggy
puccky1 píše:Na do rici konecne som sa vybral po pol roku na moto a bateria aj ked som ju naposledy pred tyzdnom dobijal vypovedala
Troska potocila a potom uz nic
Aj sa mi hned nezdala ze ma len 12,2 V nova mala stale 13,3V
Cize moja vydrz origo baterie je presne 5 rokov

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku


To je normal Peťo, moja vydržala tak isto.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 14 Apr 2018, 20:52
od Richi
Preto tú svoju preventívne vymenim po 4 rokoch.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 14 Apr 2018, 21:08
od Ruidos
puccky1 píše:Na do rici konecne som sa vybral po pol roku na moto a bateria aj ked som ju naposledy pred tyzdnom dobijal vypovedala
Troska potocila a potom uz nic
Aj sa mi hned nezdala ze ma len 12,2 V nova mala stale 13,3V
Cize moja vydrz origo baterie je presne 5 rokov

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku


No neviem. Mám novú moto aj baterku a ukazuje 12V. Štartuje na prvý tuk


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 07:09
od Dovi
Mám novú moto aj baterku a ukazuje 12V. Štartuje na prvý tuk

Napětí naprázdno 12,0 V na svorkách nového, dobře startujícího akumulátoru?
Tak to ten měřák asi moc dobře neměří.
Než chybný údaj, to lépe žádný.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 16:14
od Ruidos
Dovi píše:[quote]Mám novú moto aj baterku a ukazuje 12V. Štartuje na prvý tuk

Napětí naprázdno 12,0 V na svorkách nového, dobře startujícího akumulátoru?
Tak to ten měřák asi moc dobře neměří.
Než chybný údaj, to lépe žádný.[/quote]

Dovi nemám merak. To ukazuje palubný počítač ak to tak môžem nazvať


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 17:37
od dukyno
To je ale dosť rozdiel, či sa meria napätie voltmetrom na svorkách, alebo to ukazuje palubka v záťaži, kde beží čerpadlo, svetlá a ďalšia elektronika...

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 17:39
od puccky1
Mne uz ukazuje 12,5 V ale je v haji
Ked som ju siel zas dnes prevetrat vyskusal som kolko startov urobi zasebou a treti sa uz trapila a stvrty az zastal motor ale nakoniec este pretocilo a chytila
Cestou ju zas dobilo ale uz hafrue pri kazdom starte dlhsie toci ako tocila predtym a ked chyti tak si na chvilku zvysi otacky az potom sa ustali
Toto predtym nerobila
Nebudem riskovat ze niekde vykrkne uplne idem objednat novu pravdepodobne pojdem do znacky Exide

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 17:50
od Ruidos
dukyno píše:To je ale dosť rozdiel, či sa meria napätie voltmetrom na svorkách, alebo to ukazuje palubka v záťaži, kde beží čerpadlo, svetlá a ďalšia elektronika...


Skúsim aj priamo na svorkách zmerať. Ale myslím že bude dobrá, štartuje bez zaváhania. Nech jej to dlho vydrzi :)


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 20:39
od Dovi
Ruidos píše:Skúsim aj priamo na svorkách zmerať. Ale myslím že bude dobrá, štartuje bez zaváhania. Nech jej to dlho vydrzi :)

Dobrá bude, máš to skoro fungl nový...
Akorát že v tom případě těch "Tvých" 12 V (indikovaných na displeji Tvého malého Stromku?) nejspíš bude od Suzuki záměrně zkreslená a jen velmi hrubá informace typu "baterka a její dobíjení OK / not OK" určená pro laické uživatele - aby se jim žádný BFU nepolekal a neběžel to reklamovat, když by mu to před startem ukazovalo třeba 12.7 - 12.8 V, při startu motoru (za velkého odběru proudu startérem) třeba 10.5-11 V, po startu dejme tomu 13 - 13.5 V (stále se zvyšujících) a pak za jízdy a už po ustálení okolo 14 V nebo i mírně přes.

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 20:54
od Ruidos
Máš pravdu. V elektrike sa vôbec nevyznám. Budem spoliehať že inžinieri to dobre zrobili :)
Batériu beriem ako spotrebný materiál po dvoch rokoch :)



Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 20:55
od Ruidos
Dovi píše:[quote="Ruidos"]Skúsim aj priamo na svorkách zmerať. Ale myslím že bude dobrá, štartuje bez zaváhania. Nech jej to dlho vydrzi :)

Dobrá bude, máš to skoro fungl nový...
Akorát že v tom případě těch "Tvých" 12 V (pro laické uživatele - aby se jim žádný BFU nepolekal a neběžel to reklamovat, když by mu to před startem dejme tomu 13 - 13.5 V (stále se zvyšujících) a pak za jízdy a už po ustálení okolo 14 V nebo i mírně přes.[/quote]


Čo je BFU ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: baterie

PoslaťNapísal: 15 Apr 2018, 22:28
od Richi
Bežný Fero užívateľ alebo dokonca blbý Fero užívateľ :D
Ale pôvodne to bol bežný fyzický užívateľ (IT slang)

Re: baterie

PoslaťNapísal: 16 Apr 2018, 05:53
od Orin
No v originále je to v IT "bloody fucking user" (volne přeloženo "zkurvený zasraný uživatel"). :)

Re: baterie

PoslaťNapísal: 16 Apr 2018, 15:02
od Pavel
Puccky, pokud chceš Exide za výbornou cenu se stejnými parametry jako origo a dobrým startovákem 205 A, tak do tisícky (cca 40 Eur komplet) koupíš tady i s dopravou v ceně(130,-Kč) na Slovensko https://www.autodily-pema.cz/motobateri ... etz14-bs-1, dokonce oproti loňskému roku ještě zlevnila, já ji mám a jsem spokojen, startuje ihned a rychle točí motorem. Doma si jí jen naleješ, takže nemáš problém s tím, že by někde ležela naplněná. Jinak ty Exide jsou vhodné do chladného prostředí a mají velmi nízké samovybíjení.