Stránka 2 z 2

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 14 Feb 2017, 12:03
od Pito
Ja mam nc700 este s dual brake a kupil som si 1L na preplach (poriadny). Voslo mi tam iba nieco malo cez pol litra, ale to tieklo ozaj prudom. Cize tebe bude imho 1/2L bohato stacit (predpokladam ze uz nemas ani dual brake system)

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 14 Feb 2017, 14:11
od Dovi
 
HonzaR píše:Dovi - :like: Já bych se ještě v této souvislosti zeptal - budu na jaře měnit po dvou letech brzdovku také - jaký objem je na verzi s ABS potřeba? Stačí obvyklých 1/2 litru?


Dle podobných motorek bych řekl, že to standardní půllitrový balení by mělo bohatě stačit i s rezervou v rámci doplňování a odvzdušňování. Na případné rozbryndání bacha, ta brzdovka je docela slušná žíravina.

Je to ale s tím objemem (řekněme 300-350-400 ml) jen odhad baj voko.
Ještě jsem u svého NCčka brzdovku neměnil. Nebylo to zatím potřeba, protože:

1.
Ještě tomu nejsou ani 2 roky od uvedení do provozu

2.
Při pohodovém ježdění a při dobrém čtení trasy využívám hlavně brzdění motorem - jeho brzdný účinek je (alespoň pro mne) právě tak akorát - ani málo, ani moc. Když už musím na brzdy občas sáhnout (situace v provozu nebo prudká odbočka z hlavní na vedlejší), tak to použití brzd trvá řádově tak jednu-dvě-tři sekundy. A pak zase dlouho nic, takže to časem mírné snížení bodu varu hygroskopické brzdovky se ani nemá možnost projevit.

 
P.S.
Samozřejmě ale něco jinýho by to pak bylo např. na okruhu nebo třeba při sjíždění dolu z Grossglockneru... Tam si kotouče, destičky a brzdovka přijdou na své a tam by pak u starší (= "mokré") brzdové kapaliny zahřáté na ten postupně snížený bod varu mohlo dojít k výpadku v přenosu tlaku - což by mělo fatální následky.
 

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 14 Feb 2017, 17:20
od HonzaR
Jsem na tom podobně, snažím se využívat motor ke zpomalování, podřazuji tlačítky. Jde to dobře v malém provozu, ale často, zejména po Praze, brzdím o stošest. Mám Integru kupovanou akorát před dvěma lety, ale vyrobena byla 2014. Tak dám na jaře kapalinu novou, pro sichr. A docela se na to těším, že si trochu zamontuju, protože jinak člověk jen jezdí a jezdí, jednou měsíčně zkotroluju gumy a řetěz a zase jezdím... 8-)

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 14 Feb 2017, 22:44
od Richi
Dovi, perfektné informácie. Ďakujem.
Toto som nevedel.

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 15 Feb 2017, 15:07
od pepe
Dovi má samozřejmě pravdu, jen doplním takovou zajímavost, kterou jsem zjistil při svém uvažování o zvýšení účinku brzd u NC. Přední brzdová pumpa u NC má pístek o průměru 11 mm, což je asi nejmenší průměr, jaký se u motocyklů používá. Většina motocyklů má větší počet pístků v brzdičích (až 12 proti dvěma u NC) a proto používají pístek v pumpě s dvojnásobnou (někdy i víc) plochou pístku. Z toho a ze zákonů hydrauliky vyplývá, že při stejném tlaku na páku u NC a u nějaké sportovní motorky tlak brzdové kapaliny u NC bude dvojnásobný. Takže ač se to nezdá, brzdová kapalina u NC dostává docela do těla. Ale jak píše Dovi- pokud se jezdí kochačka, brzdí se minimálně a je to v poho ;) .

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 16 Feb 2017, 07:29
od Stanci
Ten rozdiel medzi 5 a 5.1 som nevedel odišli by mi tesnenia ... diky :)

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 16 Feb 2017, 16:44
od Ruidos
Počkaj , to len preto že je rozdiel medzi 5 a 5.1?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 16 Feb 2017, 16:58
od Pavel
Ruidos, stále sa vypituješ nato samé, keby si pozrel stránku 1, tak to zjistiš, DOT 5 je silikonová, kdežto DOT 5.1 glykolová, ty dvě prostě nejdou mísit, má tam být DOT 4 niečo také https://www.autodily-pema.cz/castrol-brakefluiddot4, Dovi to tam písal ako pre male decka

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 16 Feb 2017, 17:14
od Ruidos
To som čítal Pavel ďakujem, ale ďakujem


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Výměna brzdové kapaliny

PoslaťNapísal: 11 Apr 2017, 12:44
od HonzaR
Jsem po výměně brzdovky za DOT 5.1 Musím poznamenat, že proti DOT4 je s ní lepší práce - při přelévání nedělá vůbec bublinky, je méně viskózní.