Výměna brzdové kapaliny

(disky, platničky, čistenie, ...)

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Pito » 14 Feb 2017, 12:03

Ja mam nc700 este s dual brake a kupil som si 1L na preplach (poriadny). Voslo mi tam iba nieco malo cez pol litra, ale to tieklo ozaj prudom. Cize tebe bude imho 1/2L bohato stacit (predpokladam ze uz nemas ani dual brake system)
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Dovi » 14 Feb 2017, 14:11

 
HonzaR píše:Dovi - :like: Já bych se ještě v této souvislosti zeptal - budu na jaře měnit po dvou letech brzdovku také - jaký objem je na verzi s ABS potřeba? Stačí obvyklých 1/2 litru?


Dle podobných motorek bych řekl, že to standardní půllitrový balení by mělo bohatě stačit i s rezervou v rámci doplňování a odvzdušňování. Na případné rozbryndání bacha, ta brzdovka je docela slušná žíravina.

Je to ale s tím objemem (řekněme 300-350-400 ml) jen odhad baj voko.
Ještě jsem u svého NCčka brzdovku neměnil. Nebylo to zatím potřeba, protože:

1.
Ještě tomu nejsou ani 2 roky od uvedení do provozu

2.
Při pohodovém ježdění a při dobrém čtení trasy využívám hlavně brzdění motorem - jeho brzdný účinek je (alespoň pro mne) právě tak akorát - ani málo, ani moc. Když už musím na brzdy občas sáhnout (situace v provozu nebo prudká odbočka z hlavní na vedlejší), tak to použití brzd trvá řádově tak jednu-dvě-tři sekundy. A pak zase dlouho nic, takže to časem mírné snížení bodu varu hygroskopické brzdovky se ani nemá možnost projevit.

 
P.S.
Samozřejmě ale něco jinýho by to pak bylo např. na okruhu nebo třeba při sjíždění dolu z Grossglockneru... Tam si kotouče, destičky a brzdovka přijdou na své a tam by pak u starší (= "mokré") brzdové kapaliny zahřáté na ten postupně snížený bod varu mohlo dojít k výpadku v přenosu tlaku - což by mělo fatální následky.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod HonzaR » 14 Feb 2017, 17:20

Jsem na tom podobně, snažím se využívat motor ke zpomalování, podřazuji tlačítky. Jde to dobře v malém provozu, ale často, zejména po Praze, brzdím o stošest. Mám Integru kupovanou akorát před dvěma lety, ale vyrobena byla 2014. Tak dám na jaře kapalinu novou, pro sichr. A docela se na to těším, že si trochu zamontuju, protože jinak člověk jen jezdí a jezdí, jednou měsíčně zkotroluju gumy a řetěz a zase jezdím... 8-)
Obrázok užívateľa
HonzaR
*****
*****
 
Príspevky: 310
Registrovaný: 23 Mar 2015, 08:54
Bydlisko: Praha
Motorka: Iná

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Richi » 14 Feb 2017, 22:44

Dovi, perfektné informácie. Ďakujem.
Toto som nevedel.
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2939
Registrovaný: 22 Máj 2014, 20:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod pepe » 15 Feb 2017, 15:07

Dovi má samozřejmě pravdu, jen doplním takovou zajímavost, kterou jsem zjistil při svém uvažování o zvýšení účinku brzd u NC. Přední brzdová pumpa u NC má pístek o průměru 11 mm, což je asi nejmenší průměr, jaký se u motocyklů používá. Většina motocyklů má větší počet pístků v brzdičích (až 12 proti dvěma u NC) a proto používají pístek v pumpě s dvojnásobnou (někdy i víc) plochou pístku. Z toho a ze zákonů hydrauliky vyplývá, že při stejném tlaku na páku u NC a u nějaké sportovní motorky tlak brzdové kapaliny u NC bude dvojnásobný. Takže ač se to nezdá, brzdová kapalina u NC dostává docela do těla. Ale jak píše Dovi- pokud se jezdí kochačka, brzdí se minimálně a je to v poho ;) .
Obrázok užívateľa
pepe
****
****
 
Príspevky: 176
Registrovaný: 18 Jan 2014, 13:18
Bydlisko: Nové Město nad Metují
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Stanci » 16 Feb 2017, 07:29

Ten rozdiel medzi 5 a 5.1 som nevedel odišli by mi tesnenia ... diky :)
Obrázok užívateľa
Stanci
*****
*****
 
Príspevky: 415
Registrovaný: 06 Feb 2016, 21:39
Bydlisko: Jalovec
Motorka: Honda NC 700S

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Ruidos » 16 Feb 2017, 16:44

Počkaj , to len preto že je rozdiel medzi 5 a 5.1?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1366
Registrovaný: 30 Jan 2016, 10:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Pavel » 16 Feb 2017, 16:58

Ruidos, stále sa vypituješ nato samé, keby si pozrel stránku 1, tak to zjistiš, DOT 5 je silikonová, kdežto DOT 5.1 glykolová, ty dvě prostě nejdou mísit, má tam být DOT 4 niečo také https://www.autodily-pema.cz/castrol-brakefluiddot4, Dovi to tam písal ako pre male decka
ex: Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC700X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1214
Registrovaný: 15 Sep 2014, 08:21
Bydlisko: Dobrá u FM
Motorka: Honda NC 700X

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod Ruidos » 16 Feb 2017, 17:14

To som čítal Pavel ďakujem, ale ďakujem


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1366
Registrovaný: 30 Jan 2016, 10:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: Výměna brzdové kapaliny

Poslaťod HonzaR » 11 Apr 2017, 12:44

Jsem po výměně brzdovky za DOT 5.1 Musím poznamenat, že proti DOT4 je s ní lepší práce - při přelévání nedělá vůbec bublinky, je méně viskózní.
Obrázok užívateľa
HonzaR
*****
*****
 
Príspevky: 310
Registrovaný: 23 Mar 2015, 08:54
Bydlisko: Praha
Motorka: Iná

Predchádzajúci

Späť na Brzdy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia