Stránka 3 z 3

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 11 Apr 2016, 14:59
od THeBaNDiT
Chcelo by to zistiť, ako to vlastne je... kto tam má aké povinnosti. Či náhodou nie je majiteľ vozidla povinný iba pristaviť vozidlo pred stanicu STK a tam ho nechať podrobiť kontrole. Ale zas ak by tomu bolo tak, isto by nenechali civilistov prechádzať sa pred kamerami...

Ale aby som ja sedel na motorke a vzhľadom na to, že s tým človek na rozdiel od technika nemá žiadne skúsenosti, sa nechal na valcoch vyváľať, tak to teda nie. Odmietol by som rovnako, z rovnakého dôvodu. Ja nie som poistený na takéto poškodenie, oni kľudne byť môžu...

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 11 Apr 2016, 15:07
od dukyno
Keď som chodil na polianky, vždy som sedel na moto ja.

Teraz som bol posledné roky na rožňavskej a vždy sedel na moto technik a mňa k tomu nechcel pustiť :).

Neviem či sa menil zákon, alebo to závisí od interných predpisov danej prevádzky...

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 11 Apr 2016, 15:30
od THeBaNDiT
Egreš na motoride.sk to v jednej téme riešil, a totiž že vraj STK oprávnené robiť kontrolu motorkám majú mať valce zakrytované a majú mať mechanizmus uchytenia motorky, aby sa nemohlo stať, že motorka počas kontroly bŕzd spadne... Bez daného mechanizmu hrozí, že sa motorka pri páde poškodí, a bez krytu valcov zas hrozí, že osoba sediaca na motorke počas testu bŕzd môže s motorkou spadnúť tak, že jej medzi valce vtiahne ruku. A teraz nech ma niekto donúti sedieť na motorke a v prípade problémov si nechať dokaličiť ruku... :evil: :-)

Našťastie mňa toto čaká až o dva roky. :like:

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 27 Máj 2021, 06:33
od sugo25
Ahojte,
Tak len dodám svoju skúsenosť s STK na NC750XD zo včera.
Myslel som si že to bude bez problémov, ale Dekra asi vie nájsť niečo čo možno ani nie je.
Motorka išla na valce, sedel na nej technik, proti pádu nezabezpečená. Vedľa valcov vyvýšená podlaha. Problém bol v kotúčoch, moto má 36k km a kotúče vykazovali vlnitost podľa ich merania. Opakoval to asi 20 krát na oboch nápravách aby na obrazovke to ukázalo zelenú. Trocha ma to prekvapilo, nečakal som to tak skoro od Hondy, hlavne ked originál kotúč stojí 180eur.
Do závad napísal že nie je prístup k brzdovej kvapaline.
Prešiel som.
Len toľko . Majte sa.

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 27 Máj 2021, 18:30
od keto
Příště je potřeba jet tam, kde to na válce nedávají, já jsem prošel bez válců a podobného trápení, jen světla, čísla rámu a motoru, vizuální prohlídka a focení ze všech stran i zespod. Vše hotovo za 10 minut v duchu přátelského pokecu s technikem. :)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 28 Máj 2021, 18:31
od puccky1
Pokial viem na sk davaju vsade motorky na valce.
Ja mam 90 000 km a bez problemov origo kotuce a technik povedal ze to sa len tak nevidi vacsinou kazdemu hadzu mne nie.

Odoslané z ONEPLUS A5000 pomocou Tapatalku

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 28 Máj 2021, 19:24
od keto
Puccki1 u tebe nemůžou házet, když ty nebrzdíš a držíš se pravidla kdo brzdí nevyhrává :mrgreen: ;) ale máš pravdu v tom, že na NC 700 jsem s kotouči neměl problém za celých 65 000 km, asi to tenkrát dělali z kvalitního materiálu :like: ono pro kotouč je nejhorší, když se brzda drží dlouho a je jedno zda se přibržďuje lehce, mnohém lepší je krátké byť intenzivní brzdění a zase povolení brzy, to dává větší možnost uchlazení kotouče, než to šolichání ;)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 29 Máj 2021, 09:05
od Pavel
Puccky, v ČR jsem absolvoval dvě poslední STK ve Frýdku a v Ostravě a nikdy ji na válce nedávali, ani jsem neslyšel, že by někomu jinému dávali. Mě by to ani nevadilo, kdyby dávali, teď je to jednou za čtyři roky. Kotouč mi taky neháže, ani minimálně, to bych hned poznal :)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 29 Máj 2021, 10:49
od keto
Tak já už slyšel, že někde to někomu na válce dali i u nás, ale je to asi spíše výjimka. Sám bych jim na to nevlezl a technici neradi kvůli možnému poškození motorky.

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 29 Máj 2021, 12:30
od CHB
jak je to vůbec na válcích s DCT převodovkou ?
A skůtry co mají variátor - jak je to u nich ?

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 29 Máj 2021, 12:42
od keto
To je podle mne jedno, protože ty válce točí aktivně kolem a mačká se jen brzda, takže motor nemusí být ani nastartovaný, prostě jako by si jel z kopce bez motoru a jen brzdil, u aut motor běží kvůli posilovači brzd, ale ten většina motorek a skútrů nemá ;)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 29 Máj 2021, 19:31
od puccky1
Tak moja nebola na valcoch ani nastartovana.
Ale tusim kolega mal raz problem ze motorka nebrzdi sa tam s nimi dovadil lebo on ju tam vzdy rano doviezol a oni mu urobili ko a stk a poobede po robote si ju zobral.
On si takto vzdy dovezie z vonka prihlasi a vozi sa kym sa nepreda a zas si dovezie dalsiu.
Bola to BMW RT ktora ma posilnovac a ono skutocne ked nie je nastartovana tak nebrzdi


Odoslané z ONEPLUS A5000 pomocou Tapatalku