Stránka 1 z 3

STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 18:47
od icali
Bol som na STK, predná brzda zabrzdila do zablokovania, ale zazná len pribrzdila. Mám NC700XA, t.j zadná brzdí spolu s prednou(to som zistil až po STK, keď som si myslel, že je chyba v obložení a vymenil som ho...kombinované brzdy CBS). Moja otázka je, ako dostať zadnú do šmyku, dá sa to vôbec?

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 18:55
od Puggy
Ak máš XA tak je tam ABS a tým pádom so šmykom problém

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 19:29
od Alesko
Mal si si kupit NCko bez abs, potom mozes smykovat kolko chces. Ako chces smykovat na verzii s abs, ved je tam preto aby ti nezablokovalo kolesa. Aby zabranilo padu.

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 19:59
od keto
Tak pokud u verze s ABS přední brzda brzdí do zablokování a zadní ne, tak je asi něco špatně :roll: :roll: To by trochu popíralo bezpečnostní přínos ABS, jelikož smyk zadního kola by se ještě ustát dal, ale smyk předního je tak trochu o hubu ;)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 20:32
od puccky1
Neviem si celkom dobre predstavit ako ta predna brzda na valcoch zabrzdila az do zablokovania
Inak uz som bol s jednou moto na stk ale teda na valce sa ju neunuvali davat a pritom tam maju aj valce na moto
Ked som bol s autom na valcoch tak sa kolesa stale krutili nec sa nezablokovalo iba odmeral kolko maju brzdny ucinok tak neviem ako sa podarilo zablokovat uplne koleso to mi nejak nehra

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 20:42
od Richi
Presne tak. Pár STK už mám za sebou ale zablokované kolesa na valcoch som ešte nevidel. Vždy zastavia skôr ako by koleso išlo do šmyku.
(hovorím o plechovkách. Na motorke som ešte STK neabsolvoval)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 21:07
od THeBaNDiT
Ono neviem, aké majú na predpísané STK postupy, ale napríklad keď som STK absolvoval ešte na maxíku s kombinovaným brzdným systémom (predná brzda brzí vpredu dva piestiky, zadná brzda vzadu jeden a vpredu jeden), prednú brzdu testoval len brzdením pravou páčkou... pričom predná vie brzdiť lepšie, ak by zapojil aj zadnú brzdu (resp. ľavú brzdovú páčku). Ale v oboch prípadoch som prešiel bez problémov, takže brzdy ako také majú rezervu... :like:

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 21:29
od puccky1
Ved neviem ako to Icali myslel ze zadna slabo brzdi
Ved aj na aute zadne brzda omnoho slabsie brzdia na valcoch ved je to prirodzene kedze pri brzdeni sa cela vaha prenasa na predok
Bol na stk nejaky problem ?

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 22:21
od keto
Tak zadní musí logicky brzdit méně už z důvodu menšího průměru brzdového kotouče ;)

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 05:35
od icali
Na STK mali valce na moto, pri brzdení prednou pri vypnutom motore a zapaľovaní, čiže ABS nefunkčné ma po zablokovaní až vyhodilo z valcov, keďže tie sa stále točili. Na to ma upozornil aj technik, že to tak bude, ale pri zadnej sa koleso stále pretáčalo, tiež brzdilo ale nie až do zablokovania. Len ma zaujíma, či som mal brzdiť aj prednou, aby sa zvýšil tlak na zadnom, keďže je na moto aj rozdeľovač tlaku medzi prednou a zadnou. Len ma zaujíma či niekto bol na STK na valcoch a z akým výsledkom. Na ďalšie STK idem až o 2 roky, snáď sa k tomu dopártam.

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 05:50
od Pavel
V ČR jsem byl na několika stanicích STK s různými motorkami, ale na válcích nikdy. V naprosté většině jen kontrola pohledem na parkovišti před STK a do pěti minut hotovo. Oproti autům víceméně jen formalita.

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 07:11
od puccky1
Neviem ci to zalezi len od technika alebo to rozdeluju podla obsahu
U nas som bol na stk s CBF 250 a kolega predtym skuter 125 a na valce nas nedavali aj ked ich tam maju
Vo zvolene ked bol kolega na Bmw rt tak tam ho uz na valce supli
Tak neviem podla coho urcuju kto na valce pojde a kto nie

Icali ale usudzujem ze si presiel cez stk ked na dalsiu o dva roky tak kde je potom problem?

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 09:29
od Juanito
puccky, skor si myslim, ze to rozdeluju podla toho, komu sa ako chce. ale pravidla sa sprisnuju, auta su systemovo zaznamenavane pri vjazde aj vyjazde, technik aj ked nic na aute nerobi(rozumej, mas to vybavene) tak tam auto len tak stoji, lebo nemoze prebehnut cez linku za 2minuty
icali sa skor zaujima, preco mu predok blokol a zadok nie. mozno keby bol zadok viac zatazeny, tak blokne.

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 10:44
od THeBaNDiT
Myslím, že pri vypnutom motore je normálne, že koleso blokne, nakoľko ABS nefunguje. A že zadok nešmýkal, za to zrejme môže to, že je na ňom omnoho väčšia váha (na valcoch pri brzdení na moto nepôsobí zotrvačnosť, ktorá prenáša váhu na predok) a i ten menší brzdový kotúč a menej piestikov...

Re: STK a brzdy

PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 10:50
od dukyno
Chodím na stk cez 20 rokov, simson, jawa, maxiskúter - čiže som ich už absolvoval dosť, na rôznych miestach a kontrola bŕzd na valcoch bola vždy.