Zvlněný kotouč

(disky, platničky, čistenie, ...)

Zvlněný kotouč

Poslaťod Frodo » 30 Máj 2019, 10:28

Ahoj, chtěl bych se vás zeptat zda-li také nemáte problémy s zvlněným předním kotoučem při ostřejší jízdě. Tovární kotouč i aftermarket TRW jsem dokázal zvlnit poté co jsem tomu dával kudlu v serpentinách. Kotouče jsem nechal vyrovnat u motokotouce.cz a opravdu prvních pár tisíc km to bylo v pohodě dokud jsem zase nezajel do hor a nedal tomu zase naplno pokouřit.

Bojím se, že když koupím další nový kotouč tak se mi stane opět to samé. Nemáte s tím také někdo problémy? Mám NC700S a tu motorku zbožňuji, ale kvůli tomuto problému začínám uvažovat o nějaké jiné co by měla nejlépe dva plovoucí kotouče. NCčko má přední pevný kotouč.
Obrázok užívateľa
Frodo
****
****
 
Príspevky: 102
Registrovaný: 28 Jan 2015, 19:56
Motorka: Honda NC 700S

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod Zizi79 » 30 Máj 2019, 10:48

Si sikovny a mudry clovek a vies co mas urobit, tak to urob...
Jazdím pre radosť
Honda CTX 700D 2014, Honda Integra 750D 2016, Honda VFR 1200FD 2013, Honda Integra 750D 2014, Honda VFR 1200FD 2012
Obrázok užívateľa
Zizi79
********
********
 
Príspevky: 1249
Registrovaný: 21 Júl 2015, 09:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod miro13 » 30 Máj 2019, 11:13

Frodo píše: začínám uvažovat o nějaké jiné co by měla nejlépe dva plovoucí kotouče. NCčko má přední pevný kotouč.

:?: :o :? ...vysvetli mi prosím aký je "plovoucí a pevný kotouč" :idea:
teraz: Honda NC700XA, Honda XR125L
bolo: MZ 150, Delta 50 (ZSSR), Mini 50 (ZSSR)
miro13
**
**
 
Príspevky: 41
Registrovaný: 16 Jún 2018, 10:10
Bydlisko: Humenné
Motorka: Honda NC 700X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod Frodo » 30 Máj 2019, 13:37

Pevný kotouč je napřímo spojen s diskem/kolem. Plovoucí je běžně nanýtován na mezikusu, který umožňuje lehkou vůli kotouče do stran při brždění. Tzn. mělo by to eliminovat vibrace a asi teoreticky to bude i rovnoměrněji sjíždět destičky.
Obrázok užívateľa
Frodo
****
****
 
Príspevky: 102
Registrovaný: 28 Jan 2015, 19:56
Motorka: Honda NC 700S

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod georgoo » 30 Máj 2019, 13:41

Frodo píše:Ahoj, chtěl bych se vás zeptat zda-li také nemáte problémy s zvlněným předním kotoučem při ostřejší jízdě. Tovární kotouč i aftermarket TRW jsem dokázal zvlnit poté co jsem tomu dával kudlu v serpentinách. Kotouče jsem nechal vyrovnat u motokotouce.cz a opravdu prvních pár tisíc km to bylo v pohodě dokud jsem zase nezajel do hor a nedal tomu zase naplno pokouřit.
Bojím se, že když koupím další nový kotouč tak se mi stane opět to samé. Nemáte s tím také někdo problémy? Mám NC700S a tu motorku zbožňuji, ale kvůli tomuto problému začínám uvažovat o nějaké jiné co by měla nejlépe dva plovoucí kotouče. NCčko má přední pevný kotouč.


Ak mas rad ostrejsiu jazdu, odpovedal si si sam. Tak ako ti napisal zizi.
NC nie je motorka pre teba. Tlacis ju na hranice jej moznosti, to nie je dobre :(

Mas dve moznosti:
- zvolnit, netlacit tak na motorku
- kupit si motorku, ktoru nebudes tak tlacit na jej hranice (co je v konecnom dosledku bezpecnejsie)
NC750X (2014-2017), Tracer 900 (2017:-)
Obrázok užívateľa
georgoo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 2483
Registrovaný: 03 Jún 2014, 20:43
Bydlisko: Trnava
Motorka: Iná

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod miro13 » 30 Máj 2019, 13:51

Frodo píše:Pevný kotouč je napřímo spojen s diskem/kolem. Plovoucí je běžně nanýtován na mezikusu, který umožňuje lehkou vůli kotouče do stran při brždění. Tzn. mělo by to eliminovat vibrace a asi teoreticky to bude i rovnoměrněji sjíždět destičky.

Dik za vysvetlenie, človek sa vždy učí...som o niečo múdrejší :like:
teraz: Honda NC700XA, Honda XR125L
bolo: MZ 150, Delta 50 (ZSSR), Mini 50 (ZSSR)
miro13
**
**
 
Príspevky: 41
Registrovaný: 16 Jún 2018, 10:10
Bydlisko: Humenné
Motorka: Honda NC 700X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod samic » 30 Máj 2019, 18:53

Ahoj
Píšeš, že si kotouč nechal pouze vyrovnat a vidím, že máš starší model NC, já bych určitě skusil koupit kotouč nový a asi originál a nebo nějaký kvalitnější, určitě tě to vyjde levněji než měnit hned celou motorku.

Nebo jdeš v serpetýnách zbytečně na brzdy a pak je utavíš, sportovní jízda není o tom jezdit v serpetýnách plyn przda, je to o tom dokázat jet svižně a v těch zatáčkách zbytečně nebrzdit od brzdění máš motor.

Jinak já si myslím, že jezdím docela svižně, destičky měním jak na běžícím pásu (přední mi vydrží cca 12 tisíc km), ale s kotoučem po 60 tisících žádný problém nemám, doufám, že to teď nezakřiknu.

Důkazem, že NC-čko je i pro ostřejší jízdu je Pepe, neslyšel jsem, že by si někdy ztěžoval na kotouč, ten měnil pouze odpružení.


https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=108872
Obrázok užívateľa
samic
****
****
 
Príspevky: 121
Registrovaný: 07 Sep 2016, 23:05
Bydlisko: Milevsko - Jižní Čechy
Motorka: Honda NC 750X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod keto » 30 Máj 2019, 19:52

Brzdění u kotoučové brzdy má být přerušované, třeba i intenzivní, pokud to adhezní podmínky dovolí, ale krátké, prostě nejhorší je přibrzďovat dlouze i když lehce, to dokáže brzdu utavit a zvlnit kotouč. Jinak ještě k těm plovoucím kotoučům, dělá se to u extrémně namáhaných brzd, kdy je použit jiný materiál na samotnou třecí plochu a jiný pak k uchycení ke kolu a jelikož ty dva materiály nikdy nebudou mít stejnou tepelnou roztažnost, tak se musí spojit pohyblivě jinak by v pevném spoji docházelo k velkému pnutí a ke snaze buď deformovat kotouč nebo ustřihnout spojení.
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1875
Registrovaný: 22 Jan 2013, 21:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod keto » 30 Máj 2019, 19:55

Frodo píše:Pevný kotouč je napřímo spojen s diskem/kolem. Plovoucí je běžně nanýtován na mezikusu, který umožňuje lehkou vůli kotouče do stran při brždění. Tzn. mělo by to eliminovat vibrace a asi teoreticky to bude i rovnoměrněji sjíždět destičky.

Pokud máš plovoucí brzdový třmen, tak plovoucí kotouč na sjetí destiček nebude mí vůbec žádný vliv ;) Další vysvětlení výše ;)
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1875
Registrovaný: 22 Jan 2013, 21:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Honda NC 700X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod puccky1 » 30 Máj 2019, 20:52

Boli casy ked som jazdil ze ozaj agresivne ale nastastie som nepostrehol zvlnenie kotuca i ked kotuc som mal uz dva krat fialovy.
A ako sa to podarilo? Velmi jednoducho agresivna jazda na Ostroluckom kopci stylom plny plyn plna brzda ako do kopca tak z kopca.
Ten kopec je fakt dost strmy cize zjazd dole na plny plyn a brzdu urobila velmy rychlo svoje.
Na takom Sturci aj ked som siel dole na plno som nikdy nemal problem z brzdami ten kopec je tak dost plynulo zakrutavy a ani nie tak strmy ale Ostra Luka je kratka strma ostre zakruty vela dlhsich aj kratsich roviniek kde musis kazdu chvilu brzdit na plno ked ides dole vlaste tam to ide stylom zakruta rovinka zakruta rovinka atd. dokola.

Kedze uz viem ze nemam supersport davam si sakra pozor na brzdy a vlastne uz tak ani nejazdim takze nedavam na ne pozor vobec

Odoslané z SNE-LX1 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 3929
Registrovaný: 03 Feb 2013, 23:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod Frodo » 31 Máj 2019, 10:48

Tak tady na téhle cestě nejde odolat a drtit to co to dá (Červenohorské sedlo).

Ještě tomu samosebou dám šanci (možná poslední). Mám najeto 30k km a mít na motorce už třetí kotouč to je prostě špatně. Používám běžně přední i zadní brzdu a prostě při tom sjíždění z kopce dolů v takových serpentinách to nejde bez brzd jak mi tu někdo naznačuje. Motor zas tolik nebrzdí, aby mi snížil dostatečně rychlost z kopce dolů. Ještě přemýšlím o custom výrobě kotoučů kdy jsou mi schopni vyrobit lehce silnější kotouč než je tovární tzn. měl by větší tloušťku a teoreticky i delší trvanlivost.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Obrázok užívateľa
Frodo
****
****
 
Príspevky: 102
Registrovaný: 28 Jan 2015, 19:56
Motorka: Honda NC 700S

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod samic » 31 Máj 2019, 16:46

Tak to samozřejmě, pokud bys měl na motorce třetí kotouč za 30 tisíc km, tak to opravdu bude něco špatně, ale chybu bych opravdu hledal někde jinde než v motorce. Samozřejmě, že to dolů nejde bez brzd, ale jde o ten způsob brzdění, jak popisuje keto.

Jinak Červenohorské sedlo znám dobře, minulý rok jsme ho projeli několikrát, dokonce v jeden den šestkrát tam a zpátky a to ve dvou a dost svižném tempu a jediné co se extrémně tavilo byly pneumatiky. Červenohorské sedlo je fakt bomba, také proto, že ty zatáčky jsou celkem široké a je za ně dobře vidět a proto se dají projíždět ralativně rychle, takže není opravdu třeba tolik přibržďovat, dokonce se v nich dá celkem snadno předjíždět.


Obrázok

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=1 ... ddid=70152
Obrázok užívateľa
samic
****
****
 
Príspevky: 121
Registrovaný: 07 Sep 2016, 23:05
Bydlisko: Milevsko - Jižní Čechy
Motorka: Honda NC 750X

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod georgoo » 03 Jún 2019, 00:30

Puccky,
Ostrolucky kopec, Sturec aj Cervenohorske sedlo som isiel.
Ostrolucky kopec a Sturec su povedzme "podobne" profily, kratke rovinky a sama zatacka.

Cervenohorske sedlo je uplne ina trasa. X 100 metrova v podstate rovinka (maximalne mierna zatacka) a potom 180° vracak a potom zase rovinka.
Tu je styl PLYN - BRZDA trosku o inom.

Frodo,
3 brzdove kotuce na 30 000 je extrem :( Nechcem urazat ani nic podobne, problem hladaj medzi prilbou a ruckami.
Bud zvolni, alebo to predaj a kup nieco ine. NC nie je stavane na to, co ty od neho chces !!! Ak budes pokracovat, koledujes si o vazny uraz :(
NC750X (2014-2017), Tracer 900 (2017:-)
Obrázok užívateľa
georgoo
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 2483
Registrovaný: 03 Jún 2014, 20:43
Bydlisko: Trnava
Motorka: Iná

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod Supi » 03 Jún 2019, 10:30

@Frodo - zaujimalo by ma, ci ti nevadne brzda pri tvojej ostrej jazde.
Par rokov dozadu som bol s Pitom v Alpach. Ja uz na GS-e, Pito este na NC. Pito isiel skoro vkuse plny plyn, plne brzdy. Brzdy mu dole kopcom vadli, ale kotuc neskrivil.

Neviem, ale problem moze byt niekde inde, ako v kotuci. Po jazde, ked mas zeravy kotuc, nestojis na mieste so silno stlacenou brzdou? Alebo si nepresiel so zeravym kotucom po nejakej velkej mlake (brod)?
Ako pisem, neviem, kde je problem. Mozno fakt krivis kotuce len ostrou jazdou. Ale ja som sa zatial vzdy stretol s tym, ze sa skor uvarila brzdova kvapalina a motorka nebrzdila, ako sa ohol kotuc.
Obrázok užívateľa
Supi
*******
*******
 
Príspevky: 813
Registrovaný: 27 Máj 2013, 11:07
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: Zvlněný kotouč

Poslaťod pudis15 » 03 Jún 2019, 19:34

Trvanlivost by měl větší, ale co chlazení, podle mě potřebuješ hlavně chladit! Jinak červonohorské sedlo jsem dal taky 3x, ale z kopce dolů opatrně na brzdy, a místní super sporty jsem pouštěl před sebe, ale do kopce pokud nebyla dlouhá rovinka to nestihli, jelikož už jsem jednou nad Karlovými Vary brzdy upek a přestalo to skoro brzdit - věř mi - hodně velkej problém před zatáčkou.
Kotouče jsem vždy před zastavením nechal ochladit jízdou. I pet flaška s hadičkou by pomohla (závody tahačů), stačí když bude kapat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
pudis15
****
****
 
Príspevky: 115
Registrovaný: 15 Apr 2015, 11:52
Bydlisko: Praha
Motorka: Honda NC 750X

Ďalší

Späť na Brzdy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť