Čistě jen pro stacionární použití (do garáže) je ten stojan na kolečkách nejlepší, jenže na cesty ho s sebou brát nelze.
Proto U MOTOREK BEZ CENTRÁLU (bez centrálního stojanu), jen s bočním stojanem (slangově bočák nebo policajt), se pro snadnější údržbu řetězu (zadního/koncového/sekundárního převodu) při delším cestování používá to podložení zadní kyvné vidlice (slangově kyvky) na opačné straně než je bočák.
Podložit se to dá improvizovaně čímkoliv vhodným, co je zrovna po ruce (silnější klacek vhodné délky, špalek dřeva nebo dokonce i vypodložená a vhodně zatížená plastová lódna-přepravka apod. - osobně vyzkoušeno). Nebo "profesionálně" tím skladným udělátkem z předchozích videí. Anebo čistit a mazat klasicky postaru - pěkně kousek po kousku a vždycky si trochu popojet. Dá se to ale udělat (ve stísněných prostorech) i na místě bez popojíždění - když dáte pod zadní kolo tlustou (pevnou) igelitovou folii, pak lze zadním kolem otočit i když stojí motorka na místě.
georgoo píše:Tieto rozne "vychytavky", podpery, valceky pod zadne koleso a kadeco dalsie boli vymyslene pre motorky, ktore nemaju moznost instalacie centralneho stojanu.
NC tuto moznost ma, preco ju nevyuzit a jednym kusom zeleza nahradit 5 roznych pomocok ???
Souhlas, pokud už na motorce centrál je, není při údržbě řetězu (a nejenom při ní) co řešit.
Ale hodně motorek není z výroby centrálem vybaveno a jezdí se pak i nadále z mnoha důvodů bez centrálu:
- mnohé centrály bohužel fungují jako předčasné hlásiče náklonu - škrtá se s nimi ještě dřív než stupačkama
- vyšší hmotnost (ne každý to chce celou dobu životnosti motocyklu s sebou tahat)
- postavit těžší motorku na centrál bývá někdy pro slabší jedince (dívka nebo kluk tintítko unavený po cestě) mnohem obtížnější než jen vyklopit bočák
- relativně vysoká cena za dodatečný centrál, hlavně u firemního originálu
- stojan ne vždy dobře sedne, a to platí i pro centrální stojany z druhovýroby