Stránka 7 z 16

Re: Hlavny stojan

PoslaťNapísal: 15 Sep 2015, 13:32
od Pavel
Kdo by měl zájem o nový hlavní stojan, tak bych prodal ten svůj, ještě nebyl montovaný, myslel jsem, že jej tam dám, ale nepotřebuji jej, tak kdyby někdo měl zájem prodám za nákupku, leží mi doma

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 06:56
od Ruidos
Chlopi urcite dost zaujmave, ale neoplatí sa za tie peniaze uz skor toto ?
http://www.motozem.sk/moto-stojan-zadny-s-kolieskami/

Ved tu mam úplnu istotu ze kolo je hore. Ci nie ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 07:13
od georgoo
Ruidos píše:Chlopi urcite dost zaujmave, ale neoplatí sa za tie peniaze uz skor toto ?
http://www.motozem.sk/moto-stojan-zadny-s-kolieskami/
Ved tu mam úplnu istotu ze kolo je hore. Ci nie ?


Pouvazuj nad hlavnym stojanom, vsetky informacie mozes najst tu:
hlavny stojan

EDIT:
prispevky o hlavnom stojane, ktore sa tu zrodili som prestahoval

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 07:59
od Stanci
Ja som si už objednal centrálny stojan od toho Čecha čo som tu našiel v nejakej diskusii podľa mňa to bude lepšie :)

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 08:19
od Dovi
 
Ruidos píše:Chlopi urcite dost zaujmave, ale neoplatí sa za tie peniaze uz skor toto ?
http://www.motozem.sk/moto-stojan-zadny-s-kolieskami/
Ved tu mam úplnu istotu ze kolo je hore. Ci nie ?

Čistě jen pro stacionární použití (do garáže) je ten stojan na kolečkách nejlepší, jenže na cesty ho s sebou brát nelze.

Proto U MOTOREK BEZ CENTRÁLU (bez centrálního stojanu), jen s bočním stojanem (slangově bočák nebo policajt), se pro snadnější údržbu řetězu (zadního/koncového/sekundárního převodu) při delším cestování používá to podložení zadní kyvné vidlice (slangově kyvky) na opačné straně než je bočák.

Podložit se to dá improvizovaně čímkoliv vhodným, co je zrovna po ruce (silnější klacek vhodné délky, špalek dřeva nebo dokonce i vypodložená a vhodně zatížená plastová lódna-přepravka apod. - osobně vyzkoušeno). Nebo "profesionálně" tím skladným udělátkem z předchozích videí. Anebo čistit a mazat klasicky postaru - pěkně kousek po kousku a vždycky si trochu popojet. Dá se to ale udělat (ve stísněných prostorech) i na místě bez popojíždění - když dáte pod zadní kolo tlustou (pevnou) igelitovou folii, pak lze zadním kolem otočit i když stojí motorka na místě.

 

georgoo píše:Tieto rozne "vychytavky", podpery, valceky pod zadne koleso a kadeco dalsie boli vymyslene pre motorky, ktore nemaju moznost instalacie centralneho stojanu.
NC tuto moznost ma, preco ju nevyuzit a jednym kusom zeleza nahradit 5 roznych pomocok ???

Souhlas, pokud už na motorce centrál je, není při údržbě řetězu (a nejenom při ní) co řešit.
Ale hodně motorek není z výroby centrálem vybaveno a jezdí se pak i nadále z mnoha důvodů bez centrálu:

- mnohé centrály bohužel fungují jako předčasné hlásiče náklonu - škrtá se s nimi ještě dřív než stupačkama

- vyšší hmotnost (ne každý to chce celou dobu životnosti motocyklu s sebou tahat)

- postavit těžší motorku na centrál bývá někdy pro slabší jedince (dívka nebo kluk tintítko unavený po cestě) mnohem obtížnější než jen vyklopit bočák

- relativně vysoká cena za dodatečný centrál, hlavně u firemního originálu

- stojan ne vždy dobře sedne, a to platí i pro centrální stojany z druhovýroby
 

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 08:48
od Stanci
:like: Tak ako Dovi napísal pod tu kyvku na druhej strane stojana som si dal klatik dubového polená druhu stranu som si zdvihal cez hydraulický hever A tým heverom som si pomaličky vedel aj spúšťať Z klatika na bocak keď som skončil s mazanim

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 09:15
od Pito
V podstate presne ako Dovi pise.. Ako vyhody hlavneho stojanu pri vymene kolesa, alebo uz uspory miesta v garazi, ci bezpecnejsom stani hocikde(predsa je centralny stojan bezpecnejsi ako policajt) su jasne, avsak ta nova funkcia "hlasica" naklonu je svina. Na mojom predoslom skutri bol tiez ako prvy hlasic hlavny stojan a clovek ked to lepsie skrtne sa ide posrat. Zial, Duky v Alpach takto mal nehodu, kedy tiez skrtol hlavny a letel k zemi. Odlahcilo mu zadne kolo a dovi... No a tohto sa najviac mojim, rad klopim a chcem si uzit komfort hlasicov na stupackach. Preto uvidim, co sa bude skrtat v sezone, no dost nad tym uvazujem. Najma ak budeme s priatelkou jazdit nabaleny to moze byt celkom nebezpecne :(

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 09:23
od THeBaNDiT
Ruidos píše:Chlopi urcite dost zaujmave, ale neoplatí sa za tie peniaze uz skor toto ?
http://www.motozem.sk/moto-stojan-zadny-s-kolieskami/

Ved tu mam úplnu istotu ze kolo je hore. Ci nie ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Ako už bolo písané, tebou linkovaný stojan si nezoberieš so sebou na cestu po Európe, a ja pridám ešte jednu nevýhodu: na dvihnutie motorky na takýto stojan netreba dvoch ľudí? Jeden drží motorku rovno, druhý priloží a zatlačí stojan? Aspoň takto som to ja videl v servise... :-) (netvrdim, že to nejde jednou osobou, ale ja som to ináč nevidel)

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 09:23
od BrAtKo
Inak ja na 90% pouzivam iba hlavny stojan, navyse ak startujes studenu motorku, je vraj (potvrdte ci nie) lepsie ju mat na hlavnom, kvoli rovnomernemu mazaniu oleja. A samozrejme kvoli stabilite, na hlavnom mam taky pocit istoty (ze fukne vietor, je podlozie je maksie, v noci dazd a rano na zemi moto). Ale to uz rozvijam debatu mimo tejto temy, to uz patri do temy o stojane.

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 09:26
od THeBaNDiT
osobne by som si tipol, že to má výrobca ošéfované a teda že je to v podstate jedno, či na bočnom alebo na hlavnom... ale som zvedavý na názory ostatných :)

Re: Udrzba retaze

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 09:29
od Pito
Ja si myslim, ze je o 2% lepsi hlavny stojan pri studenom starte prave kvoli kolmosti a rovnomernosti. Ale v zasade je to skoro jedno :) Este taka otazocka, chalani, kde skrtate hlavny stojan, na jeho konci, ci pri klbe?

Re: Hlavny stojan

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 14:51
od dukyno
Pito píše:V podstate presne ako Dovi pise.. Ako vyhody hlavneho stojanu pri vymene kolesa, alebo uz uspory miesta v garazi, ci bezpecnejsom stani hocikde(predsa je centralny stojan bezpecnejsi ako policajt) su jasne, avsak ta nova funkcia "hlasica" naklonu je svina. Na mojom predoslom skutri bol tiez ako prvy hlasic hlavny stojan a clovek ked to lepsie skrtne sa ide posrat. Zial, Duky v Alpach takto mal nehodu, kedy tiez skrtol hlavny a letel k zemi. Odlahcilo mu zadne kolo a dovi... No a tohto sa najviac mojim, rad klopim a chcem si uzit komfort hlasicov na stupackach. Preto uvidim, co sa bude skrtat v sezone, no dost nad tym uvazujem. Najma ak budeme s priatelkou jazdit nabaleny to moze byt celkom nebezpecne :(


Spomeň meno diablovo :).
Takže problém s hlavným stojanom má aj nc? No to je veľmi nepríjemné. :(

No čo je horšie, ako som videl vo videu čo pridal dovi vo svojej téme - takmer zároveň s pravou stupačkou ide aj výfuk - to je ešte horšie ako stojan.

Ale to bol starší model, nový model má už iný výfuk, len neviem či sa to zlepšilo :).

Re: Hlavny stojan

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 14:54
od Pito
Ja osobne mam Leo Vince, cize original je prec :)

Ide o stojan z druhovyroby, co robi jeden typek z ciech na zaklade sw-motechu.

Pozeral som na tvoj nik, ze to snad Duky nebude :D Cerpal som z tvojich rad uz ked som mal skuter, teraz tiez, len tak dalej, dost tym motorkarom pomahas :like:

Re: Hlavny stojan

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 15:05
od dukyno
Čiže originál stojan od hondy ten problém nemá?

A Lea si už škrtol? :)

No som to ja, sledujem vás :). Som tu registrovaný cez Tapatalk a nešlo mi zadať nick duky5 :).

Re: Hlavny stojan

PoslaťNapísal: 17 Feb 2016, 15:12
od Pito
Kedze som ho nahadzoval pomerne nedavno, tak nie, este som sa neodvazil brusit stupacky :D

Original ani neviem, predpokladam, ze su takmer totozne, iba trebars pruzina je z opacnej strany...

A co si sa sem hodil? Planujes nebodaj zmenu masiny? :)