Stránka 16 z 17

Re: sicna

PoslaťNapísal: 24 Jan 2019, 11:16
od Solitare
Ahoj pre pol104.
Kde si kúpil ten gél? Alebo aspoň názov pre gúglenie.
Dík.

Re: sicna

PoslaťNapísal: 24 Jan 2019, 11:46
od pol104

Re: sicna

PoslaťNapísal: 24 Jan 2019, 16:12
od dreamer
A budes to mat aj pekne vyhrievane, najma v lete ked nechas moto dlhsie na slnku dokaze ten gel akumulovat teplucko na dlhe hodiny jazdy so spotenou ritou ;) Nepytaj sa ma ako to viem :lol:

Re: sicna

PoslaťNapísal: 24 Jan 2019, 17:12
od pol104
Mám v plánu dat ještě vrstvu molitanu tak možná to ten problém vyřeší, a jak ne tak budou vejce na měko ;-)

Re: sicna

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 08:53
od Pavel
Pořád lepší mít jajca naměko, než natvrdo. To kdyby jsi se projel na FZ1, ale ne kvůli sedlu, ale protože dost topí od motoru :-)

Re: sicna

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 09:29
od Ruidos
dreamer píše:A budes to mat aj pekne vyhrievane, najma v lete ked nechas moto dlhsie na slnku dokaze ten gel akumulovat teplucko na dlhe hodiny jazdy so spotenou ritou ;) Nepytaj sa ma ako to viem :lol:


No v chladnom počasí to má zas výhodu :)


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: sicna

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 19:26
od dreamer
Skusal som uz vselico, rozne gelove podlozky, specialne vyplne, nic nepomahalo. Spociatku to bolo lepsie, no po 400 km bola moja zadnica opat v agonii, co ma oberalo o radost z vyletov. Tak som sa pojal studovat, ze co a ako na to experti a moje poznatky sa tu pokusim zhrnut.

Ako prve treba identifikovat body, kde vznika na zadok (a ine dolezite organy) tlak (tzv. "pressure points"). Niekedy to moze byt aj oblecenim, napr. svy, ci zahyby na nohaviciach mozu spociatku len nenapadne tlacit, zabranuju vsak krvnemu obehu a po case sposobuju neznesitelnu bolest. Tieto tlakove body treba identifikovat a odstranit. Spodne pradlo by malo byt take, ktore drzi rodinne klenoty pekne pohromade. Dalsim faktorom je tvar sedla, ktory nemusi byt vhodny pre danu postavu. Sedlo je napriklad uzke, ploche, hrany tlacia na vnutorne stehna, pripadne makke sedlo sa rychlo presedi, zadok zacne tlacit na ram sedla a pod. V takom pripade je vhodne uvazovat nad jeho vymenou, alebo zmenou tvaru ci vyplne na mieru postavy.

Ale ani vhodne tvarovane sedlo este nemusi byt zarukou spokojnosti pri extra dlhych vyletoch. Pre dokonaly pocit komfortu je nutne udrzat kozu na zadku v suchu a pokial je to mozne vetranu a prekrvenu. Koza je velmi citlivym organom a jej dlhodobe vystavenie podmienkam, ktorym musi celit ta cast, ktora je v styku so sedlom motorky jej neprospieva. Teplo, slany pot, vlhko, nedostatocne prekrvenie, abrazie od oblecenia, tieto sposobuju jej podrazdenie, zvysenu citlivost, palenie, drobne odreniny a v extremnych pripadoch mozu vznikat lokalne dekubity (prelezaniny), cize otvorene ranky a nasledna infekcia.

Zacal som teda experimentovat s roznymi vankusmi a nafukovacimi podlozkami pre vozickarov (ano, zial, ti maju s touto problematikou bohate skusenosti) a po par pokusoch som sa rozhodol zainvestovat do originalneho moto vankusa od firmy AirHawk, ktory je nielen vhodnejsie tvarovany, ale umoznuje aj bezpecne uchytenie o sedlo. Firma ma skusenosti prave s pomockami pre dlhodobo sediacich, ci leziacich pacientov, robi podlozky zabranujuce vzniku dekubitov a ponuka aj produkty pre motorkarov. Kedze toto nema byt reklamou na znacku AirHawk, ale na princip nafukovacej sedacky, tak spomeniem, ze podobne produkty ponukaju aj ine firmy za menej penazi, staci pohladat na eBay, alebo v motorkarskych eshopoch. Princip spociva v rozlozeni tlaku na zadok na vacsiu plochu a v prirodzenom prisposobeni sa tvaru tela. Vankus sa sklada z viacerych mensich vzduchovych vankusikov, ktore su navzajom prepojene kanalmi a svojim tvarom prispievaju k pocitu komfortu aj tym, ze umoznuju prudenie vzduchu, cize koza na zadku je vetrana, sucha a zaroven izolovana od vyhriateho sedla. Vankus sa fuka len minimalne, spravne nafuknuty vankus nezvysi posed, zadok by mal byt len par milimetrov nad povrchom sedla, alebo sa ho len slabo dotykat. Vankus pouzivam uz druhu sezonu a neviem si ho vynachvalit. Pri naozaj dlhych vyletoch 500-600 km za den je zadok to posledne co ma trapi, skor sa zacnu ozyvat stuhnute klby a chrbat. Samozrejme, neberiem ho so sebou na kazdu jazdu, moje sedlo mi da prijatelny komfort tak na 200 km, ak idem dalej, davam nan AirHawk, alebo ho pre istotu len pribalim do kufra.

Tot moja skusenost.

ObrázokObrázok

Re: sicna

PoslaťNapísal: 25 Jan 2019, 22:03
od Pito
Dreamer, super popisane, diky za poznatky :like:

Ja som riesil obdobne upravu sedla ako pol104, aj ked som mal zakupene uz shad sedlo comfort. Dostatocne komfortne sa mi nezdalo a isiel som do gold gelu, vraj najlepsi na trhu. Komfort sa zvysil ale nie je to ono plus gel ma svoje nedostatky.

Na ceste do RO sme s kamosom skusali nafukovaci vankusik (povodne urceny pod hlavu) a to bola ta spravna cesta. Akurat nemal tolko jednotlivych "priecinkov", co asi robi vela...

Re: sicna

PoslaťNapísal: 26 Jan 2019, 10:31
od puccky1
Co sa tyka oblecenia a hlavne tie svi to je svata pravda.
Mne staci ze si dam obycajne rifle a po 100 km mi ide skapat rit.
Ked mam motogate ktore su uplne inak presivane tak bo problem.
Problem robia aj obycajne trenky preto som vzdy vyberal tie spravne bez svov na dlhe vylety ;)
Air vankus je asi ozaj super vec jeden panko na "autobuse" ho tiez ma a nevie si ho vynachvalit ze gel je proti tomu riadna koko...a.
Neviem neskusal som ale na vzduchovy vankus som este nepocul zle slova tak ak by som raz prerabal sedlo asi by som siel do vzduchu ako do gelu.

Odoslané z A0001 pomocou Tapatalku

Re: sicna

PoslaťNapísal: 26 Jan 2019, 23:49
od pudis15
Super poznatek, co si s sebou je třeba vzít než se zaklapnou těžký železný dveře.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: sicna

PoslaťNapísal: 15 Mar 2019, 10:28
od miro13
Má už niekto skúsenosť s MESH návlekom?...v lete to môže dobre vetrať...ale či posed bude OK, no :?:
https://www.aliexpress.com/item/Motorcy ... c11c6808ed

Re: sicna

PoslaťNapísal: 29 Mar 2020, 08:22
od leso
pozna niekto odpoved či je rozdiel v kvalite sedadla pred a po facelifte??diskusia sa tyka modelov pred faceliftom,z toho odpoved nepoznam,vdaka.

Re: sicna

PoslaťNapísal: 30 Mar 2020, 22:44
od PeterKY
Ahoj. Ja som robil asi niečo viac ako iba FACELIFT -https://imgur.com/a/6F4lKvT Musel som, lebo som na Integru 750 2014 prešiel z Burgmana 400.
Takže som prekopal komplet sedalo pre mňa = posunul som ho dozadu = odobral penu pre kostrč a teraz mám vystreté nohy ako na Burgmane + som doplnil penu pod zadok. tým pádom som musel podvihnúť sedalo pre manželku, lebo nič nevidela ponad mňa. Nastavil som ho nejakých 50 mm a je to lepšie. Takže teraz dokážem dať +500 km bez nejakých problémov.
Moje parametre 183/107.

Re: sicna

PoslaťNapísal: 31 Mar 2020, 07:43
od CHB
u Integry je změna sedla skoro nutnost :-) (šikmé relativně tvrdé originální sedlo na delší cestování není)
https://www.skutrforum.cz/maxi-skutry-f ... 8-555.html (někde uprostřed stránky foro)

je dobré si uvědomit, že přečalounění sedla na měkčí a širší, nebo cokoliv přidaného navrch zvedne posez nahoru a tedy ti menší hůř dosáhnou na zem.

Re: sicna

PoslaťNapísal: 31 Mar 2020, 16:57
od leso
dik za postreh,skor ma zaujima ncx.