Stránka 5 z 8

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 18 Máj 2018, 22:23
od samic
Pirelli ANGEL gt už jsem měl také, ty mi vydrželi 5,5 tisíce km, no a Micheliny PR4 ty už jsem měl také, vydrželi 5 tisíc km. Teď budu dávat na zadek Micheliny Road 5.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 19 Máj 2018, 18:10
od stoner007
@Pepe Tento pristup se mi líbí. Jaky pneu pouzivas nebo co se ti osvědčilo?

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 19 Máj 2018, 20:32
od Puggy
Michelin PR4, zatiaľ 13500 km a spokojnosť

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 19 Máj 2018, 20:47
od samic
Noo docela hranaté. Můžu se ještě zeptat jak dlouhou je tam máš obuté, že si tak spokojen.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 19 Máj 2018, 20:56
od samic

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 19 Máj 2018, 21:10
od Puggy
samic píše:Noo docela hranaté. Můžu se ještě zeptat jak dlouhou je tam máš obuté, že si tak spokojen.


Od leta 2015

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 19 Máj 2018, 21:47
od samic
Takže to se potvrzuje moje teorie o stáří pneu a dlouhé výdrži, po třech letech musí být slušně "uzrálé" a proto už jsou, co se opotřebení týče, takřka nesmrtelné, ale horší to už asi bude s gripem.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 20 Máj 2018, 08:33
od pepe
Stoner007- jezdím na tom nejměkčím v našich rozměrech (nájezdy 8-9 tis. mi dostačují) a preferuju Pirelli, protože jsou v téhle třídě, podle mě, nejdál, jelikož dodávají pneu do SBK a třeba třída Supersport 600 musí jet na gumách homologovaných na silnici?! Hodně taky sleduju testy (především Motorradu) a i tam ty Pirelky splňují nejlíp to, co po nich chci. Například v loňském testu na okruhu nejlíp dopadla novinka od Michelinu Power RS, jenže na silnici byla poslední, na mokru čtvrtá (ze šesti) a v nájezdu kilometrů opět poslední. To není guma pro mě. Pirelli rosso 3 byla na okruhu druhá (s lepším časem než Michelin !), na silnici třetí, na mokru druhá a v opotřebení taky druhá. V součtu všech kritérií byla první, tedy velmi vyrovnané vlastnosti a to jak na okruhu, tak ve výdrži, což se vlastně vylučuje (Michelin rs je typický příklad) a to je myslím ta technologie, kterou získali na SBK a pouští ji do silničních pneumatik. Na základě toho testu jsem Rosso 3 koupil a můžu je jen chválit, na okruhu super (taky můj nej čas, ale možná jenom vím víc, jak na to ;) ), na silnici to samé, nejsem si vědom jediného podklouznutí (a že dělám občas kokotiny), neřeším moc ani bílé čáry ani ty dehtové hady ve spárách. Výdrž taky výborná, momentálně se blížím devíti tisícům a na zadku mám ke značkám asi 1-2 mm a co je velice důležité, zatím necítím žádné zhoršené vlastnosti (což jsem zažil u předchozích Metz. M 7RR i Pireli rosso corsa), žádný neklid nebo nestabilitu v zatáčce. Na okruh bych je už samozřejmě nevzal, ale na silnici no problemo. Jediné v čem jsem je neprověřil je voda, na té nejezdím a když musím, jedu stejně pomalu.

Samic, ty Tvoje nájezdy jsou pro mě trochu hádanka. Samozřejmě předpokládám, že tlaky hlídáš a nejezdíš na podhuštěných gumách, takže mě z toho vyplývá, že hmotnost "nákladu" má u naší motorky VELMI výrazný vliv na nájezd kilometrů. Já třeba vážím nepatrně přes 70 kg a jezdím většinou na lehko, tedy bez kufrů. Ty, jak píšeš, jezdíš převážně ve dvou, můžeš, pokud to není moc osobní, spočítat, kolik kilo je na motorce když vyjíždíte? Takový nějaký průměr...

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 20 Máj 2018, 09:08
od samic
Samozřejmě, že tlak v pneumatikách hlídám, dá se říct, že na kontroli před vyjetím jsem docela pedant, takže tlak kontroluji před každou delší vyjíždkou, předek 2,5 a zadek 2,9 až 3,1. Jezdíme převážně bez kufrů a nebo s prázdným zadním kufrem, který používáme na odložení přileb. Samozřejmě naše spotřeba pneumatik má co dočiněni s tím, že jezdíme výhradně ve dvou a co se týče naší hmotnosti já mám 83 kg a manželka 61 kg.
Asi to nebude jen u naší motorky NC-čka, hodně jezdíme s přáteli co mají Horneta 900, pár co jsou na to hmotnostně asi jako my, stejný styl jízdy, obouváme zhruba stejné značky pneumatik a nájezd na pneumatikách mají také tak malý jako my.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 20 Máj 2018, 09:27
od pepe
Vypadá to tedy, že hmotnost pasažéra-pasažérů (nákladu) má zásadní vliv na opotřebení pneu. A asi tedy bude hrát roli i to, že někdo váží 70 a někdo třeba 105 kg. Díky.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 20 Máj 2018, 10:22
od Meky
No Pepku, když se nad tím zamýšlím, teoreticky i prakticky to tak může být, přeci jen i při brzdění s větší váhou gumy a brzdové desky dostanou více zabrat. Těch negativ jízdy ve dvou nebo více zatíženou moto bude více, gumy, desky, řetěz atp. I když, Samic má zatížení moto cca 144 kg, já nějakých 100 kg, rozdíl teda nic moc. :(

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 21 Máj 2018, 09:41
od georgoo
samic píše:Samozřejmě, že tlak v pneumatikách hlídám, dá se říct, že na kontroli před vyjetím jsem docela pedant, takže tlak kontroluji před každou delší vyjíždkou, předek 2,5 a zadek 2,9 až 3,1. Jezdíme převážně bez kufrů a nebo s prázdným zadním kufrem, který používáme na odložení přileb. Samozřejmě naše spotřeba pneumatik má co dočiněni s tím, že jezdíme výhradně ve dvou a co se týče naší hmotnosti já mám 83 kg a manželka 61 kg.
Asi to nebude jen u naší motorky NC-čka, hodně jezdíme s přáteli co mají Horneta 900, pár co jsou na to hmotnostně asi jako my, stejný styl jízdy, obouváme zhruba stejné značky pneumatik a nájezd na pneumatikách mají také tak malý jako my.


Viem, ze sa bavime o pneu, ale aku mas priemernu spotrebu ked jazdite dvaja. Z toho sa tiez da co to vycitat o style jazdy ;)
Ono 40 kg rozdielu voci Mekymu je malo a aj nie. Nezda sa to byt vela, ale v porovnani s tym, ze prazdna moto vazi 210kg, tak je to celkom dost % z jej hmotnosti. Pri 140kg a +kufor zatati sa uz bavime o 3/4 celkovej povolenej hmotnosti.

Hmotnost ano, ale to ako cesta "schrumka" pnumatiku zalezi predovsetkym od toho, ako pridavas a ako brzdis. NC ma v pomere ku kW relativne velky krutak hned odspodu, takze ak tocis hned full, tak to guma nema lahke. Ja sa snazim do zatacky minimalne pouzivat brzdy, skor si dobrzdujem motorom. Jednoducho rychlost motorky ovladat plynom, nie brzdami. Odkedy to tak robim, zvysil sa mi najazd na jednu sadu.
Neber to prosim ako poucovenie, alebo nieco podobne. Nie je to tak myslene, skor len ako opis mojej skusenosti :)

Napríklad ludia co maju automat, maju iny pomer opotrebovania prednej vs zadnej gumy ako na manualoch. Taktiez na automatoch rychlejsie odchadza oblozenie prednej brzdy,
pretoze automat nebrzdi motorom tak ako pri manualy. Jednoducho automatisti nechavaju podradovanie na elektorniku a ta podraduje neskor, takze musia viac dobrzdovat. Tym trpi viac oblozenie aj predna pneumatika.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 21 Máj 2018, 10:13
od Zizi79
pretoze automat nebrzdi motorom tak ako pri manualy. Jednoducho automatisti nechavaju podradovanie na elektorniku a ta podraduje neskor, takze musia viac dobrzdovat. Tym trpi viac oblozenie aj predna pneumatika.

- s tymto odsekom nesuhlasim... motorom brzdis tak ako s manualom... inak pohoda...

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 21 Máj 2018, 10:53
od samic
Ahoj, určitě to bude jak píšeš. Každopádně za plyn tahám dost, můj styl jízdy celkově dost ostřejší, kolikrát se jedu projet s o dost výkonnějšími stroji a nejezdíme zrovna kochacím tempem a kolegové nevěří, že moje NC-čko má pouze něco přes 40 kW, protože mi nestíhají, samozřejmě bavíme se o zatačkovitem terénu, na rovině samozřejmě výkon chybí, ale rychle rovně umí jezdit každý! No a od mého stylu jízdy se odvíjí i spotřeba paliva, má průměrná spotřeba benzínu je 5,5 litrů /100km. No a k brzdění motorem, já mám automat, ale na automatu nechávám akorát řazení nahoru, proto také ten výkonnostní projev a akcelerace o proti silnějším strojům, ale řazení dolů provádím manuálně a tak využívám klasicky brzdný účinek motoru. Každopádně to s stou spotřebou pneu jsem sem psal jen pro zajímavost a ne proto, že hledám příčinu čím to tak je, příčina je mi dávno známá a to je to, že jezdíme výhradně ve dvou a také styl jízdy. Styl jakým jezdíme není určitě levný, ale já mám motorku hlavně pro zábavu a s mým NC-čkum jsem zatím maximálně spokojený.

Re: Pneumatiky,nájezdy,vlastnosti,recenze

PoslaťNapísal: 21 Máj 2018, 14:03
od georgoo
@Zizi,
s automatom som sa niekolkokrat zviezol a budem ti oponovat. Automat ak som nechal podradovat sam, nikdy mi nebrzdil motorom tak ako ked si podradujem sam.
Za to asi moze moj odpor k automatu na motorke :lol: :lol: :lol: . Moj nazor, moja skusenost. Uz sa k tomu viac vyjadrovat nebudem ;)

@samic,
5,5 L som mal na NC spotrebu ked som siel riadne "na hulvata"
Len som si doplnil informaciu, ak teda takto jazdis prakticky nonstop vo dvojici, tak je opotrebenie adekvatne :)

Ja som mal tie povodne (sklamanie), potom metzelery next, danlop roadsmart, posledne som mal 2-krat pirelli angel gt.
Teraz uz zacinam pomaly poskulovat po novych, len stale som sa nejako nerozhodol. Ci ist do klasiky co som uz mal, alebo skusit nieco new ? :)