Stránka 1 z 1

Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy...

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 08:26
od acada
Zdarec, projizdel jsem temata o vydrzi pneu. Docela me zaujalo, ze jedna pneumatika nekomu vydrzi 12-15000 a jinemu treba 5. Ja se radim spis k tem co jim vydrzi jen 5. Ted zrovna mam Pirelli Scorpion II a po necelych 5tis mam na prednim kole nabezne hrany vzorku asi polovicni nez ty vybehove. Zadni je uplne v pohode. A zajimalo by me co je jinak ci moznost ke zmene. Moje telo nezmenim. Ma 120kg + vystroj. Nezmenim asi ani slozeni jizd, kdy 75% jedu po meste. Navic jezdim od konce unora do konce listopadu, rano, vecer takze dost casto v chladnu.

Ale ted jsem jel s grupou a zjistil jsem, ze bud jim nesvitej brzdovy svetla, nebo zpomalujou jinak nez ja. Ja mam DCT a tak nejak kdyz chci zpomalit, tak chytnu za predni brzdu.

Chtel bych udelat takovej pruzkum. Motky mame asi +- stejny. Zajimala by me zavislost mezi vydrzi pneu a pritomnosti / absenci DCT. A pokud uz nekdo ma DCT, tak esli do razeni keca rucne. Taky by mohla byt hezka zavislost mezi vydrzi pneu a slozenim jizd mesto / okresky / dalnic.

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 09:04
od Zizi79
ziadny vplyv nema DCT... ono NC velmi motorom nebrzdi a teda brzdis ty...
- zalezi od stylu jazdy... ked tomu nakladas tak guma je fuc po 5-6t.km... ked na kochacku tak 9...

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 09:31
od milanncx
Čo sa týka brzdenia, je veľký rozdiel v akom režime DCT jazdím. Ak v D, tak je brzdná sila motora slabá a je potrebné viac ťahať za brzdu. Ale ak mám režim S3,potom po ubratí plynu prevodovka okamžite podradzuje a brzdná sila motora je výrazná. V S3 používam brzdy podstatne menej. Doposiaľ mám najazdené na novej moto len do 2000km,takže životnosť pneu nedokážem ani odhadnúť.

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 10:12
od georgoo
acada píše:Zdarec, projizdel jsem temata o vydrzi pneu. Docela me zaujalo, ze jedna pneumatika nekomu vydrzi 12-15000 a jinemu treba 5. Ja se radim spis k tem co jim vydrzi jen 5. Ted zrovna mam Pirelli Scorpion II a po necelych 5tis mam na prednim kole nabezne hrany vzorku asi polovicni nez ty vybehove. Zadni je uplne v pohode. A zajimalo by me co je jinak ci moznost ke zmene. Moje telo nezmenim. Ma 120kg + vystroj. Nezmenim asi ani slozeni jizd, kdy 75% jedu po meste. Navic jezdim od konce unora do konce listopadu, rano, vecer takze dost casto v chladnu.

Ale ted jsem jel s grupou a zjistil jsem, ze bud jim nesvitej brzdovy svetla, nebo zpomalujou jinak nez ja. Ja mam DCT a tak nejak kdyz chci zpomalit, tak chytnu za predni brzdu.

Chtel bych udelat takovej pruzkum. Motky mame asi +- stejny. Zajimala by me zavislost mezi vydrzi pneu a pritomnosti / absenci DCT. A pokud uz nekdo ma DCT, tak esli do razeni keca rucne. Taky by mohla byt hezka zavislost mezi vydrzi pneu a slozenim jizd mesto / okresky / dalnic.


milanncx to velmi dobre popisal.

Podradovanie a brzdenie motorom. Ty to nechavas na DCT, preto si si ho aj kupil. Este doplnim, ze budes castejsie menit predne brzdove oblozenie. Od stylu jazdy mozes cakat, ze budes mat 2-3 krat castjsiu vymenu ako chalani s manualom.
Co sa tyka opotrebenia gumy tam by sa to dalo napisat asi takto: velkost vplyvu DCT je zavisla na style jazdy. Ak jazdim na kochacku, snazim sa brzdit brzdou minimalne, pouzivam hlavne motor. Jazda je plynulejsia, opotrebenie moto je mensie :)

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 10:50
od HonzaR
Já jsem si s DCT zvykl řadit tlačítky ručně. A i zpomalování dělám podřazením a po brzdách sahám jen v kritických momentech, nebo pro finální zastavení. Vždy mi odejde zadní guma, většinou se sjede do plochy.

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 19:43
od samic
Já mám DCT, pneumatiky mi vydrží kolem těch 6 tisíc km, ale nemyslím si že na to má vliv DCT. Je to prostě od stylu jízdy.

Přední pneu mi, ale vydrží víc než zadní, přední mi vydrží kolem 8 tisíc.

Z tvého příspěvku chápu, že řešíš spíše přední pneu a to bych viděl spíš opravdu na to, že jdeš zbytečně často na przdy, nesmíš se bát místo brzdy ručně podřazovat.

Já brzdný účinek motoru využívám dost, zvláště při sportovní jízdě využívám ruční segvenční řazení, před zatáčkou ručně podřazuji, naopak při výjezdu ze zatáčky nechávám řazení nahoru na automatu, ten to tam sází pod plynem daleko rychleji, než někdo s quickshiftrem.

Než jsem se naučil plně využívat plusy automatické převodovky, tak to taky chvíli trvalo.

Teď díky automatu často deklasuji jezdce na daleko silnějších strojích a to nemluvím o žádných kochacích jezdcích, ti pak nevěří, že se dá NC-čko takhle rozhýbat a to ještě v obsazení ve dvou.

https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=108872

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 22:12
od acada
Tak jsem to asi pochopil. I kdyz mam najeto na male motce asi 20 a na 125 skutru asi dalsich 30 tak na velke motce jsem novacek a musim se ucit znova. Na tehle jsem totiz najel jen 10.

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 02 Máj 2019, 22:37
od Richi
Presne ako chalani písali vyššie. Treba viacej manuálne podraďovať. A možno aj viac používať obe brzdy.
Inak je to výnimka. Mne aj väčšine ľudí čo poznám sa rýchlejšie opotrebuje zadná pneumatika.

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 03 Máj 2019, 07:52
od keto
Když vidím Puggyho nájezdy, tak styl jízdy jistě má na to velký vliv :) taky prý dost užere ze zadní gumy horní kufr ;)

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 03 Máj 2019, 12:09
od Floyd
Tak túto tému by som asi nazval "Téma len aby dajaká bola"

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 03 Máj 2019, 12:46
od georgoo
keto píše:taky prý dost užere ze zadní gumy horní kufr ;)


Ako to funguje ?

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 03 Máj 2019, 13:03
od vladimir
ale Floyd .. nebuď na nás zlý..

ono je to aj o váhe jazdca plus batožina.. to naše NC má motor hneď za predným kolesom a keď je ťažší jazdec tak sa to na tej prednej gume ukáže.. mám len 75 kg, jazdím sám a predná guma mi vydržala 21 tisíc km.. zadné mením okolo 8 tisíc.. nejazdím na kochačku a prednú brzdu využívam až sa také drhnutie ozýva s kotúča.. takže to brzdenie až tak gumu nederie.. je to hlavne o tej váhe..

acada mal by si kupovať prednú gumu ktorá je stavaná na ťažie motorky..

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 03 Máj 2019, 19:29
od keto
georgoo píše:
Ako to funguje ?


Tak ten kufr prý zhoršuje aerodynamiku a v určitém proudění vzduchu jakoby vrtí s tím zadkem motorky, ale říkám někde jsem to četl v nějakém článku před léty, takže je otázka jak moc to bylo ověřené, jedná se ovšem jen o případ jízdy solo, kdy se za jezdcem ten vítr zatáčí rovnou na ten horní kufr, asi bude také záležet na tvaru motorky, jezdce i toho kufru, psali tam tenkrát někteří v diskuzi, že to vypozorovali i z vlastní zkušenosti.;)

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 03 Máj 2019, 20:49
od georgoo
keto píše:Tak ten kufr prý zhoršuje aerodynamiku a v určitém proudění vzduchu jakoby vrtí s tím zadkem motorky, ale říkám někde jsem to četl v nějakém článku před léty, takže je otázka jak moc to bylo ověřené, jedná se ovšem jen o případ jízdy solo, kdy se za jezdcem ten vítr zatáčí rovnou na ten horní kufr, asi bude také záležet na tvaru motorky, jezdce i toho kufru, psali tam tenkrát někteří v diskuzi, že to vypozorovali i z vlastní zkušenosti.;)


Horny kufor zhorsuje aerodynamiku motorky a to dost vyrazne, to viem. Zalezi na vsetkom, tvare moto, velkosti jazdca, tvare plexi, jeho vyske, ....
Jazdec sposobuje turbulencie, kufor to chyta a motorka sa chveje. Mne osobne sa jazdi ovela lepsie len s bocnymi kuframi ako len s topcase. Ked mas spolujazdca, vzduch obteka jeho telo, kufor a viry vznukaju az za kuftom, co uz nevadi. Zaroven topcase posuva tazisko motorky hore, co nie je az tak uplne dobre.
Nevidel som ale nikde pisane, ze to ma vplyv na opotrebenie zadnej gumy, tak som bol zvedavy :)

Re: Vlivy na vydrz pneumatik: DCT versus manual, styl jizdy.

PoslaťNapísal: 04 Máj 2019, 13:11
od keto
Mě se i ta motorka více líbí s bočákama, než jen s hlavním, ale do bočáků nevejde helma a do nádrže dám jen jednu a tak, když jedu s ženou, tak horní beru i kvůli tomu, že ho používá jako opěrku a to už se aerodynamika i vzhled mění úplně a tak je to jedno :mrgreen: