A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod dreamer » 23 Mar 2017, 08:08

Vy co ste uz menili povodnu retazovu sadu, aku mate skusenost po jej vymene? Vydrzi druha sada dlhsie? Mne sa tiez zda 26tkm malo, na V-Strome som menil az ked mala 40tkm lebo primarne kolecko uz malo dost, ale retaz by este nieco zniesla. Varadero detto, 32tkm a este povodna sada, ked som ho predaval. Ide mi o to, ci Honda dava menej kvalitne retaze, alebo ich malo mazete, alebo im nerobi dobre nieco ine.
Honda NC750D Integra
Obrázok
Aprilia SR MAX 300
Obrázok
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Obrázok užívateľa
dreamer
****
****
 
Príspevky: 126
Registrovaný: 15 Sep 2016, 16:00
Motorka: Honda Integra 750

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod Frodo » 23 Mar 2017, 08:15

Řetězovka se měnila protože byl řetěz naodpis. Nerovnoměrně vytahaný a ono když se mění řetěz tak se většinou mění rovnou celá řetězová sada jinak ten nový řetěz dostane brzo naprdel. Bylo mi doporučeno teď zajíždět řetězovku stejně jako by byl nový motor. Aby se ten nový řetěz správně "nastavil" napnul po celé délce stejně, že za to nemám tak 100km moc tahat a poté bude třeba ještě došponovat řetěz.

Brzdovku jsem měnil před rokem a říkali mi, že vydrží 2 roky a že ji kontrolovali nějakým přístrojem. Zatím jsem o takovém přístroji neslyšel no ale nejsem mechanik.
12t km za rok nemám problém najet takže příští rok zase na prohlídku.
Obrázok užívateľa
Frodo
***
***
 
Príspevky: 97
Registrovaný: 28 Jan 2015, 19:56
Motorka: Honda NC 700S

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod Pito » 23 Mar 2017, 08:18

Na brzdovke ti merali predpokladam bod varu pristrojom.

Retaz by sa mala davat zakladna, O-kruzkova. Preto tak malo vydrzi. Mne odisla okolo 17tkm sa mi zda. Ak da potom clovek X alebo double X ring, vydrzi to hodne.

O vs X ring retaz vydrzi podstatne menej do zivotnosti, je slabsia v tahu. V praxi to znamena, ze sa rychlejsie vytaha, poskodi.
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2865
Registrovaný: 23 Okt 2015, 14:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod Richi » 23 Mar 2017, 08:30

Prístroj na kontrolu brzdovky funguje tak, že sa doňho vstrekne malé množstvo kvapaliny. Prístroj následne kvapalinu zohrieva až do bodu varu. Bod varu nesmie byť nižší ako myslím 200 - 230 stupňov. (neviem presne. Dovi možno doplní)
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2657
Registrovaný: 22 Máj 2014, 21:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod Pavel » 23 Mar 2017, 09:24

Tak toho bodu varu já nikdy nedosáhnu :)
Jawa 50/21, Jawa 350/639, MZ 150 ETZ, Hyosung GV 250 Aquila, NC 700 X
Obrázok užívateľa
Pavel
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1120
Registrovaný: 15 Sep 2014, 09:21
Bydlisko: Ostrava, Klokočov-Kornica
Motorka: Honda NC 700X

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod Dovi » 23 Mar 2017, 10:08

 
Richi píše:Prístroj na kontrolu brzdovky funguje tak, že sa doňho vstrekne malé množstvo kvapaliny. Prístroj následne kvapalinu zohrieva až do bodu varu. Bod varu nesmie byť nižší ako myslím 200 - 230 stupňov. (neviem presne. Dovi možno doplní)

Jo, Dovi doplní :) ..., že u již používané brzdovky typu DOT 4 by bod varu při těch 200 až 230 stupních Celsia byla výborná hodnota, takže v reálu (po pár letech provozu) to bývá míň.

Pro DOT 4 se udává mokrý bod varu okolo 155-160 stupňů Celsia (suchý bod okolo 230 st. C) a pro DOT 5.1 bývá mokrý bod varu okolo 190 stupňů Celsia (suchý bod okolo 270 st. C - a u špičkových brzdovek až okolo 300 st. C).

Poznámka:
Ten tzv. mokrý bod varu je hodnota u již používané brzdové kapaliny, která je kontaminována vodou - vzdušnou vlhkostí (dle normy při stanovování mokrého bodu varu má brzdovka obsahovat tuším 4 procenta vody)
A tzv. suchý bod varu je hodnota u nové, uzavřené, nepoužité, vzdušnou vlhkostí nekontaminované brzdové kapaliny.
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 366
Registrovaný: 01 Mar 2015, 10:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod peny » 23 Mar 2017, 20:31

este k tej retazi, mam najazdenych cca 17000, a kolieska a retaz vyzeraju ako nove , takze velabude zavisiet aj od stylu jazdenia a starostlivosti

Obrázok

Obrázok

Obrázok
peny
****
****
 
Príspevky: 282
Registrovaný: 28 Okt 2016, 23:01
Motorka: Honda NC 700X

Re: A teraz vazne - Garancna prehliadka ...

Poslaťod keto » 24 Mar 2017, 17:47

Asi tak někdo na to prdí, a prostě vymění řetězovku dřív a hotovo, někdo se stará a najede něco víc, kdo ve finále ušetří je diskutabilní, taky na životnost řetězu má vliv ježdění v každém počasí nebo jen, když je pěkně a taky způsob jízdy ;)
Třeba já mám zadní desky v 48 tkč ještě původní a někdo už má třeba třetí :mrgreen:
Jawa 20 (1976), TMEC Betka (2007), Aprilia Scarabeo 200 (2009), Honda SH 300 (2010), Honda NC700X (2012)
Obrázok užívateľa
keto
*********
*********
 
Príspevky: 1792
Registrovaný: 22 Jan 2013, 21:57
Bydlisko: Severní Morava
Motorka: Honda NC 700X

Predchádzajúci

Späť na Pokec o všetkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť