S palivami na Slovensku je to tak...všetky idu zo Slovnaftu(pripadne plnička Klačany či Komárno).V týchto plniacich staniciach maju svoje spoločnosti svoje "miešačky",t.j.pripravovne paliva.Hned na začiatku spomeniem,že sa to z časti netýka NAT98 a roznych benzínov vytváraných z 98,čo maju oktanove číslo vyššie.Z 50% sa vozí priamo z OMV z Rakuska.Tak ako aj z NAT98,tak aj z NAT95 sa primiešavaním aditív vytváraju velmi podobné aditivované(vylepšené)palivá,ktoré poznáte pod najroznejšími názvami.Len pre vašu predstavu:do 45 tis.litrov benzínu(jedna bežná cisterna)je primiešaných okolo 2 L nejakého aditíva(nazvy nebudem rozpisovat,bo aj tak by vam to nič nehovorilo).Ako som spomenul,každa spoločnost ma v plničke svoju miešačku a svoje aditíva,ktore sa moc od seba nelýšia,ale ich názvy su viac než napadité.Teraz o kvalite...100 oktanove benziny nikdy pri laboratornej skuške 100 okt.nemali,max 99,nakolko su vytvarane z 98 okt.benzinu a aditiva urobia malinko svoje.Z dlhodobého hladiska je naozaj dobré používat aditivované palivá,nakolko zväčša čistia,alebo udržuju sací a spalovací priestor,s čím priamo súvisí aj spotreba paliva.Čisty motor´=lahšie spalovanie=kultivovanejší chod motora= nižšia spotreba.U NAT98 a vyšších to platí o to viac.Lahšie spalovanie a vyšší výkon z dovodu vyššieho oktanoveho čísla=tiež uspora paliva,lebo motor z 98 okt.paliva vie urobit väčšiu silu,nakolko lahšie horí a má väčšiu vybušnost.Tak či onak,tankoval by som iba na značkových ČS a pokial možno novších.Tam nemožno len tak prilievat do podzemných nádrží kadečo,čo motor spáli,nakolko nadrže už maju niekolko senzorov,ktore by nadrž odstavili z prevádzky.Na starších ČS je možné kadečo,aj ked najväčšie zázraky sa deju pri motorovej nafte,ale to sa netýka tohoto fora.
Záver: nazov paliva a reklama vzdy nezodpovedá skutočnosti....,ale aditivovane palivá sú kvalitnejšie.
Pozn:nemudrujem,pracoval som v tejto oblasti niekolko rokov