CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Dovi » 02 Mar 2016, 09:18

  
Úvodem stručně na vysvětlenou...

Ve vlákně "Volba NC 700/750 - S nebo X" se na jeho 19. straně viewtopic.php?f=37&t=371&start=270
začalo 1.3.2016 řešit i pořízení Hondy CB 500F/X jakožto případné menší, lehčí a levnější alternativy k Hondě NC.

Dovoluji si proto v zájmu větší přehlednosti (a dohledatelnosti pro event. další zájemce o CB 500F/X) založit toto separátní vlákno "CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC" a prosím, aby se případné další úvahy o Hondě CB 500F/X když tak diskutovaly přímo zde v tomto vlákně...

Díky za pochopení.

__________


Takže kompilace a shrnutí příspěvků týkajících se Hondy CB 500F/X...

Aktuální PM - dávám to sem po anonymizování tazatele i pro další, kteří možná také řeší podobnou volbu mezi NC-čkem a něčím menším, lehčím a točivějším...


****** 25 Feb 2016 píše:Dovi, prosim ta, ten diagram co si daval na NC750x
viewtopic.php?f=37&t=371&start=270#p17964
tak urcite take daco ma aj 500x. Chcem sa ta spytat, ked ma zakonite mensi obsah a ma 35kW / 8500 ot/min a 43 Nm / 7000 ot/min, znamena to ze dole to taha a akonahle to pride niekde hore uz to nema "dych"? nerozumiem presne tomu , a napadlo ma ked si to rozpisal o 750, tak ze by si ma vlastne zasvetil do toho.
dik moc


Pro pochopení souvislostí je nutno si uvědomit, co to ten krouticí moment vlastně je.

Je to síla působící na nějakém rameni, která - je-li jí to umožněno - způsobuje otáčivý pohyb. Kupříkladu krouticí moment (nebo třeba ve stavební/strojní mechanice ohybový moment) o velikosti dejme tomu 50 Nm si lze laicky představit tak, jako když se zavěsí závaží o hmotnosti zhruba 5 kg (tíhová síla přibližně 50 N, slovy padesát Newtonů) na vodorovné rameno (na páku) o délce 1 metru. Nebo 500 N (cca 50 kg) na rameno dlouhé 10 centimetrů. Nebo 1000 N (~ 100 kg) na páku-rameno o délce 5 centimetrů apod. Tím vznikne ohybový (==> otáčivý/krouticí) moment o velikosti cca 50 Nm.

Když o tom člověk trochu popřemýšlí, tak dříve nebo později dojde k poznání, že jenom samotná existence nějaké síly na nějakém rameni nestačí - je potřeba nechat ji působit (vykonávat práci) v nějakém čase, čili umožnit jí, aby něčím potřebným nějakou použitelnou rychlostí otáčela. V našem případě se krouticí moment motoru přenáší z klikové hřídele dál přes primární převod, spojku, převodovku a sekundární převod až na hřídel hnaného zadního kola motocyklu.

Takže pro lepší představu o vztahu mezi točivým momentem s výkonem motoru:
Kdyby se za použití nějakého malého a naprosto nevhodného, nepoužitelně slabého motoru (a po jeho nutném zpřevodování hodně do pomala) dokázalo to zadní kolo motocyklu otočit třeba jenom jednou dvakrát za minutu (nebo kdyby se dokonce - po špatném nebo žádném zpřevodování - nebylo schopno to zadní kolo vůbec pootočit a s motocyklem pohnout), nebylo by to v praxi k ničemu. Z tohoto záměrně extrémního příkladu je zřejmé, že samotná "otáčivá síla" (krouticí moment) nestačí - je potřeba, aby dokázala působit v potřebném čase. A jsme u otáček motoru - teprve vynásobením krouticího momentu (té "otáčivé síly" na klikovce) aktuálními otáčkami motoru se získává použitelný výkon.

Vysokoobrátkové (typicky krátkozdvihové motocyklové) motory sice dosahují velmi vysokých litrových výkonů, ale právě za cenu těch vysokých otáček motoru, a v dolním pásmu pak zpravidla mají velmi malý, nedostatečný zátah (laicky řečeno - nepoužitelně malou, prakticky skoro nulovou "sílu").

Naopak nízkoobrátkový a typicky dlouhozdvihový motor (zdvih pístu je větší než jeho průměr), jako například v Hondě NC 700/750 nebo i v mnoha čoprkrujzrech, má delší ramena, na kterých síly pístů působí, a navíc tyto síly působí (vlivem delšího zdvihu a nižších otáček) delší dobu, tudíž (obecně) s větší účinností. Praktickým výsledkem pro normální (nezávodní) využívání v běžném provozu jsou pak nejenom podmínky pro dobrou (nízkou) spotřebu paliva, ale i příznivý (žádoucí) průběh výkonové křivky (respektive průběh krouticího momentu), kdy motor má dobře využitelný zátah v celém svém pracovním rozsahu, a už i tzv. odspodu, od nízkých otáček motoru.

__

Takže konkrétně k Tvému dotazu: ked ma (myšleno CB 500X) zakonite mensi obsah a ma 35kW / 8500 ot/min a 43 Nm / 7000 ot/min, znamena to, ze dole to taha a akonahle to pride niekde hore, uz to nema "dych" ?

Ne, to se takto nedá říct. A ani se to nedá jen z těchto hodnot vyvozovat.
A kromě toho, každý spalovací motor "někde nahoře ztrácí dech".

Motor v Hondě CB 500F/X není vyloženě vysokoobrátkový (jedná se o čtvercový motor, se stejným zdvihem jako vrtáním) a z vlastní zkušenosti vím, že má dobře použitelný zátah i od docela nízkých otáček, že má téměř nulové vibrace a že svým projevem připomíná spíš hodný a nezáludný řadový čtyřválec, ale taky že při snaze o rychlou jízdu je potřeba ho točit.

Pro srovnání ale dlouhozdvihový motor v Hondě NC 750 má třeba už při 2000 ot/min větší (a dobře využitelný) krouticí moment než jakého dosahuje 470 ccm motor v Hondě CB 500F/X při maximu jeho krouťáku až v 7000 ot/min. Čili motor v Hondě NC 750 je mnohem silnější, ale přitom (vzhledem k otáčkám) ne nějak enormně výkonnější. Na toto obecně pozor, neplést si "sílu" s výkonem!

Dovi



****** 26 Feb 2016 píše:Dakujem. Cize ked tak laicky uvažujem, som začiatočník, bude to prva moja velka moto, nepotrebujem a ani nebudem chodit rýchlejšie ako 110km/h ( mam sa rad) , budem vyhľadávať aj mierny off, hmotnosť a ovládanie a predovšetkým naučenie sa zručnosti, tak mi papierovo vychádza ze skromnosť a voľba CB500x. Mam 80 kilo a 178 cm , tvoj nazor ?


Podle toho, co jsi psal o sobě a o svých záměrech, tak by myslím ta CB 500X byla pro Tebe vhodná motorka a nebyla by to špatná volba. Určitě bys s ní byl ze začátku hodně spokojený, a možná, že nejenom ze začátku. A kdyby Ti vydržela a stačila mnoho sezón (to může nastat, ale taky nemusí), tak by se zpětně ukázalo, že to dokonce byla pro Tebe ideální nebo optimální volba...

Ale je taky klidně možné nebo spíš pravděpodobné, že v průběhu pár týdnů nebo za dva tři měsíce ježdění budeš postupně ztrácet ostych a počáteční velký respekt a začneš si říkat, žes měl ten slabší mezistupeň vynechat. Znám to - jak začne červíček v hlavě hlodat, je po klidu.

Jenže zdraví a život je mnohem cennější a tak jestli se na to NC-čko ještě opravdu necítíš nebo se ho obáváš (je fakt, že NC je silnější, těžší a o trochu větší), tak nemá cenu se trápit a klidně jdi do CB 500X - je to dost dobrá 35 kW (A2) první velká "začátečnická" motorka.

Honda CB 500F
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

Honda CB 500X
Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)

Zlom vaz
Dovi

 

****** 26 Feb 2016 píše:Dik za pomoc. Potom sem dám vedieť.



__________


Následovalo několik reakcí:

 
Pito píše:Moderatori, ja by som upravil nazov temy, resp rozsiril ho o CB rad :)

Podarilo sa mi najst cas a precitat si Doviho prispevok :) Podstata tam samozrejme je, ale dost si tomu dal, myslim pisania 8-) Jednoducho, merna jednotka "sily" motora je Nm (krutiaci moment), ktory sa potom nasobi otackami motora.

Ak si porovnate strom, versys a podobne 650, zistite, ze maju "krutak" v podstate zhodny (+-) Nase NC, ak by malo sirsie spektrum pracovnych otacok a obmedzovac polozeny trebars o tretinku vyssie, tiez by dosahovalo vykon okolo 50kw ako konkurencne motorky. Toto je velmi jednoducho samozrejme napisane, kde neprihliadam na priebeh vykonu, max rychlost a ostatne faktory. Avsak krutiaci moment je v realnom svete dolezitejsia velicina. Vela krat je trebars v kopcoch, priesmykoch takto "nahusteny" krutak vyhodnejsi, dokonca sa da povedat, ze moze byt moto aj rychlejsia oproti tym, na ktorych ten vykon treba hladat vyssie. To len tak na okraj, uz som sa totiz s par ludmi stretol, typu: 700vka a iba 35kw? preco si nesiel aspon do 50kw, ved to musi byt slabe... Vacsinou su to vsak ludia, ktory nerozumeju tymto vztahom a za vsetkym iba vidia konsku silu vyjadrenu cislom 8-)


Ruidos píše:inac ten napad zalozit rad aj CB je dobry napad. mozno viacero "zaciatocnikov" by si tu naslo svoj fun.


Pavel píše:Ruidos a pro kterou jsi se nakonec rozhodl, 750 X?


puccky1 píše:"inac ten napad zalozit rad aj CB je dobry napad. mozno viacero "zaciatocnikov" by si tu naslo svoj fun."
Ano a potom radu este CBF CBR a neviem co
Ak ste si nevsimli, tak ste sa registrovali na NC forum.
Nic v zlom, ale uz teraz je toho vela a Georgoo ma dost prace, aby to nejak zredukoval a zjednotil, aby to bolo co najviac prehladnejsie.
Ved ked chcete, zalozte si temu Honda 500 CB a tam rieste CB do zblaznenia.
Ved pokec o vsetkom je pokec o vsetkom, netreba zakladat radu CB, na to staci jedna tema a tam mozete pisat svoje poznatky


Ruidos píše:"Ruidos a pro kterou jsi se nakonec rozhodl, 750 X?"
Brno a testovacie jazdy rozhodnu


Pavel píše:Tak jo. Tady něco pro ty nováčky, kteří chcou vědět něco víc o CB http://www.motorkari.cz/motorkari/?act= ... el%5D=7650 Puccky1 má pravdu, jsme fórum pro NC :)


Ruidos píše:teraz ma georgo potesil. tie skusobne jazdy v TT


georgoo píše:04/2014, ked som kupoval moju, tak mali ako demo len S-ko a este aj v automate :(
Povedal mi, ze tento rok bude v BSC TT na skusobne jazdy na 100% aj X-ko, ale s akou prevodovkou mi povedat nevedel. Myslim si, ze daju automat.


__________


Když tak tedy prosím o Hondě CBF/X pokračujte zde - toto vlákno je všem zájemcům plně k dispozici...
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Juanito » 02 Mar 2016, 10:04

u mna to tiež bolo na vážkach medzi cb a nc. veľa veci rozhodlo o nc. ale jedna bola tá najpodstatnejšia: DCT! :)
Juanito
*******
*******
 
Príspevky: 828
Registrovaný: 03 Jan 2016, 22:38
Motorka: Honda NC 750X

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Pito » 02 Mar 2016, 11:44

Ja by som celu diskusiu uzavrel jednoducho. NC je jednoducho lepsia :D

Ja som sa tiez velmi rozhodoval medzi tymito, preto si myslim, ze toto vlakno vobec nie je odveci, i ked sme na NC fore...

Off topic: Juanito, ty mas DCT??? :shock: :o
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Juanito » 02 Mar 2016, 12:37

no samoska, nejako som si na ten variator na pcx zvykol, a aj v plechovke mam automat, takze volba dct bola jasna. a toto je jasna volba tym padom: NC :)
Juanito
*******
*******
 
Príspevky: 828
Registrovaný: 03 Jan 2016, 22:38
Motorka: Honda NC 750X

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Pito » 02 Mar 2016, 14:37

Tak to hej potom. Cize plati, ze normalny clovek(motorkar) vybera medzi NC a CB, skutrista ma jasnu volbu :D :lol:
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Ruidos » 02 Mar 2016, 20:13

Pito , vazim si tvoj prispevok , ale nie kazdy je zbehnuty a nie kazdy vie hned porovnat rozdiel medzi CB a NC. sme na fore HONDA nc700 a myslim ze az tak brutal nie je rozdiel medzi CB a NC. Osobne sa mi moc paci v jednom vlakne, kde DOVI napsial, ze je jedno na akej moto jazdil, ale nikdy, na ziadnu moto nepisal nic zle, nakolko kazda ma svoje caro. :-)
Jazda na dvoch je uplne ina ako na styroch a je jedno ci to je babeta :-) stale su to dve

Som rad ze toto forum tu je, ak aj nebudem vlastnik NC, vela veci som sa docital tu na tomto fore aj VDAKA vam !! Cize kua uz aby som ju mal doma a je jedno co to bude, JA SI VAS POTOM NAJDEM :-)
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1366
Registrovaný: 30 Jan 2016, 10:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Dovi » 02 Mar 2016, 21:41

 
Ruidos píše:Osobne sa mi moc paci v jednom vlakne, kde DOVI napsial, ze je jedno na akej moto jazdil, ale nikdy, na ziadnu moto nepisal nic zle, nakolko kazda ma svoje caro. :-)

Dostal jsem škytavku a začalo mi zvonit v uších, tak si říkám, kdo to na mne vzpomíná... :)

Díky za reklamu, ale nedá mi to a musím to trošku poopravit a uvést na správnou míru. Sice se snažím zbytečně nikoho a nic nehanět, ale někdy není zbytí a i nepříjemná pravda musí ven. Žádný složitý technický výrobek není ideální a bez chyb, a u motorek v této souvislosti vzpomínám třeba na boxera BMW R1100GS, ke kterému jsem měl pár výhrad (i když ne zásadních). A hlavně pak na jednobucha BMW F650GS, kde už těch výhrad, se kterými jsem se netajil, bylo hodně, a zásadních.

Co se však týče mé údajné ódy na "všechny" motorky, rozhodně se nejednalo o nějakou mou eventuální nekritičnost vůči nekvalitám a odfláklým technickým řešením (a že jich i v naší branži je), ale týkalo se to jiné věci spojené s naším hobby motorkařením. A sice toho, jestli se člověk nudí nebo nutně musí nudit na neadrenalinové motorce (kterou nelze zařadit do kategorie dvěstě v městě a třista z místa).

Našel jsem to, co má zřejmě Ruidos na mysli:

Kdo ale má třeba velké sportovní ambice nebo úplně jiné priority, ten to klidně může vidět jinak a NC-čko s "jen" 55 koňmi pod sedlem může považovat za nudu. Pro mne zase může být nudný třeba nějaký film v kině nebo cesta autobusem, ale jízda na dvou kolech nikdy. V jedné stopě se nikdy nenudím, a to ať jedu na bicyklu, na mopedu, na dváce nebo na čemkoliv, co má dvě kola, řídítka a spolehlivý motor. Na žádné motorce jsem se v celém svém dlouhém životě ještě nikdy nenudil.   N I K D Y  !

http://www.nc700.sk/viewtopic.php?f=37& ... 120#p13060
 
Naposledy upravil Dovi dňa 03 Mar 2016, 10:19, celkovo upravené 1
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod puccky1 » 02 Mar 2016, 22:38

Veru aj ja za seba mozem povedat ze si to viem uzit aj na malom cinskom skutri :lol:
Sestra na nom vobec nejazdi tak obcas ho prevetram a keby to nebola cina tak by som ho aj hadam kupil od nej
Je to male lahke obratne paci sa mi to len tie prve kilometre su vzdy zvlastne uplne sa to inak sprava na tych malych 12 palcovych kolesach
rad sa na nom tulam len tak bezcielne natankujem 4 litre a vozim sa cely den kocham sa krajinkou pobeham hadam vsetky ulicky a zakutia a ked chcem pri nom zazit aj adrenalin tak ked sa vraciam domov z Banskej Stiavnice tak sa to da rozfofrovat aj na 75 az 80 realnych (na tachu je rucicka na doraz niekde pri 100 keby to tam bolo napisane premerieva viac ako nace NC :lol: ) a to uz je celkom slusny adrenalin tie gumy na nom su tvrde ako puk ked je mokro je to stale v smyku ;)
A veru rad jazdim aj na bicykli ale na nom sa viacej spotim ako na moto :lol:
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4326
Registrovaný: 03 Feb 2013, 22:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Pito » 03 Mar 2016, 09:22

Ruidos, ber moje prispevky trosku nadnesene, nemyslim vsetko tak vazne ako pisem. Ale da sa tam najst podstata :D Mne na CB udrelo do oci najma to, ze nie je uplne dotiahnuta, ten displej taky lacny(na ali presne taky predavaju) a plasty, ktore nelicovali na novej moto. Videl som vsak iba jeden kus, ale podla mna som aj videl ako moc setrili na tej moto. Nespominam si, ale nejake cerpadlo tusim uz par ludom na nej odislo, alebo nieco podobne v dost mizernom najazde (okolo 10tkm). Spotreba, nadrz, ochrana pred vetrom, nahusteny krutak su teda nesporne vyhody, ja som dokonca registroval, ze CB je kratsia a realne to citit. Ja jazdievam s priatelkou a bolo citit rozdiel. Naopak, CB ma od zakladu pohodlnejsie sedlo ako NC, aspon mne sa zdalo.

Dovi, posledny odstavec uplna pravda. Minulu sezonu som odjazdil na maxiku a uzil som si to neskutocne. Potahal ma po krasnych miestach a som za to neskutocne rad. Je vsak pravda, ze aj ked to bola 400vka, najma na dovolenkach s priatelkou a nabaleny chybal v alpskych kopcoch vykon...
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Puggy » 03 Mar 2016, 22:18

Piťo, netráp toho Ruidosa, veď aj NC je "rozpočtovka", tak o čo ide?
Obrázok užívateľa
Puggy
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1157
Registrovaný: 24 Jan 2013, 11:52
Bydlisko: Žilina
Motorka: Honda NC 700S

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Ruidos » 03 Mar 2016, 22:21

:) teším sa na zajtra


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1366
Registrovaný: 30 Jan 2016, 10:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Pito » 04 Mar 2016, 07:28

Puggy, je. .. ale z CB mas ovela vacsi pocit ze sa na nej setrilo ako na NC. Aspoň teda moj názor
Lepšie prísť o minútu v živote, ako v minúte o život.

ex: Yamaha Majesty 400, Honda NC700XA
teraz: Triumph Street Triple RX, Honda CBF1000FA
Obrázok užívateľa
Pito
**********
**********
 
Príspevky: 2903
Registrovaný: 23 Okt 2015, 13:47
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Ruidos » 04 Mar 2016, 07:40

Súdiš podľa čoho ? Zato že má menej plastov, alebo sily, alebo váhy ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
5505 km.
Obrázok užívateľa
Ruidos
********
********
 
Príspevky: 1366
Registrovaný: 30 Jan 2016, 10:59
Bydlisko: Trenčín
Motorka: Iná

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod BrAtKo » 04 Mar 2016, 09:18

Dnes si konecne Ruidos sadne aj na CB a aj na NC ? No konecne ! Ja som sa tiez az na vystave rozhodol namiesto CB pre NC (bol som aj predtym, len NC bolo drahsie o dost, ale kedze spravili aj cenu tak nejako dal dokopy sumicku a bolo). Ja som CB bral len ako nutny financny kompromis smerom dole, lebo vzdy som chcel NC. Som rad ze som CB preskocil.
Obrázok užívateľa
BrAtKo
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 1408
Registrovaný: 13 Mar 2015, 23:12
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750S

Re: CB 500F/X - menší alternativa k Hondě NC

Poslaťod Dovi » 04 Mar 2016, 12:30

 
Piťo, netráp toho Ruidosa, veď aj NC je "rozpočtovka", tak o čo ide?

Tzv. rozpočtovka, to je dneska svým způsobem 99% procent spotřebních výrobků, motorová vozidla pro běžný civilní sektor nevyjímaje. Rozumného výrobce vždycky zajímají výrobní náklady ve vztahu k užitným vlastnostem a k tomu, zda jeho výrobek bude na trhu prodatelný.

Ale není rozpočtovka jako rozpočtovka, a když zůstanem u Hondy NC, tak pokud by ji chtěli vyrábět co nejlevněji, tak to hodí do fabriky v Indii nebo v Číně. Jenže Honda NC od začátku byla a stále je "Made in Japan" (mateřská továrna Kumamoto - viz VIN JH2RCxxxxxKxxxxxx).
 
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG

Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R
Obrázok užívateľa
Dovi
*****
*****
 
Príspevky: 368
Registrovaný: 01 Mar 2015, 09:51
Bydlisko: Jižní Morava, ČR
Motorka: Honda NC 750S

Ďalší

Späť na Pokec o všetkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 20 hostia