Stránka 2 z 3

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 08:33
od Pupi04
Když jsem měl moto nové, tak při koupi mě upozornili jen na to, abych dodržel výměnu oleje po 1000km, kdy se používá jiný olej. Jinak jsem to ujel asi za 10dní od koupi. Jakým stylem budu jezdit je prý jim jedno.

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 09:33
od georgoo
Ja ked som si isiel prevziat moto, tak mi vysvetlil, kde co je, ke su kolesa, svetla, ako sa zapina zapalovanie, ako funguju smerovky, ako sa trubi. Popom nasledovala instruktaz kam sa leje benzin a ze je tam asi len 2 litre, aby som isiel na prvu benzinku a hlavne aby som tam nenalial diesel.

No a co sa tyka zabehu motora, tak mi povedali asi toto:
prvych 100 - 200 km to nevytacat nad 4000-4500. A do cerveneho pola mozem az tak po 500-600 km. Ale on osobne mi poradil, aby som tak "zivsie" jazdil az po 1000km garancke, kedy sa kontroluje moto, ci sa nikde nieco neuvolnilo, nechyba a podobne. :)
Na garancke som bol este na prevoznych znackach :lol:

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 11:08
od puccky1
THeBaNDiT píše:na prvý pohľad som prečítal "pět šest kilometrů" :D

Aj ja :shock: teraz sa na tom dobre bavim :lol:

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 22:08
od Richi
BrAtKo píše: Není totiž nic protivnějšího než línej motor, kterej první majitel při zajíždění moc šetřil"


Ako moze motor setrenim pri zabehu zleniviet???
Ved to su len famy a technicky nepodlozene babske reci

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 22:26
od BrAtKo
Myslel tym aby si vyuzival cele spektrum otacok resp. aby sa zasa prehnane opatrne nezabehavalo, potom si to tvoj motor zapamate a mas ho v lenivom rezime :)

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 23:31
od Richi
tak moj motor ma pamat ?!!? :shock: to aby som si daval pozor co pred nim rozpravam a robim. aby to potom doma nevykecal :lol:


...a mal by som s nim castejsie zjst na pivo nech si vybudujeme pozitivny vztah :lol:

Zabeh moto

PoslaťNapísal: 15 Mar 2015, 23:36
od BrAtKo
Ale no veď sa nechytajme za slovíčka. Na konci som mal tiez smajlika mimochodom... Ked sa tak vyznas, tak asi vies co tym chceli autori napisat...

DCT bude lepšie zabehavat asi v režime S.

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 06:41
od puccky1
DCT bude asi lepsie zabehavat v rezime manual

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 08:36
od THeBaNDiT
a ja by som si tipol, že ak sa v manuále k motorke s DCT nepíše nejaký špeciálny pokyn, ako zabehávať (trebárs že zabehávať v režime S, alebo pokyny k úrovniam otočenia plynu), tak to majú naprogramované a prevodovka s motorom si to samé ošéfujú, kedy a ako radiť... :)

Ale ak to tam nepíšu a ak nič predprogramované nie je, a ak chceš zabehávať rovnakým spôsobom, akým by si zabehával s manuálnou prevodovkou, tak jednoznačne prepnúť do manuálneho režimu... režim S by zbytočne vytáčal surovú motorku do červeného poľa a D podtáčal (opakujem - ak tam ten zábeh nie je predprogramovaný).

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 11:08
od keto
Paměťový efekt mají i baterie,tak proč by ho nemohl mít motor,který je duší motorky a co má duši je žívá bytost :lol: :lol: :lol:

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 11:41
od Pavel
Nevím jestli to jde nazvat paměťovým efektem, ale pokud si motorka navykne na určitý styl jízdy(třeba na nižší otáčky a hoodně pohodovou jízdu po delší čas, tak se jí pak do vysokých moc nechce), hlavně to bylo znát u starší dvoutaktů. U moderních 4T takový rozdíl nebude. Mám to osobně odzkoušeno na Jawách, jezdil jsem s Pionýry 20, 21 na pohodu(obě po GO) a pak si půjčil 05, která měla papírově o půl koně méně, ale kamarád jí dával co proto a jela jak z praku, moje 21 nestíhala. A taky je u dvoutaktů hodně znát víceoktanový benzín. U 4 T je ten rozdíl zanedbatelný, liju jen 95 OKT, jednou jsem natankoval do plna Shell V Power a žádný rozdíl. Dále u Škody Felicia to mám taky odzkoušeno, že to funguje, firemní měla najeto kolem 300tis. km a každý jí točil, pak jsem sedl do jiné, kterou majitel šetřil a bylo to znát, obě samozřejmě měly stejný motor. Taky je u dvoutaktů kladen o hodně větší důraz na zajíždění, než u 4 T. Já NC taky šetřím(je to spíše leštěnka) a jede celkem slušně, mě to stačí, nikdy bych nezasahoval do úprav motoru, abych s třeba zvýšil výkon o dva koně, to fakt ne

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 14:30
od keto
Nevím jak chytrá je řídící jednotka v NC,ale motor je půlka z auta,tak to možná bude stejné jak u auta a tam jsou jednotky učenlivé a podle stylu jízdy řidiče se optimalizují,takže když někdo jezdí raději v nízkých otáčkách,tak se jednotka přizpůsobí a naopak.Pokud chceš začít s čistým štítem je třeba jednotku odpojit od baterie,pak dojde k vymazání paměti a začíná se od znova. ;)

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 21:19
od Richi
A naco by to bolo dobre?
Preco by si mala jednotka pamatat moju vcerajsiu jazdu? A co ked zajtra bude soferovat moja zena? Preco by sa udaje o vcerajsej jazde resetovat pri vymene baterie?
Nerozumiem tomu ???? To postrada logiku

Riadiaca jednotka riadi chod motora. Analyzuje vstupy (teplota motora, vzduchu, poloha akceleratora, data z lamdasondy, ...) a po ich spracovani dava vystupy (mnozstvo paliva a vzduchu, predstih zapalovania, pripadne zmena casovania ventilov, ...)
A pracuje v realnom case. Nepozera sa do minulosti
...teda aspon podla mna :)

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 22:11
od BrAtKo
Richi v autách bežná vec po výmene batérie sa riadiaca jednotka učí znovu zvyklosti a štýl jazdy a upravuje vlastnosti. Myslím že uz Felicia to tak mala.

Re: Zabeh moto

PoslaťNapísal: 16 Mar 2015, 22:18
od Richi
No je to mozne. Ale naco?
Pred mojou dnesnou fabiou som mal passat 2008. U oboch bola pri istych okolnostiach vybrata baterka. Ale ziadna zmena spravania sa auta nenastal. Preco?