Stránka 18 z 22

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 19 Máj 2015, 08:27
od Pavel
Já si tady na ty brzdy nestěžuji, jen podotýkám, že ta zadní je prostě trošku slabší. Taky brzdím hlavně motorem a obložení je vpořádku i kotouč, to už jsme kontroloval s automechanikem, říkal, že bych tam musel dát jiné destičky, ale to nechci, stačí mi ty origo

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 19 Máj 2015, 08:35
od Dovi
 
Zpátky k tématu...

U nového NCčka jsem se konečně dostal na rezervu paliva a mohu tak alespoň za sebe uzavřít dohady v diskuzi viewtopic.php?f=37&t=370&start=15#p13016 o tom, jak to vlastně je s chováním palivoměru a s režimem jízdy na rezervu...

 

Poprvé se mi ukazatel přepnul (dočasně) na rezervu při jízdě dlouhým klesáním, aby se pak po srovnání podélného sklonu pod kopcem zase režim rezervy sám zrušil.

Po dalších 12 km jízdy se potom poprvé "regulérně" (= na rovině) přepnulo NCčko na rezervu, aby na ní setrvalo dalších 14 km jízdy po víceméně rovinaté trase.

K dočasné změně došlo pak až v poměrně prudkém a zhruba 500 metrů dlouhém silničním stoupání, kdy se NCčko přepnulo (při podélném sklonu dozadu) z rezervy do normálu, aby následně na vrcholu kopce (po srovnání podélného sklonu) došlo k už definitivní (trvalé) signalizaci jízdy na rezervu.

 

Předpokládám, že toto chování palivoměru u Hondy NC 750S a signalizace režimu jízdy na rezervu bude beze změny platit rovněž pro komplementární NC 750X. A snad i pro původní typy NC 700.

 

EDIT 11.6.2015:
Doplnění názorným obrázkem chování ukazatele rezervy paliva (R) vzhledem k podélnému profilu trasy...

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 24 Máj 2015, 09:52
od Dovi
 
Spotřebu paliva u NC 750S, navíc ještě v záběhu, sem zatím ještě nepíšu...

Obrázok

...raději pro jistotu počkám na další dotankování do plné, abych se ujistil, že mě nešálí zrak.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 24 Máj 2015, 10:37
od THeBaNDiT
Tak predpokladam, ze pri plynulej jazde rychlostami 55/80-90 (mesto/mimomesto) to bude v tvojom pripade okolo 2.5 :D, kedze motorku v zabehu setris, zvykas si na nu a na predoslej strane si hlasil 3.0-2.9 :) Isto to nebude opacny extrem... :D


Cele je to o tom, ako velmi clovek otaca plynovou rukovatou... ak malo, motorka malo zozerie... Ak vela otaca (akceleruje, vyuziva moznosti motora), motorka spali viac. :)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 24 Máj 2015, 17:21
od Macek
..dneska jsem jen tak z nudy koukl na aukro a někdo ze Zlína pouští ani nezajetou 700s..
http://aukro.cz/honda-nc-700s-vhodne-pro-zacinajici-motorkare-i5370762200.html

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 24 Máj 2015, 17:42
od THeBaNDiT
S tou zltou farbou na kryte ulozneho priestoru je to normalna kombinacia? Pretoze prve dnes som videl iny inzerat na rovnaku NC700S so zltymi pasikmi, ale ta ma aj ABS. Myslel som si, ze si to len niekto doupravil...

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 24 Máj 2015, 17:57
od Pupi04
Pupiho eSko.jpg

Ano, je to orginál (proužky na ráfky jsem si dodal). :like:

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 24 Máj 2015, 19:38
od puccky1
Macek píše:..dneska jsem jen tak z nudy koukl na aukro a někdo ze Zlína pouští ani nezajetou 700s..
http://aukro.cz/honda-nc-700s-vhodne-pro-zacinajici-motorkare-i5370762200.html

Macek celkovo zabehnutych masin je este dost malo aj ja akurat teraz koncim zabeh prave sa blizim k 50-ke este mi chyba 2t. km a bude zabehnuta potom jej uz mozem davat plny kotol :lol:
Momentalne na nej nemam cas jazdit ale myslim ze sa nejaka volna nedela najde tak do prazdnin bude urcite zabehana :lol:
Zatial je zakonzervovana novym cistulinkym olejom :)

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 03 Júl 2015, 09:30
od Dovi
 
Dovi píše:Spotřebu paliva u NC 750S, navíc ještě v záběhu, sem zatím ještě nepíšu. Raději pro jistotu počkám na další dotankování do plné, abych se ujistil, že mě nešálí zrak.

THeBaNDiT píše:Tak predpokladam, ze pri plynulej jazde rychlostami 55/80-90 (mesto/mimomesto) to bude v tvojom pripade okolo 2.5 :D, kedze motorku v zabehu setris, zvykas si na nu a na predoslej strane si hlasil 3.0-2.9 :) Isto to nebude opacny extrem... :D


To ne, ale takhle to škrtit by nebylo rozumné, aspoň teď v rámci záběhu ne - nyní je potřeba měnit otáčky a víc řadit, střídat jízdní režimy, zrychlovat a zase brzdit motorem atd. Ale jak tak sleduju chování motoru a postupně se s novou motorkou sžívám, tak možná po záběhu by to reálné bylo, až si to všechno sedne a vymezí se správně vzájemné vůle...

 
V této souvislosti jdu teď s kůží na trh a odhaduju, že V PŘÍPADĚ NUTNOSTI by se pak u NC 700/750 dalo bez podtáčení motoru dostat zhruba na hodnotu 2.3 až 2.4 l/100 km při snaze o co nejdelší nouzové dojetí při nedostatku benzinu - např. jízda na rezervu při nečekané objížďce, zavřená benzinka v tuzemsku a k tomu třeba noc na krku anebo benzinové stanice daleko od sebe někde v zahraničí. Samozřejmě asi nikdo nebude zbytečně tímto způsobem jezdit, ale je dobré o této možnosti vědět - může se to někdy hodit (kdyby to někdy nastalo, tak ideálně na méně zatíženou pětku při zhruba 50 km/h s velmi klidnou pravou rukou, po každém rozjezdu VELMI POMALU ubírat plyn dokud se skoro nepatrně nesníží otáčky motoru, snažit se stále číst trasu a předvídat, když už brzdit, tak motorem, pod kopcem se pozvolna o něco rychleji rozjet a kopec pokud možno "vyplachtit" při pozvolném lehkém ubírání plynu, z kopce pak s co nejméně plynem a zvolnit)...
 

_____

 
Tak jsem při záběhu nové Hondy NC 750S vyprázdnil druhou nádrž, a to při průměrné spotřebě 2.61 l/100 km. Toto druhé měření mi potvrzuje předchozí chování motorky zjištěné u první spotřebované nádrže. Celková průměrná spotřeba tak zatím vychází na 2.64 l/100 km.

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)
 

Byly to ale všechno sóly jízdy pohodovým stylem respektujícím české zákony (obce do 55 km/h tachometrových, zatáčkovité okresky do 70-80-90 km/h podle chuti a potřeby). Za těch 850 kilometrů po mnou oblíbených klidných okreskách za malého provozu (nejčastěji o víkendech) mě samozřejmě pár řidičů v autech na delších rovinkách předjelo, ale to je pochopitelné - já dodržoval tu 90ku a oni ne. Ještě jim v případě nutnosti uhnu víc ke kraji a rukou pokynu, že o nich vím a ať si jedou - nemám s tím problém.

Samozřejmě spotřebu paliva by naopak zvýšila jízda po zcela neznámých trasách a hlavně v hustém provozu v dopravních špičkách (nutnost předjíždění pomalejších vozidel, proplítání se popojížděcíma kolonama aut a zácpama před křižovatkama), o jízdě stylem brzda-plyn nebo co nejrychlejšími přesuny po dálnicích ani nemluvě.

Je to tedy v mém případě u nové mašiny zatím stále záběhový režim, kdy se snažím střídat rychlostní stupně víc než je obecně nutno a měnit často otáčky plus zátah a brzdění motorem, aby si to pěkně spolu všechno vzájemně sedlo, čili nejednalo se o nějakou enormí snahu o co nejnižší spotřebu. Přidávání plynu ale samozřejmě vždy s citem (ne s těžkou rukou), aby to ještě syrový motor s rezervou všechno v pohodě pobíral a taky aby ještě nevytažený sekundární řetěz nedostával teď ze začátku zbytečně čočku, ale aby se vytahoval rovnoměrně a polehoučku.
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 03 Júl 2015, 12:08
od THeBaNDiT
takze som so svojim odhadom nebol daleko... :D :like:


Moj rekord je 2.70 pri jednom vyjazde, ktoreho vacsinu tvorili 125ccm scootre a slo sa tempom 40 az 90 (ako sinusoida), vacsinou okolo 60-70... takze to nizsie tempo na dlhsej trase moze spravit takuto spotrebu... :)


A osobne by som uvital, ak by si si tankovania zadaval do systemu spritmonitor.de, tam sa ti okrem priemernych spotrieb na nadrze vycisli a celkovy priemer, u ktoreho, ak clovek nie je dilino a nezadava chybne vstupne udaje, je istota, ze vysledny priemer je priekazny... :) Napr. u teba nevieme, nakolko plnu nadrz si mal na zaciatku a do akej plnej si natankoval na konci... pri dvoch tankovaniach to moze urobit aj zasadny rozdiel... :) Po X tankovaniach sa ti ale ten priemer vykrystalizuje napriek pripadnemu zlemu pociatocnemu natankovaniu ci nerovnakym plnym nadrziam pri jednotlivych tankovaniach... ;)


Proste tych 2.6x ti tak trochu zavidim (ale v dobrom). :D

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 07 Júl 2015, 10:33
od Dovi
 
Ahoj, rozumím dobře těm případným obavám o přesnost nebo reprodukovatelnost, protože co se člověk občas dočte třeba v diskusích na motorkářských fórech o technické způsobilosti a logickém uvažování některých spoluobčanů, to je někdy až k pláči.

Takže pro jistotu:
V mém případě je "do plné" vždy tankováno za těchto stejných podmínek: motorka prakticky ve svislé poloze, stojící na vodorovné ploše, plnění nádrže s občasným mírným zakýváním, ke konci dokapáním PŘESNĚ po vnitřní hrdlo nádrže.
Palivová nádrž u NCčka je z tohoto pohledu nezáludná, netvoří se v ní myslím žádné vzduchové kapsy a navíc je poměrně štíhlá - není extrémně plochá jako tomu bylo např. u mých předchozích čoprkrujzrů Honda Shadow, kde kvůli velké šířce a délce nádrže i malá změna ve výšce hladiny měla velký vliv na dočerpaný objem paliva. To ale naštěstí tady u Hondy NC nehrozí a troufnu si proto odhadnout, že vlivem vhodného tvaru palivové nádrže a jejího hrdla lze opakovaně doplňovat palivo s přesností na jedno deci nebo i lepší.

Čili ty spotřeby byly změřeny opravdu velmi přesně a zcela identické hodnoty by na základě vložených údajů poskytnul i server spritmonitor. Možná časem sám sebe přesvědčím k tomu, že se na ten server zaregistruju a budu to udržovat i tam. Prozatím se mi to ale nezdálo vhodné - aby to třeba někdo nebral jako nějaké zviditelňování se po pouhých dvou vyjetých nádržích...

 
Pozn.:
Datum čerpání, stav odometru a taky přídavné informace spíš polosoukromého rázu (u každé vyjeté nádrže) jsem v té své předchozí tabulce (v příspěvku z 03 Júl 2015, 10:30) v zájmu úspory místa neuváděl - např. datum je myslím si pro tyto účely zcela nezajímavé. Ale OK, vkládám tedy tabulku spotřeby pro informaci doplněnou i o aktuální stavy odometru v okamžiku tankování nádrže "do plné".

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)
 

Kdybychom se pro názornost podívali např. na řádek začínající "02", tak tankováno bylo za stavu 867 km na odometru, přičemž od předchozího dotankování do plné (za stavu odometru 422 km) bylo ujeto 445 km (390 km do trvalého rozsvícení rezervy a ještě pak dalších 55 km na rezervu). Dotankováno opět přesně po hrdlo bylo 11.61 litru Naturalu 95, takže dílčí spotřeba paliva na tuto druhou nádrž byla 2.61 l/100 km (palubní počítač hlásil 2.7 l/100km). Celková průměrná spotřeba (zatím za ty dvě vyprázdněné nádrže) je 2.64 l/100km (~ 22.37 litru na 848 km).
 

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 07 Júl 2015, 16:53
od puccky1
Doteraz som chodil vsade hrdy ze mi to papa len 3,5 litra ale po tychto citankach som ostal sklamany asi na NC neviem jazdit mozno by som mal presedlat na nieco ine alebo zmenit mechanika asi to mam zle nastavene

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 07 Júl 2015, 20:49
od Puggy
puccky1 píše:Doteraz som chodil vsade hrdy ze mi to papa len 3,5 litra ale po tychto citankach som ostal sklamany asi na NC neviem jazdit mozno by som mal presedlat na nieco ine alebo zmenit mechanika asi to mam zle nastavene


Dobre to máš Peťo, to oni majú zle nastavené - .....

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 07 Júl 2015, 21:11
od janh2
Myslím, že problém bude v pravé ruce :D

Re: Volba NC 700/750 - S nebo X

PoslaťNapísal: 07 Júl 2015, 21:36
od puccky1
Boli casy ked aj ja som vedel urobit spotrebu 2,5 litra ale tie su uz davno zamnou a nie mojou pravackou ani mojou vinou
Som rad ze sa mi spotreba po case dostala do celkom dobreho normalu i ked to uz nie je ono ako bolo volakedy ale myslim ze aj dnes by som sa vedel v pohode dostat pod tri litre ale to na NC nie je nic vynimocne ;)