od Dovi » 20 Apr 2015, 13:58
Ahoj BrAtKo,
jedná se o dokončení či potvrzení informací z 10. strany o počtu celkem zaregistrovaných motocyklů řady Honda NC...
Podle statistik Ministerstva dopravy jsou totiž NCčka zaregistrována pod mnoha různými názvy - nejspíš jak to ze začátku dovozce psal do čistopisů TP a do jakých kolonek a pod jakými názvy to úřednice za přepážkama zadávaly do systému.
Na těch pár příkladech dvouválcových motocyklů Honda, které se mi dostaly osobně do ruky, lze vysledovat, že typ motocyklu (jeho nikoliv obchodní, ale "technický název") je jednak přímo součástí VIN, ale i typového názvu použitého motoru. A u Hondy je tomu tak např. i u dvě desítky a více let starých čoprkrujzrů VT 1100 Honda Shadow (opět osobně ověřeno), u novějších 750 ccm Shadowek a jak jsme se mohli přesvědčit, i u nyní vyráběných motocyklů rady Honda NC - a předpokládám, že tím ten výčet typů "RCxx" nekončí.
A tato firemní zvyklost (shoda části VIN s typem motocyklu a s podstatnou částí typu motoru) je zachována i u jednoválcových strojů, ale jak je vidět, typová označení zde už nemají tu pevnou strukturu (RCxx) jako u dvouválcových motocyklů Honda.
Tolik asi k té pointě.
___
A je to důležité - má vůbec cenu se tím zabývat?
1)
jedné skupině lidí je to úplně fuk (chleba kvůli tomu levnější nebude)
2)
někomu jinému to třeba přijde alespoň jako zajímavá informace o jeho motocyklu, i když zdánlivě bez praktické využitelnosti
3)
na příkladu toho zjišťování, kolik NCček už jezdí v Česko-Slovensku (a poněkud matoucí úřední statistiky), se ale ukázalo, že (ne)znalost typového rozlišování má i praktický dopad.
od 17.4.2018 dočasný(?) výpadek externího úložiště obrázků na POSTIMG.ORG
Honda NC 750S, Honda CBF 125
Honda VT 750C2 Shadow Spirit, Honda VT 750C4 Shadow
BMW R 1100GS, BMW F 650GS, Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R