Stránka 3 z 3

Re: Chování ukazatele spotřeby paliva NC 750S a NC 750X

PoslaťNapísal: 22 Mar 2015, 10:34
od Dovi
Kvůli co nejlepšímu využití obestavěného prostoru se nádrž a hlavně její dno jistě svažuje směrem dopředu - v souladu se sklonem podsedlového rámu. A jestli není sací otvor čerpadla a spodní část čidla palivoměru v tom úplně nejnižším možném místě (a to nejspíš minimálně z technických důvodů nebude - aby se nenasával v nádrži usazený kal a nečistoty), ale o kousek výš, tak tím by bylo možné vysvětlit to, že - údajně - při náklonu dozadu (viz např. ta jízda do kopce) zbývající benzin více zaplaví čidlo palivoměru...

Ale bez přesného podélného řezu nádrží o tom dál teoreticky bádat už asi nemá cenu - smysl by mělo, kdyby to někdo jednoznačně a průkazně vyzkoušel. Pokud se do té doby nikdo takový nenajde, samozřejmě to už i jen ve svém vlastním zájmu udělám sám, až budu mít tu možnost.

Re: Chování ukazatele spotřeby paliva NC 750S a NC 750X

PoslaťNapísal: 19 Máj 2015, 08:46
od Dovi
 
Takže mezitím jsem se stal šťastným majitelem Hondy NC 750S a u nového NCčka (aktuálně v záběhu) jsem se konečně dostal na rezervu paliva a mohu tak potvrdit, která varianta platí a jak to tedy vlastně s režimem jízdy na rezervu je:

 

Poprvé se mi ukazatel přepnul (dočasně) na rezervu při jízdě dlouhým klesáním, aby se pak po srovnání podélného sklonu pod kopcem zase režim rezervy sám zrušil.

Po dalších 12 km jízdy se potom poprvé "regulérně" (= na rovině) přepnulo NCčko na rezervu, aby na ní setrvalo dalších 14 km jízdy po víceméně rovinaté trase.

K dočasné změně došlo pak až v poměrně prudkém a zhruba 500 metrů dlouhém silničním stoupání, kdy se NCčko přepnulo (při podélném sklonu dozadu) z rezervy do normálu, aby následně na vrcholu kopce (po srovnání podélného sklonu) došlo k už definitivní (trvalé) signalizaci jízdy na rezervu.

 

Předpokládám, že toto chování palivoměru u Hondy NC 750S a signalizace režimu jízdy na rezervu bude beze změny platit rovněž pro komplementární NC 750X. A snad i pro původní typy NC 700.

 
KONEC HLÁŠENÍ :)

 

EDIT 11.6.2015:
Doplnění názorným obrázkem chování ukazatele rezervy paliva (R) vzhledem k podélnému profilu trasy...

Obrázok
(zvětšení rozkliknutím)
 

Re: Chování ukazatele spotřeby paliva NC 750S a NC 750X

PoslaťNapísal: 19 Máj 2015, 11:32
od Pavel
Ještě, že ten ukazatel nemám, vím stejně jako puccky1, že na plnou nádrž najedu přes 400,-km a to mi bohatě stačí, stejně tankuji už dříve, jen pro jistotu

Re: Chování ukazatele spotřeby paliva NC 750S a NC 750X

PoslaťNapísal: 19 Máj 2015, 20:10
od puccky1
No bezne som tankovaval aj po 400 km ale uz dva krat mi dosiel benzin
Teraz sa snazim radsej skorej teda hlavne podla toho akym stylom prave jazdim

Re: Chování ukazatele spotřeby paliva NC 750S a NC 750X

PoslaťNapísal: 20 Máj 2015, 14:38
od Luther
Kdybych jezdil na úsporný režim taky bych najel možná 400km na nádrž, ale při mé váze a stylu jízdy = no chance :-D

Re: Chování ukazatele spotřeby paliva NC 750S a NC 750X

PoslaťNapísal: 20 Máj 2015, 20:48
od puccky1
Ja ked idem s ladvinkou tak nad 3,5 litra nemavam spotrebu :like:
Ked idem na lahko sam tak je to roznorode ale v sobotu som si dal taku turisticku rychlovku do tatier poobede na otocku 420 km pri rychlosti skoro stale mimo obce 140 km/h samozrejme kde sa to dalo :lol: v obci dodrziavam 50 km/h a spotreba 4,1 ;)
Da sa povedat ze v sobotu som sa nebol odviezt ale si riadne zajazdit moto dostala riadne zabrat :)