Nazdar, stále si skúšam motorky ako sa mi ovládajú a brzdia. Brzdím nasledovne: už 100m pred jasne označeným miestom, kde budem brzdiť idem reálnych 100, tachometrických 103km/h no a potom brzdím v priamom smere podľa možnosti čo najagresívnejšie. Samozrejme to nie je o reakčnom čase, ale o metroch na zastavenie zo 100km/h na 0.
23.11.2014.
Motorka Honda NC 750X DCT ABS, nemá CBS teda nožná brzdí len zadok, pneu Dunlop D609, teplota 5 stupňov.
Výsledok 15 pokusov: 1x 35m, 10x 37m zvyšok do 40m. Myslel som, že to bude lepšie keď som nemal žiadne starosti so spojkou...len brzdiť. :'(
Keď tak lovím v pamäti tak stará Duvilka NT700V bez ABS, ale s prepojenými brzdami sa mi javila ako kľudnejšia pri max.brzdení. Ale slalom je na NC úžasne zábavný a jednoduchý. ))
11.2.2013
Motorka Honda NT 700V, bez abs, pneu BT 020 dvojrocne, najazdené na nich asi 16.000km.
No tak som mal dnes viac voľna a tak som sa trošku povozil a šup na letisko. Teplota -7 aj - 4, vetrisko. Klasika 30 m pásmo, riadna puklina v asfalte ako "štart" brzdenia. Na 3jke idem 105, aby to bolo gpskových 100km/h. Posledných 100 m pred brzdením už idem spomínaných 105.
Úplne prvý pokus 40m, potom bežne v rozmedzí 34 - 37m, rekord 31,5, ale to som asi švidloval, lebo sa mi to zdá málo aj keď predné koleso už bolo v riadom šmyku.
Do tých 37 m som nemal pocit riskovania.
Šok bol pre mňa, že keď som brzdil len zadnou brzdou, najkratšie sa mi podarilo 47m, do 50 vždy. Skutočne to bolo úplne bezpečné žiaden risk. Len silno stlačiť páčku. Schopné CBS, a to viem, že NT700VA brzdia lepšie.
27.8.2012
Tak som to skúsil aj za tepla. Dnes určite teplota vzduchu 30 stupňov.
Moto staršia klobáska BMW K1200GT abs, ťažko skúšaná neodborným servisom...
Takže s poctivých, reálnych a GPSkom ocajchovaných 100km/h na 3 rýchl. stupni zastavím na 35m. S desiatich pokusov bol najhorší 41m.
29.12.2008
V českom časopise Motocykl 12/2008 je článok /poučný a hodnotný / o vývoji ABS na moto. Je tam spomínaných zopár pokusov. Napr. chlapík brzdí na BMW HP2 Sport z 100km/H na 0 na 39.4m a na Suzuki M1800 R 41.5m. BMW má senzor prevrátenia a tak reguluje aj "zdvih" zadného kolesa.
Zdá sa mi to veľa ta brzdná dráha, pretože som sa na seba nazlostil pred 2 mesiacmi a tak chodím každú voľnú chvíľku "brzdit" na letisko a trénovať hociaké vyhýbacie manévre a pod. No a včera bolo po 15 hod okolo -4st. no a na Fazeri /bez ABS/ zastavím z tachometrických 103km/h na 3 rychl. stupni na turistických pneu BT 021 urcite na 40.6m. Absolvoval som asi 12 pokusov a ani raz som neprekrocil 45m, rekord bol spomínaných 40.6, v októbri / cca 15st. /to bolo tesne pod 39m. A to mám riadne bobky poriadne stlačiť prednú brzdu v rozpätí 100-60km/h potom pri klesajúcej rýchlosti som už "odvážnejší".
Predpokladám, že sa to dá zvládnuť na športových motorkách na 31-33m.