Stránka 1 z 2

HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 11 Nov 2020, 13:33
od PePPe
Ahojte, vyšlo oficiálne info o NC750X pre rok 2021 a tiež videá od Hondy.
Porovnával som si čo sa zmenilo, tak vám tu nazdieľalm súhrn v bodoch. Snáď pomôže aj tým, čo sa teraz rozhodujú o kúpe NCčka.

Motor:
- hodnota maximálneho výkonu vzrástla o 3 kW na celkových 43,1 kW pri 6 750 ot./min., zatiaľ čo maximálny krútiaci moment je 69 Nm pri 4 750 ot./min. teda o 1 Nm viac.
- okrem navýšenia výkonu došlo na motore ku skráteniu prevodových pomerov pre prvý, druhý a tretí rýchlostný stupeň (tak v prípade manuálnej verzie, ako aj verzie DCT), čím sa zlepšilo zrýchlenie pri rozjazde z miesta aj dynamická akcelerácia na každý z týchto rýchlostných stupňov. Štvrtý, piaty a šiesty prevodový stupeň sú po novom, naopak, dlhšie kvôli väčšej úsporu paliva.
- posunutie červeného poľa otáčkomera o dodatočných 600 ot./min
- maximálny výkon 43,1 kW je pri otáčkach 6 750 ot./min, predtým bol 40,3 kW pri 6250 ot. za min.
- motor spĺňa emisnú normu EURO5, spotreba dosahuje 3,5 l/100 km (v režime WMTC)
- motor o 1,2 kg ľahší
- motorka je o 6 kg ľahšia
- Elektronicky riadená škrtiaca klapka (Throttle By Wire – TBW) = elektronický plyn, teda koniec plynového lanka

Nová trecia spojka (znižuje zaťaženie páčky o 20 % a prispieva k lepšej kontrole nad zadným kolesom pri podraďovaní)

Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC): má teraz 3 stupne nastavenia (predtým 2 stupne) + možnosť vypnutia HSTC. V spojením s el. plynom (elektronicky riadenou škrtiacou klapkou) má isť o lepšiu kontrolu.
3 úrovne zásahov:
Úroveň 1 znamená minimálne zásahy a umožňuje určité prešmykovanie zadného kolesa (napríklad na štrkových alebo nespevnených cestách). Úroveň zásahov bola v tomto prípade oproti predchádzajúcej verzii znížená.
Úroveň 2 je implicitné nastavenie a ponúka istú trakciu na bežné každodenné použitie.
Úroveň 3 ponúka maximálnu kontrolu pri jazde na klzkých vozovkách.

DCT má nové režimy: 4 režimy, z toho 3 prednastavené. Režimy sa vyberajú tlačidlami na ľavej rukoväti a sú indikované na LCD displeji.
- SPORT ponúka agresívnejší prísun výkonu motora aj brzdenia motorom, systém HSTC v tomto režime zasahuje iba minimálne a prevodovka DCT pracuje v režime 4.
- RAIN ponúka najmenej agresívny výkon motora aj brzdenia motorom, systém HSTC zasahuje najčastejšie a prevodovka DCT pracuje s mapou radenia pre úroveň 1.
- STANDARD sa vyznačuje vyváženým výkonom motora, brzdením motorom aj zásahmi systému HSTC. Prevodovka DCT pracuje v režime 2.
- USER ponúka možnosť individuálne nastaviť nízku/strednú/vysokú úroveň výkonu motora a brzdenia motorom, nízku/strednú/vysokú úroveň zásahov systému HSTC (alebo jeho úplné vypnutie) a štyri rôzne vzorce radenia prevodovky DCT.

Výška sedadla sa zmenšila o 30 mm, teda je vo výške 800 mm. Zníženie sedadla sa podarilo dosiahnuť miernym zmenšením zdvihu odpruženia.
Predné zavesenie: 41 mm teleskopická vidlica, zdvih 120mm (predtým zdvih 153,5 mm)
Zadné zavesenie: Pro-Link s nastaviteľným predpätím, zdvih 120mm (predtým zdvih 150 mm)
Svetlá výška klesla na 145 mm (predtým 165 mm). Sedadlo je teda znížené celkovým znížením motorky o 20mm + 10mm úpravou sedadla (prípadne aj rámu, ktorý menili)

Odkladací priestor zväčšený na 23 litrov, batéria je presunutá dozadu pod sedadlo (žeby konečne ľahšií prístup k batérii kôli nabíjaniu a údržbe?).
Vraj tam vojde už aj "enduro integrálna prilba". Pri tom náraste o 1 liter očakávam, že tam vojde vačšia integrálka a vyklápačka, nie enduro prilba, ale rád sa budem mýliť.
Na vrchu odkladacieho priestoru nevidím na fotkách diery na upevnenie tankvaku, aj keď uvádzajú: " Na hornej strane veka sa nachádzajú robustné externé koľajnice, ktoré sú vhodné napríklad na upevnenie tankbagu. Vnútri veka sa nachádzajú štyri háčiky, ktoré je možné spoločne s gumovými popruhmi využiť na usporiadanie prepravovaných predmetov a na čo najlepšie využitie dostupného priestoru. "
- voliteľná USB-C zásuvka ukrytá v ľavej hornej časti schránky.

Nové predné svetlo - je delené. Vzhľad predného aj zadného LED svetla je vynovený.
LED smerovky vpredu aj vzadu + majú funkciu automatickej deaktivácie. Namiesto použitia jednoduchého časovača systém porovnáva rozdiel v otáčkach predného a zadného kolesa a na základe toho vypočítava, či je možné ukazovatele smeru s ohľadom na situáciu vypnúť.
- zadné smerovky po novom disponujú funkciou signalizácie núdzového brzdenia (Emergency Stop Signal – ESS): ak pri rýchlosti nad 53 km/h jazdec aktivuje ktorúkoľvek brzdu a záporné zrýchlenie presiahne hodnotu 6,0 m/s2, začnú výstražné svetlá blikať, aby na prudké brzdenie upozornili ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri rovnakej rýchlosti sa znižuje hranica pre zásah systému ABS – na mokre – na záporné zrýchlenie najmenej 2,5 m/s2.

Nový plne farebný displej. Umožňuje nastaviť jazdné režimy pomocou prepínacích tlačidiel na ľavej rukoväti. Ovládacie prvky oboch rukovätí sú zmenené.

Bočné plasty sú vo farbe motorky a je tam skrutka, tak sa možno budú dať lepšie demontovať.
Vraj nové, lepšie plexi, ale nie sú uvedené rozmery, či je vyššie ako predošlé.
Rozmery kolies a brzdy sú bez zmeny, takisto objem nádrže.

1 nová farba: červená Grand Prix Red - svetlejšia červená voči predchádzjúcej

Článok od Hondy s fotkami: https://hondanews.eu/sk/sk/motorcycles/media/pressreleases/312520/honda-nc750x-modelovy-rok-2021
Video od Hondy: https://www.youtube.com/watch?v=VU2rxgQOKeQ
Ďalšie videá:
https://www.youtube.com/watch?v=NgaI7Nk9UYE
https://www.youtube.com/watch?v=IuBwwEdbkPQ
https://www.youtube.com/watch?v=lAJHmrpUZ24

NC750X DCT - 2021 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_dct_2021
NC750X - 2021 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_stnd_2021
na porovnanie:
NC750X DCT 2020 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_dct_2020
NC750X manual 2020 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_stnd_2020

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 11 Nov 2020, 13:36
od Zizi79
Past & Copy

Odoslané z moto g(9) play pomocou Tapatalku

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 11 Nov 2020, 20:21
od vladimir
tééda .. oni znížili malú motorku ?

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 11 Nov 2020, 21:55
od palo40
PePPe, velmi dobre a prehladne spracovane. Vdaka.
Male doplnenie:

+ display ma biele podvietenie a je lahsie citatelny pri roznych uhloch dopadu slnka, ako ked mal tmavy podklad.

- krytie kolien pri jazde sa zhorsilo oproti modelu 2016+

Ze dali zasuvku USB ako ''doplnkovu'' vybavu je totalne trapne gesto, ked dali plno elektronickych pomocok.
Je dobre ze prislo dalsie vynovenie modelu NC. Od roku 2012 ich bolo naozaj dost. Vacsinou pozitivnych...

Otazka je ked znizili ''akoze cestnemu enduru'' zdvih na 120mm vpredu aj vzadu, ci NC750S budu este vyrabat ?

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 12 Nov 2020, 02:21
od Floyd
Sedadlo troška znížili a cenu dosť zvýšili.

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 12 Nov 2020, 23:51
od Richi
S-ko už nebude. Dnešná informácia od dílera.

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 13 Nov 2020, 06:22
od puccky1
Ono je to vlastne S ko prezlecene za X ko

Odoslané z ONEPLUS A5000 pomocou Tapatalku

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 13 Nov 2020, 06:54
od Zizi79
Podľa mna krok vzad. Je to škoda

Odoslané z moto g(9) play pomocou Tapatalku

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 13 Nov 2020, 06:57
od puccky1
Tiez to vidim ako Zizi

Odoslané z ONEPLUS A5000 pomocou Tapatalku

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 14 Nov 2020, 17:57
od Meky
Což o to, pěkná je, to ale i staré Nc je pěkné také. Uvidíme až se někde na silnici potkají ročník 2014 / 2015 a nová 2021. Každý nárust výkonu u NC se hodí, uvidíme co udělají ty 3 kW. Převodové stupně u nového modelu asi budou fajn. Snížení motorky a zdvihů, no menším postavám to asi bude vyhovovat, chce to vidět a vyzkuošet ;)

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 14 Nov 2020, 20:54
od dukyno
Presne tak, krpcovi ako ja to zníženie len vyhovuje a všetky tie drobné zmeny považujem za pozitívum, aj tá batéria premiestnená na rozumnejšie miesto je plus.

Tak sa možno nakoniec budúci rok aj dokopem ku kúpe, ešte uvidím čo tá nová Forza :)

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 15 Nov 2020, 14:07
od vladimir
ja mám S-ko a myslím že má na predok písaný zdvih 120.. pre jedného to ako tak péruje ale keď zoberiem priateľku 50 kg tak už na nerovnostiach je to dosť horšie ako keď idem sám.. na X-ku som sa nikdy neviezol, neviem porovnať.. v tomto bude mať ten nový model asi mínus..
pár koní naviac je určite vítaných a že ešte pomenili prevody tak až prvý vlastníci nám to ohodnotia.. toto je na motocykli dobré že stačí vymeniť predné ozúbko ale zadnú rozetu či už o zub viac alebo menej a dá sa tá motorka spraviť ako komu vyhovuje..

ešte tomu mali dať pevnejšiu reťaz 525-ku.. lebo kto trochu ťahá za plyn tak 520-ka má krátku životnosť.. no to trochu predbieham možno už má pevnejšiu reťaz.. len si myslím že to asi nie.. zadná rozeta sa robí presne taká istá ako máme na NC-ku aj na 525-ku reťaz.. predné koliesko problém, na hriadeľ áno ale nieje v strede také rozšírené..

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 17 Nov 2020, 21:07
od vonB
A už se prosím ví, jaká bude cena?

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 17 Nov 2020, 22:13
od milanncx
NC750X – 2021 7 990,- Komfort sada 800,-
NC750X DCT – 2021 8 790,- Komfort sada 740,-

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

PoslaťNapísal: 17 Nov 2020, 22:16
od milanncx
alebo v ČR
NC750X – 2021 214 900,- Komfort sada 20 400,-
NC750X DCT – 2021 234 900,- Komfort sada 18 950,-