HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod PePPe » 11 Nov 2020, 14:33

Ahojte, vyšlo oficiálne info o NC750X pre rok 2021 a tiež videá od Hondy.
Porovnával som si čo sa zmenilo, tak vám tu nazdieľalm súhrn v bodoch. Snáď pomôže aj tým, čo sa teraz rozhodujú o kúpe NCčka.

Motor:
- hodnota maximálneho výkonu vzrástla o 3 kW na celkových 43,1 kW pri 6 750 ot./min., zatiaľ čo maximálny krútiaci moment je 69 Nm pri 4 750 ot./min. teda o 1 Nm viac.
- okrem navýšenia výkonu došlo na motore ku skráteniu prevodových pomerov pre prvý, druhý a tretí rýchlostný stupeň (tak v prípade manuálnej verzie, ako aj verzie DCT), čím sa zlepšilo zrýchlenie pri rozjazde z miesta aj dynamická akcelerácia na každý z týchto rýchlostných stupňov. Štvrtý, piaty a šiesty prevodový stupeň sú po novom, naopak, dlhšie kvôli väčšej úsporu paliva.
- posunutie červeného poľa otáčkomera o dodatočných 600 ot./min
- maximálny výkon 43,1 kW je pri otáčkach 6 750 ot./min, predtým bol 40,3 kW pri 6250 ot. za min.
- motor spĺňa emisnú normu EURO5, spotreba dosahuje 3,5 l/100 km (v režime WMTC)
- motor o 1,2 kg ľahší
- motorka je o 6 kg ľahšia
- Elektronicky riadená škrtiaca klapka (Throttle By Wire – TBW) = elektronický plyn, teda koniec plynového lanka

Nová trecia spojka (znižuje zaťaženie páčky o 20 % a prispieva k lepšej kontrole nad zadným kolesom pri podraďovaní)

Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC): má teraz 3 stupne nastavenia (predtým 2 stupne) + možnosť vypnutia HSTC. V spojením s el. plynom (elektronicky riadenou škrtiacou klapkou) má isť o lepšiu kontrolu.
3 úrovne zásahov:
Úroveň 1 znamená minimálne zásahy a umožňuje určité prešmykovanie zadného kolesa (napríklad na štrkových alebo nespevnených cestách). Úroveň zásahov bola v tomto prípade oproti predchádzajúcej verzii znížená.
Úroveň 2 je implicitné nastavenie a ponúka istú trakciu na bežné každodenné použitie.
Úroveň 3 ponúka maximálnu kontrolu pri jazde na klzkých vozovkách.

DCT má nové režimy: 4 režimy, z toho 3 prednastavené. Režimy sa vyberajú tlačidlami na ľavej rukoväti a sú indikované na LCD displeji.
- SPORT ponúka agresívnejší prísun výkonu motora aj brzdenia motorom, systém HSTC v tomto režime zasahuje iba minimálne a prevodovka DCT pracuje v režime 4.
- RAIN ponúka najmenej agresívny výkon motora aj brzdenia motorom, systém HSTC zasahuje najčastejšie a prevodovka DCT pracuje s mapou radenia pre úroveň 1.
- STANDARD sa vyznačuje vyváženým výkonom motora, brzdením motorom aj zásahmi systému HSTC. Prevodovka DCT pracuje v režime 2.
- USER ponúka možnosť individuálne nastaviť nízku/strednú/vysokú úroveň výkonu motora a brzdenia motorom, nízku/strednú/vysokú úroveň zásahov systému HSTC (alebo jeho úplné vypnutie) a štyri rôzne vzorce radenia prevodovky DCT.

Výška sedadla sa zmenšila o 30 mm, teda je vo výške 800 mm. Zníženie sedadla sa podarilo dosiahnuť miernym zmenšením zdvihu odpruženia.
Predné zavesenie: 41 mm teleskopická vidlica, zdvih 120mm (predtým zdvih 153,5 mm)
Zadné zavesenie: Pro-Link s nastaviteľným predpätím, zdvih 120mm (predtým zdvih 150 mm)
Svetlá výška klesla na 145 mm (predtým 165 mm). Sedadlo je teda znížené celkovým znížením motorky o 20mm + 10mm úpravou sedadla (prípadne aj rámu, ktorý menili)

Odkladací priestor zväčšený na 23 litrov, batéria je presunutá dozadu pod sedadlo (žeby konečne ľahšií prístup k batérii kôli nabíjaniu a údržbe?).
Vraj tam vojde už aj "enduro integrálna prilba". Pri tom náraste o 1 liter očakávam, že tam vojde vačšia integrálka a vyklápačka, nie enduro prilba, ale rád sa budem mýliť.
Na vrchu odkladacieho priestoru nevidím na fotkách diery na upevnenie tankvaku, aj keď uvádzajú: " Na hornej strane veka sa nachádzajú robustné externé koľajnice, ktoré sú vhodné napríklad na upevnenie tankbagu. Vnútri veka sa nachádzajú štyri háčiky, ktoré je možné spoločne s gumovými popruhmi využiť na usporiadanie prepravovaných predmetov a na čo najlepšie využitie dostupného priestoru. "
- voliteľná USB-C zásuvka ukrytá v ľavej hornej časti schránky.

Nové predné svetlo - je delené. Vzhľad predného aj zadného LED svetla je vynovený.
LED smerovky vpredu aj vzadu + majú funkciu automatickej deaktivácie. Namiesto použitia jednoduchého časovača systém porovnáva rozdiel v otáčkach predného a zadného kolesa a na základe toho vypočítava, či je možné ukazovatele smeru s ohľadom na situáciu vypnúť.
- zadné smerovky po novom disponujú funkciou signalizácie núdzového brzdenia (Emergency Stop Signal – ESS): ak pri rýchlosti nad 53 km/h jazdec aktivuje ktorúkoľvek brzdu a záporné zrýchlenie presiahne hodnotu 6,0 m/s2, začnú výstražné svetlá blikať, aby na prudké brzdenie upozornili ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri rovnakej rýchlosti sa znižuje hranica pre zásah systému ABS – na mokre – na záporné zrýchlenie najmenej 2,5 m/s2.

Nový plne farebný displej. Umožňuje nastaviť jazdné režimy pomocou prepínacích tlačidiel na ľavej rukoväti. Ovládacie prvky oboch rukovätí sú zmenené.

Bočné plasty sú vo farbe motorky a je tam skrutka, tak sa možno budú dať lepšie demontovať.
Vraj nové, lepšie plexi, ale nie sú uvedené rozmery, či je vyššie ako predošlé.
Rozmery kolies a brzdy sú bez zmeny, takisto objem nádrže.

1 nová farba: červená Grand Prix Red - svetlejšia červená voči predchádzjúcej

Článok od Hondy s fotkami: https://hondanews.eu/sk/sk/motorcycles/media/pressreleases/312520/honda-nc750x-modelovy-rok-2021
Video od Hondy: https://www.youtube.com/watch?v=VU2rxgQOKeQ
Ďalšie videá:
https://www.youtube.com/watch?v=NgaI7Nk9UYE
https://www.youtube.com/watch?v=IuBwwEdbkPQ
https://www.youtube.com/watch?v=lAJHmrpUZ24

NC750X DCT - 2021 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_dct_2021
NC750X - 2021 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_stnd_2021
na porovnanie:
NC750X DCT 2020 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_dct_2020
NC750X manual 2020 Technické údaje: https://www.honda.sk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2020/specifications.html#nc750x_stnd_2020
PePPe
*
*
 
Príspevky: 8
Registrovaný: 19 Feb 2015, 23:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Honda NC 750X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod Zizi79 » 11 Nov 2020, 14:36

Past & Copy

Odoslané z moto g(9) play pomocou Tapatalku
Jazdím pre radosť
Honda CTX 700D 2014, Honda Integra 750D 2016, Honda VFR 1200FD 2013, Honda Integra 750D 2014, Honda VFR 1200FD 2012
Obrázok užívateľa
Zizi79
********
********
 
Príspevky: 1315
Registrovaný: 21 Júl 2015, 09:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod vladimir » 11 Nov 2020, 21:21

tééda .. oni znížili malú motorku ?
vladimir
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 363
Registrovaný: 30 Júl 2017, 08:20
Bydlisko: Rohožník na Záhorí
Motorka: Honda NC 750S

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod palo40 » 11 Nov 2020, 22:55

PePPe, velmi dobre a prehladne spracovane. Vdaka.
Male doplnenie:

+ display ma biele podvietenie a je lahsie citatelny pri roznych uhloch dopadu slnka, ako ked mal tmavy podklad.

- krytie kolien pri jazde sa zhorsilo oproti modelu 2016+

Ze dali zasuvku USB ako ''doplnkovu'' vybavu je totalne trapne gesto, ked dali plno elektronickych pomocok.
Je dobre ze prislo dalsie vynovenie modelu NC. Od roku 2012 ich bolo naozaj dost. Vacsinou pozitivnych...

Otazka je ked znizili ''akoze cestnemu enduru'' zdvih na 120mm vpredu aj vzadu, ci NC750S budu este vyrabat ?
palo40
**
**
 
Príspevky: 25
Registrovaný: 19 Sep 2018, 22:17
Motorka: Honda NC 750X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod Floyd » 12 Nov 2020, 03:21

Sedadlo troška znížili a cenu dosť zvýšili.
Floyd
********
********
 
Príspevky: 1363
Registrovaný: 12 Apr 2013, 02:02
Bydlisko: BA
Motorka: Honda NC 750X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod Richi » 13 Nov 2020, 00:51

S-ko už nebude. Dnešná informácia od dílera.
1/2018 (NC 35840) + 58 092km
Obrázok užívateľa
Richi
Administrátor
Administrátor
 
Príspevky: 2854
Registrovaný: 22 Máj 2014, 21:59
Bydlisko: Bratislava
Motorka: Iná

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod puccky1 » 13 Nov 2020, 07:22

Ono je to vlastne S ko prezlecene za X ko

Odoslané z ONEPLUS A5000 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4057
Registrovaný: 03 Feb 2013, 23:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod Zizi79 » 13 Nov 2020, 07:54

Podľa mna krok vzad. Je to škoda

Odoslané z moto g(9) play pomocou Tapatalku
Jazdím pre radosť
Honda CTX 700D 2014, Honda Integra 750D 2016, Honda VFR 1200FD 2013, Honda Integra 750D 2014, Honda VFR 1200FD 2012
Obrázok užívateľa
Zizi79
********
********
 
Príspevky: 1315
Registrovaný: 21 Júl 2015, 09:40
Bydlisko: Prešov
Motorka: Iná

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod puccky1 » 13 Nov 2020, 07:57

Tiez to vidim ako Zizi

Odoslané z ONEPLUS A5000 pomocou Tapatalku
Obrázok užívateľa
puccky1
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 4057
Registrovaný: 03 Feb 2013, 23:29
Bydlisko: Žiar nad Hronom
Motorka: Honda NC 700X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod Meky » 14 Nov 2020, 18:57

Což o to, pěkná je, to ale i staré Nc je pěkné také. Uvidíme až se někde na silnici potkají ročník 2014 / 2015 a nová 2021. Každý nárust výkonu u NC se hodí, uvidíme co udělají ty 3 kW. Převodové stupně u nového modelu asi budou fajn. Snížení motorky a zdvihů, no menším postavám to asi bude vyhovovat, chce to vidět a vyzkuošet ;)
Meky
*****
*****
 
Príspevky: 487
Registrovaný: 20 Okt 2015, 18:42
Bydlisko: Bílovec
Motorka: Honda NC 750X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod dukyno » 14 Nov 2020, 21:54

Presne tak, krpcovi ako ja to zníženie len vyhovuje a všetky tie drobné zmeny považujem za pozitívum, aj tá batéria premiestnená na rozumnejšie miesto je plus.

Tak sa možno nakoniec budúci rok aj dokopem ku kúpe, ešte uvidím čo tá nová Forza :)
dukyno
****
****
 
Príspevky: 149
Registrovaný: 05 Feb 2016, 22:16
Motorka: Iná

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod vladimir » 15 Nov 2020, 15:07

ja mám S-ko a myslím že má na predok písaný zdvih 120.. pre jedného to ako tak péruje ale keď zoberiem priateľku 50 kg tak už na nerovnostiach je to dosť horšie ako keď idem sám.. na X-ku som sa nikdy neviezol, neviem porovnať.. v tomto bude mať ten nový model asi mínus..
pár koní naviac je určite vítaných a že ešte pomenili prevody tak až prvý vlastníci nám to ohodnotia.. toto je na motocykli dobré že stačí vymeniť predné ozúbko ale zadnú rozetu či už o zub viac alebo menej a dá sa tá motorka spraviť ako komu vyhovuje..

ešte tomu mali dať pevnejšiu reťaz 525-ku.. lebo kto trochu ťahá za plyn tak 520-ka má krátku životnosť.. no to trochu predbieham možno už má pevnejšiu reťaz.. len si myslím že to asi nie.. zadná rozeta sa robí presne taká istá ako máme na NC-ku aj na 525-ku reťaz.. predné koliesko problém, na hriadeľ áno ale nieje v strede také rozšírené..
vladimir
Sponzori
Sponzori
 
Príspevky: 363
Registrovaný: 30 Júl 2017, 08:20
Bydlisko: Rohožník na Záhorí
Motorka: Honda NC 750S

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod vonB » 17 Nov 2020, 22:07

A už se prosím ví, jaká bude cena?
vonB
*
*
 
Príspevky: 1
Registrovaný: 17 Nov 2020, 22:06
Motorka: Iná

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod milanncx » 17 Nov 2020, 23:13

NC750X – 2021 7 990,- Komfort sada 800,-
NC750X DCT – 2021 8 790,- Komfort sada 740,-
milanncx
*
*
 
Príspevky: 9
Registrovaný: 13 Feb 2019, 13:57
Bydlisko: Humenné
Motorka: Honda NC 750X

Re: HONDA NC750X, MODELOVÝ ROK 2021

Poslaťod milanncx » 17 Nov 2020, 23:16

alebo v ČR
NC750X – 2021 214 900,- Komfort sada 20 400,-
NC750X DCT – 2021 234 900,- Komfort sada 18 950,-
milanncx
*
*
 
Príspevky: 9
Registrovaný: 13 Feb 2019, 13:57
Bydlisko: Humenné
Motorka: Honda NC 750X

Ďalší

Späť na Pokec o všetkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia