Stránka 1 z 1

Nevypínaj motor s DCT kým je motorka v pohybe

PoslaťNapísal: 23 Júl 2020, 08:45
od mof
Čaute,
chcel by som všetkých, ktorí majú DCT varovať, aby nespravili tú istú chybu ako ja a aby nevypli motor kým je motorka v pohybe.

Včera som išiel ku kamarátovi a aby som nerozčuľoval psa, ktorý býva u jeho suseda a strašne šteká na všetky motorky, tak som tesne pred príjazdom vypol motor (predpokladám, že bola zaradená 2-ka) a už len zotrvačnosťou som prišiel do cieľa.
Nebol to dobrý nápad, lebo keď som potom chcel odísť, tak po zapnutí kľúča začalo v prevodovke klepať, ako keby chcela zaradiť, ale nešlo to a samozrejme ani naštartovať. Vypol som kľúčik, znova zapol a situácia sa opakovala - zase len klepanie v prevodovke - mal som veľmi hnusný pocit. Toto sa mi nikdy predtým nestalo, preto predpokladám, že za to môže vypnutie počas jazdy.

Našťastie pomohlo vypnúť kľúčik, potlačiť motorku cca 2-3 metre dopredu a potom po zapnutí už všetko fungovalo normálne.
Odteraz sa budem snažiť vždy najprv zastaviť, zaradiť neutrál a až potom vypnúť motor.

Re: Nevypínaj motor s DCT kým je motorka v pohybe

PoslaťNapísal: 23 Júl 2020, 09:04
od Zizi79
To je klasika stalo sa to asi každému

Odoslané z moto g(8) power pomocou Tapatalku

Re: Nevypínaj motor s DCT kým je motorka v pohybe

PoslaťNapísal: 23 Júl 2020, 09:42
od pcx
Tak to sa mi zatiat, chvala bohu, este nestalo. Zatial nikdy ma nenapadlo vypnut motor skor nez som uplne stal s moto aj o nohami na zemi. Vypinam vzdy klucikom v zapalovani, nie tlacidlom na pravom hefte.
Ale dobre vediet, dik za info. :like:

Re: Nevypínaj motor s DCT kým je motorka v pohybe

PoslaťNapísal: 23 Júl 2020, 10:29
od HonzaR
V manuálu pro X-ADV (tentýž motor) uvádějí, že motor se má vypínat až po vyřazení na neutrál. U Integry 2015 to uvedeno nebylo, ale předpokládám, že to tam asi po určitých zkušenostech doplnili.

Re: Nevypínaj motor s DCT kým je motorka v pohybe

PoslaťNapísal: 23 Júl 2020, 22:34
od Richi
Je to bežná vec. To cvakanie bol pokus o vyradenie rýchlosti a zaradenie neutrálu. Na prevodové súkolie pôsobilo isté pnutie ktoré trením znemožnilo zaradiť neutrál. V tomto prípade stačí pár centimetrov dopredu či dozadu posunúť počas cvakania motorku čím sa pnutie eliminuje a neutrál sa zaradí.