Stránka 2 z 4

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 31 Júl 2013, 20:52
od jets
vypadá to na nekonečnou debatu bez výsledku :-), já už se hádat nebudu :-)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 01 Aug 2013, 12:50
od keto
Jasně je to každého věc jak řadí,při pohodové jízdě u našich nízkoobrátkových strojů,to asi ani žádný valný význam nemá ;)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 01 Aug 2013, 12:57
od jets
amen :-)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 01 Aug 2013, 13:19
od Floyd
Ja dávam medziplyn stále, hlavne keď idem z vysokých otáčok. Niekedy otočím plynom aj
dva krát, má to taký dobrý zvuk.

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 01 Aug 2013, 18:25
od puccky1
ja ten medzi plyn pouzivam hlavne koli zvukovemu efektu nejake setrenie spojky ma nenapadlo dokial to keto nespomenul :lol:

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 10 Aug 2013, 21:55
od phpetros
Páni,každý si skúste podradit s medziplynom a bez neho....výsledok?...každý zažijete to isté!S medziplynom podradíte daleko hladšie,bez šklbnutia,ako bez medziplynu.Že hladký priebeh podradenia je pre motor lepší ako šklbnutie,každý už vydedukuje asi aj sám.Bezpečnostné hladislo ....ked sa Vám na mokrej vozovke podarí dostat do šmyku,len preto,že prevodovka šklbla,lebo ste nepoužili medziplyn....to si zapamätá už každý a bude ho používat.Spotreba?....je mi jedno,že spotrebujem o 0,0..skoro nič na 100 km,hlavné je,že sa vozím dalej a som celý,tak ako aj motorka.Robte každý,ako uznáte za vhodné.Veľa šťastných km. :-)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 15:11
od Jirka
Kolega PRX mi říkal, že Honda NC700 je poloautomat, takže když se řadí nahoru z 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6, není třeba mačkat spojku. Dělá to někdo taky tak? A pokud ano, tak ubíráte plyn při přeřazení nebo to tam kopnete bez ubrání plynu?

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 17:21
od keto
Pokud to tam chceš kopat bez spojky,tak určitě povolit mašinu z tahu,jinak, pokud vím ,tak poloautomat na některých mašinách funguje tak,že když potlačíš na řadičku,tak se na chvíli vypne zapalování a přeřadí ;) U NC se dá k tomu účelu využít nízce postavený omezovač otáček,točíš po omezovač,těsně před zaučinkováním omezovače lehce přitlačíš na řadičku a jakmile omezovač zabere,tak tam vyšší rychlost skočí :mrgreen: otáčky padnou dolů a omezovač odblokuje zapalování a frčíš dál :mrgreen:

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 17:55
od jezdec74
Já to taky neřeším.
Pro někoho to efekt může mít, ale já meziplyn nepoužívám. Naposledy jsem to dělal u V3S a traktoru kde synchrony nejsou.
Teď mi to přijde zbytečné, ale na zvukový efekt to je good. Význam to ale nemá, když tam jsou synchrony a nejde to přes neutrál.
Je to ale každého věc, každému přece vyhovuje něco jiného.

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 18:22
od Jirka
A řadíš nahoru se spojkou nebo bez spojky?

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 18:41
od puccky1
Pocujem prvy krat ze NC je poloautomat :shock: takze radim stale so spojkou ;)
Na CZ 175 som mal polo automat nemal som ani spojkove lanko a behal som na nej o sto sest a pohol som sa len na radicke co na NC pochybujem takze podla mna to nema ziadny poloautomat a radit sa da v pohode aj na aute bez spojky a tiez ju kazdy vytlaca ci ? samozrejme to neplati pre automat :lol:

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 18:47
od keto
Tak já už fakt nevím jak to vysvětlit,že u motorky řazení s meziplynem nemá nic společného s konstrukcí převodovky,tedy ani synchrony,ani neutrál :roll: jde jen o to,že při podřazování se musí vyrovnat otáčky motoru s otáčkami od kola,tedy převodovky pžes spojku a když brknu do plynu před tím než pustím spojku,tak ty otáčky srovnám a pustím spojku klidně rychle aniž by to škublo a tedy nemusím přes spojku roztáčet motor.Takže nejde jen o efekt.Nemluvě o tom,že když už jsi v náklonu a musíš podřadit do nízké rychlosti 2 nebo 1,tak ti může bez meziplynu dojít i k prokluzu zadního kola. ;) U NC je v tomhle výhoda,že motorka slabě brzdí motorem a tedy k těm prokluzům dojde jen za horších adhézních podmínek a jen u nízkých rychlostí,na motorkách,které brzdí motorem hodně by jste rychle pochopili o čem je řeč :)

PS:jo a řadím se spojkou nahoru i dolů,jen sjem si jednou vyzkoušel to řazení bez spojky po omezovač a šlo to,ale nejezdím tak,protože mi je líto mašinu takhle trápit ;)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 18:49
od jezdec74
Jirka píše:A řadíš nahoru se spojkou nebo bez spojky?


Vždy se spojkou, nahoru i dolů. Taky slyším prvně, že je NC poloautomat.

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 18:53
od jezdec74
keto píše:Tak já už fakt nevím jak to vysvětlit,že u motorky řazení s meziplynem nemá nic společného s konstrukcí převodovky,tedy ani synchrony,ani neutrál :roll: jde jen o to,že při podřazování se musí vyrovnat otáčky motoru s otáčkami od kola,tedy převodovky pžes spojku a když brknu do plynu před tím než pustím spojku,tak ty otáčky srovnám a pustím spojku klidně rychle aniž by to škublo a tedy nemusím přes spojku roztáčet motor.Takže nejde jen o efekt.Nemluvě o tom,že když už jsi v náklonu a musíš podřadit do nízké rychlosti 2 nebo 1,tak ti může bez meziplynu dojít i k prokluzu zadního kola. ;) U NC je v tomhle výhoda,že motorka slabě brzdí motorem a tedy k těm prokluzům dojde jen za horších adhézních podmínek a jen u nízkých rychlostí,na motorkách,které brzdí motorem hodně by jste rychle pochopili o čem je řeč :)


Není co vysvětlovat. Já konstrukci znám jsem automechanik. Neříkám, že je to na škodu, ale já to nedělám. Jak jsem již psal, je to každého věc.

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 12 Okt 2013, 18:54
od Jirka
Já se v tom tak nevyznam, já jen když jsem jeli na sraz z Plzně s kolegou Prx, tak mi po rozjezdu z křižovatky vždycky ujel. Pak mi to vysvětloval, že řadí nahoru bez spojky a je rychlejší. Někdo mu říkal, že se to u této Hondy normálně dá. Tak já sonduju kdo to jak dělá. Párkrát jsem to bez spojky řadil, ale nějak jsem si na to nezvykl a teď řadim zase po staru se spojkou.