Stránka 1 z 4

Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 08:11
od keto
Kolega co jezdí na supersportu mi nedávno vytkl,že podřazuji bez meziplynu a že tím si snižuji žívotnost lamel na spojce a naučil mě jak podřazovat s meziplynem,tak se teď snažím takto řadit a zdá se,že je to i plynulejší a když dám optimální meziplyn,tak ani nepoznám kdy spojka sepne ;)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 09:11
od jackplay
ak tomu spravne rozumiem, mal by som pri podradovani pri vymacknutej spojke pridat trochu plyn? neviem, neskusal som to, naco by to bolo dobre... ked radim vyssiu rychlost, vtedy pridavam plyn, lebo inak motor bez plynu cukne a rychlost sa trochu znizi... ale pri podradovani... neviem...

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 18:45
od keto
Jde o to v jaké rychlosti na jakou rychlost podřazuješ,když jedeš rychleji a chceš pořadit před zatáčkou a pustíš spojku rychle,tak to cukne,pokud pomalu cítíš jak zabírá a roztáčí motor z volnoběžných otáček třeba na 4000 otáček,ale když lehce brkneš do plynu,tak ten motor roztočíš a do roztočeného pustíš spojku a ani to neškubne ani necítíš,že přes spojku roztáčíš motor ;) jde jen o to nacvičit si príměřený meziplyn a okamžik,kdy pustit spojku.Chce to jen dostat do podvědomí a pak už to je brnkačka :mrgreen:

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 19:02
od puccky1
ked idem uplne pijanko ale ze uplne pijanko ze skoro na volnobeh :lol: tak medzi plyn nedavam ale pri beznej jazde skoro vzdy
a pri sportovej jazde stale a pokial tu nebola tato tema tak som ani nerozmyslal nad tym preco to tak robim :lol: niak to islo samo od seba
kokso kde som vlastne k tomu prisiel ze to tak robim ? :roll:

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 20:36
od jets
nechci vám kazit iluze, ale pokud není neutrál mezi rychlostma tak je meziplyn naprosto k ničemu. Meziplyn měl význam v době kdy nebyly synchronizované převodovky - já jsem zažil V3S. Potom při řazení nahoru bylo potřeba zpomalit točící se převody takže se spojka dvakrát mačkala a jak měl motor volnoběh tak se převody zpomalili. V praxi - rozjedu se na jedničku, vyšlápnu spojku, vyřadím, pustím spojku, zmáčknu spojku, dám dvojku, pustím spojku a rozjíždím se dál. Při řazení dolů bylo naopak pro hladké zařazení převody zrychlit takže postup byl stejný, jenom se v době kdy se vyřadilo a pustila spojka přidal plyn a potom se teprve řadilo. Míra zpomalení/zrychlení převodovky byl kumšt, který se získal citem a praxí a jen ten kdo toto zvládal řadil bez škrkání převodovky. Meziplyn při sepnuté spojce je totální nesmysl (z pohledu nějakého přínosu pro spojku).

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 20:48
od keto
jets-nepochopils o čem je řeč a s v3skou jsem jezdil taky :mrgreen: tady se brkne do plynu,když máš ještě spojku zmáčklou a pak ji pustíš ;)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 21:19
od puccky1
ja som uz jazdil tiez kadeco od traktora az po tatru a neriesime tu stare nakladne auta ale motorky
takze keto chcel len povedat ze pri podradeni je dobre pridat aby sa priblizne vyrovnali otacky motora respektivne zvysili ked pri podradeni na nizsi stupen sa zvysia otacky motora aby spojka nemusela prenasat velky rozdiel otacok a v neposlednom rade aj guma dostava dobre zabrat hlavne ked podradujem pri sviznej jazde do 2. a 1. prevodoveho stupna bez medziplynu :lol: koleso ide smykom takze pouzivam medziplyn aj ked mam synchronizovanu prevodovku :lol:

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 21:30
od Puggy
keto píše:jets-nepochopils o čem je řeč a s v3skou jsem jezdil taky :mrgreen: tady se brkne do plynu,když máš ještě spojku zmáčklou a pak ji pustíš ;)

keto, myslím, že jets velmi dobre pochopil, o čom sa bavíte a má pravdu. Na tej V3S ak si totiž pri podradzovaní ten primeraný medziplyn nedal, tak si tam tú nižšiu rýchlosť vôbec nedostal (otázka synchronu). To by si musel aj na bežnom aute dnes dávať medziplyn (čo je hovadina, a ukázalo by sa ti to na spotrebe). Súčasné motky majú tak premakaný prevodový systém, že žiadny medziplyn nepotrebujú, skrátka to spomalenie znesú. Ale tým, že ho dávate, neškodíte ničomu (je to efektné a zvyšuje to spotrebu).

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 21:32
od Puggy
puccky1 a robíš to aj na svojom aute?

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 25 Júl 2013, 21:42
od puccky1
puggy ja na aute jazdim pijanko takze bez medzi plynu :D na moto sa sem tam vyblaznim a mam na nej ladak takze efekt dobry :lol:
PS: stale sa sem taha prevodovka ale keto vyslovene spomina ze setri spojkovu lamelu a nie prevodovku

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 26 Júl 2013, 06:39
od keto
tak tak nemá to nic co dělat s převodovkou,jde jen o spojku ;) doporučuji kouknout na tento filmeček,je tam,krom jiného,i o tom řazení.
http://www.youtube.com/watch?v=tYXoA01dVhs

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 29 Júl 2013, 20:02
od Palciak
Ani na aute nedavam medziplyn. Kedze NC700 ma nizkootackovy motor z auta, netreba to asi riesit.
Hlavne ak je prevodovka synchronizovana.

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 29 Júl 2013, 20:55
od miroslav
Chlapi, píšete tu o podraďovaní dosť čudné veci. Medziplyn sa predsa dáva kvôli tomu, aby motor prudko nezabrzdil buď kvôli šmyku na klzkom povrchu (ked chcem s motorom brzdiť), alebo keď chcem predbiehať, tak aby ma motor nezbrzdil. Zo synchrónmi to v dnešnej dobe samozrejme nemá nič spoločné.

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 29 Júl 2013, 21:08
od keto
Přesně tak Miroslav,jde jen o to vyrovnat otáčky motoru tak,aby spojka jen dosedla a nemusela prakticky svým třením vyrovnávat rozdílné otáčky mezi motorem a převodovkou 8-) ,né mezi koly v převodovce :!: ;) Praktický výsledek je ,že řazení je plynulejší,míň to škube,obzvlášť poznat při jízdě s batůžkem :)

Re: Podřazujete s meziplynem?

PoslaťNapísal: 31 Júl 2013, 20:19
od pjvoky
Zváčknu spojku , tím oddělím motor od převodovky, přidám plyn tím roztočím motor rychleji než spojku s převodovkou, potom pustím spojku a roztočený motor mi nalítne do lamel. Tak by mohl někdo udělat animaci co se v takovém případě děje, ale podle mého názoru, tím spíše lamely kurvím než abych je šetřil. Těžko říct, ale u starříš aut se musel meziplyn dávat v neutrálu , aby jsi roztočil právě převedovku a otáčky motoru a převodovky se ti vyrovnali, ale bez neutrálu mi to příjde jako težká hovadina, ale možná ne, nechci se hádat