Dovi píše:Spotřebu paliva u NC 750S, navíc ještě v záběhu, sem zatím ještě nepíšu. Raději pro jistotu počkám na další dotankování do plné, abych se ujistil, že mě nešálí zrak.
THeBaNDiT píše:Tak predpokladam, ze pri plynulej jazde rychlostami 55/80-90 (mesto/mimomesto) to bude v tvojom pripade okolo 2.5
, kedze motorku v zabehu setris, zvykas si na nu a na predoslej strane si hlasil 3.0-2.9
Isto to nebude opacny extrem...
To ne, ale takhle to škrtit by nebylo rozumné, aspoň teď v rámci záběhu ne - nyní je potřeba měnit otáčky a víc řadit, střídat jízdní režimy, zrychlovat a zase brzdit motorem atd. Ale jak tak sleduju chování motoru a postupně se s novou motorkou sžívám, tak možná po záběhu by to reálné bylo, až si to všechno sedne a vymezí se správně vzájemné vůle...
V této souvislosti jdu teď s kůží na trh a odhaduju, že V PŘÍPADĚ NUTNOSTI by se pak u NC 700/750 dalo bez podtáčení motoru dostat zhruba na hodnotu 2.3 až 2.4 l/100 km při snaze o co nejdelší nouzové dojetí při nedostatku benzinu - např. jízda na rezervu při nečekané objížďce, zavřená benzinka v tuzemsku a k tomu třeba noc na krku anebo benzinové stanice daleko od sebe někde v zahraničí. Samozřejmě asi nikdo nebude zbytečně tímto způsobem jezdit, ale je dobré o této možnosti vědět - může se to někdy hodit (kdyby to někdy nastalo, tak ideálně na méně zatíženou pětku při zhruba 50 km/h s velmi klidnou pravou rukou, po každém rozjezdu VELMI POMALU ubírat plyn dokud se skoro nepatrně nesníží otáčky motoru, snažit se stále číst trasu a předvídat, když už brzdit, tak motorem, pod kopcem se pozvolna o něco rychleji rozjet a kopec pokud možno "vyplachtit" při pozvolném lehkém ubírání plynu, z kopce pak s co nejméně plynem a zvolnit)...
_____
Tak jsem při záběhu nové Hondy NC 750S vyprázdnil druhou nádrž, a to při průměrné spotřebě 2.61 l/100 km. Toto druhé měření mi potvrzuje předchozí chování motorky zjištěné u první spotřebované nádrže. Celková průměrná spotřeba tak zatím vychází na
2.64 l/100 km.
(zvětšení rozkliknutím) Byly to ale všechno sóly jízdy pohodovým stylem respektujícím české zákony (obce do 55 km/h tachometrových, zatáčkovité okresky do 70-80-90 km/h podle chuti a potřeby). Za těch 850 kilometrů po mnou oblíbených klidných okreskách za malého provozu (nejčastěji o víkendech) mě samozřejmě pár řidičů v autech na delších rovinkách předjelo, ale to je pochopitelné - já dodržoval tu 90ku a oni ne. Ještě jim v případě nutnosti uhnu víc ke kraji a rukou pokynu, že o nich vím a ať si jedou - nemám s tím problém.
Samozřejmě spotřebu paliva by naopak zvýšila jízda po zcela neznámých trasách a hlavně v hustém provozu v dopravních špičkách (nutnost předjíždění pomalejších vozidel, proplítání se popojížděcíma kolonama aut a zácpama před křižovatkama), o jízdě stylem brzda-plyn nebo co nejrychlejšími přesuny po dálnicích ani nemluvě.
Je to tedy v mém případě u nové mašiny zatím stále záběhový režim, kdy se snažím střídat rychlostní stupně víc než je obecně nutno a měnit často otáčky plus zátah a brzdění motorem, aby si to pěkně spolu všechno vzájemně sedlo, čili nejednalo se o nějakou enormí snahu o co nejnižší spotřebu. Přidávání plynu ale samozřejmě vždy s citem (ne s těžkou rukou), aby to ještě syrový motor s rezervou všechno v pohodě pobíral a taky aby ještě nevytažený sekundární řetěz nedostával teď ze začátku zbytečně čočku, ale aby se vytahoval rovnoměrně a polehoučku.