puccky1 píše:Dovi a nesklada sa NC v Taliansku?
Neviem ci som to tu cital alebo niekde inde ale niekde urcite a urcite sa spominalo Taliansko
Mne to vin-ko nic nehovori v tomto sa nevyznam
VIN kód mj. obsahuje (na celosvětově domluvené úvodní pozici) legislativně závaznou informaci o místě výroby motorového vozidla. Konkrétně u motocyklů Honda se to má takto: jestliže VIN začíná "JH2", tak byl motocykl vyroben přímo v mateřském Japonsku. Pokud začíná čímkoliv jiným, pak byl vyroben v některé jiné továrně kdekoliv po světě.
Kdyby to bylo např. v Itálii, tak bude na začátku VINka "ZDC", kdyby třeba ve Španělsku, tak "VTM"...
Čili nejspolehlivější informaci poskytne VIN daného stroje, a nejenom o místě výroby - naštěstí u Hondy je to pro všechny uživatelsky dostupné včetně třeba i modelového roku výroby na 10. pozici (není to utajeno v jakési interní výrobní sérii a pořadovém čísle jako třeba u Yamahy, kde ty okolnosti a vyplývající informace zná jen samotný výrobce ze své databáze).
Třeba u Hondy NC 700 a NC 750 podle jejího VINka JH2RCxxxxxKxxxxxx víme, že se vyrábí v Japonsku (viz znaky "JH2" na začátku VIN), a konkrétně ve výrobním závodě Kikuchi v prefektuře Kumamoto (viz písmeno "K" na 11. pozici VIN).
Podrobněji je to takto:
JH2 = Japan
1HF = USA
YC1 = BELGIUM
9C2 = BRAZIL
3H1 = MEXICO
VTM = SPAIN
ZDC = ITALY
... a ten konkrétní výrobní závod (továrna) a jeho lokalita na 11. pozici VIN:
A = OHIO, USA
B = AALST, BELGIUM
C = SAITAMA, JAPAN
D = GUADALAJARA, MEXICO
E = MOTESSA, SPAIN
F = ALTESSA, ITALY
K = KUMAMOTO, JAPAN
M = HAMAMATSU, JAPAN
I = MANAUS, BRAZIL
S = SUZUKA, JAPAN
Jinak ale Honda má ještě i další továrny (nejvíc v Asii), např. moje dváca CBF 125 (původní model 2009 a pár následujících let) je vyrobena v Indii (úvodní kód "ME4"), ale třeba už ty nástupnické nedávno inovavané CB 125F se zase vyrábějí v čínské fabrice (úvodní kód "LWB"). Další stroje (např. CBR 125R, CBR 300R, endurko CRF 250L i čtyřválcový žihadlo CB 650F alias "nový Hornet") se vyrábějí v Thajsku (úvodní kód "MLH") atd. atd.