pudis15 píše:Když to má být všestranný stroj, tak očekávám, že umí i něco víc než jezdit po silnici, to bych si mohl koupit babetu
Ledacos jsme zkoušeli, jako třeba písek na přírodní offroad trati
5cm zvládne, výjezdy do kopce a i na brod jsme narazili bohužel jsem byl sám, tak mám jen foto a ne video.
a umí.
Proto občas nechápu komentáře na motorkářích, že to není moto do terénu, ale jen na silnici.
Ahoj kolego, tady asi došlo trochu k nedorozumění.
Honda NC opravdu je poměrně všestranný respektive univerzální civilní stroj - samozřejmě v rámci své kategorie a s přihlédnutím k jeho kladným vlastnostem (robustnost, nosnost, stabilita versus ovladatelnost, řadový dvouválec s charakteristikou V2, optimální kubatura, průběh krouťáku, spolehlivost, dlouhé servisní intervaly, snadná údržba, přijatelné pořizovací náklady a nízké náklady provozní).
Jeho všestrannost/univerzálnost samozřejmě nespočívá v tom, že by snad byl vhodný pro závodění na silnici a zároveň i do náročného terénu, na plochou dráhu, na stunt blbnutí atd.
Ale je to motocykl vhodný:
- pro začátečníky i pro vyježděné jezdce, kteří se nehoní za výkonem
- pro město, okresky, státní silnice a v případě potřeby i na dálnici
- pro sólo jízdy a velikostně (rozvorem) a svou nosností i pro jízdu ve dvou
- pro rutinní denní dojíždění do práce i pro občasné (kochací) ježdění pro radost okolo komína
- pro kratší cestování po ČR-SR i na delší cestování po Evropě apod.
K Tvým obrázkům - projetí několikacentimetrovou vrstvou písku s pevným podkladem či projetí kaluží vody zvládne dokonce i každý silniční supersport. Ale do náročnějšího terénu (než je polní nebo lesní cesta, šotolina, travnatý nebo kamenitý podklad...) už ale samozřejmě nestačí ani Honda NC. Na to jsou specializované mašiny - endura nebo dokonce krosky s poloviční hmotností, s ochranou karteru, svodů, chladiče a vodní pumpy, s širokýma řídítkama s vytapecírovanou hrazdou a s bastrama s pevnýma výztuhama, s lehce přístupným pratelným vzduchovým filtrem, s jinak řešenou geometrií rámu, s jinou charakteristikou převodovek, s 2x větší světlou výškou i zdvihama, s 21" úzkým kolem vepředu a 18" vzadu, obě obutý do drapáků atd.
P.S.
Hlubšího brodění bych se pokud možno vyvaroval. Jednak při rychlejším průjezdu vodou motorka zvedne vlnu o dost výš, ale i kdyby nedošlo k jejímu vniknutí do airboxu, hrozí, že se dostane do ložisek kol a přepákování, a taky sekundárnímu řetězu, čidlům ABS a brzdám to opakovaně nedělá dobře. Za ty následné komplikace, peníze, čas a starosti myslím ta chvilka radosti z úspěšného projetí hlubokou vodou nestojí. A o tom, že to nezřídka člověk utopí, už ani nemluvě.
Čili pokud bys vyloženě potřeboval jezdit s partou offrouďáků cestou necestou, pořídil bych si druhý lehčí stroj, ideálně nějaké 250 ccm 4T endurko. Nic ostrýho (tam bys vykrvácel na údržbě), ale spolehlivýho civilního 4T dual sporta (např.
Hondu CRF 250L, AJP PR4 240, AJP PR5 250 nebo výkonnou Yamahu WR 250R, případně Yamahu WR 250X na špuntech), aby se s ním mohlo legálně na silnici a zároveň aby to v terénu nebylo úplný dřevo.